Gelderse bokker gaan een strandrit maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Gelderse bokker gaan een strandrit maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:16

Vanuit het Gelderse topic is er animo voor het maken van een strandrit.

[HK] Gelderse paarden, deel 5!!

Afbeelding

Bij deze een topic om je aan te melden. :list:
Te paard of te voet maakt niet uit zolang het maar gezellig is en je het Gelders paard een warm hart toedraagt :j

De zondag geniet de voorkeur, geen wedstrijden en bijbaantjes die dan in het gedrang komen ;)

De locatie; Strand!!!
Maar welk strand: heb de tip gekregen dat het strand bij Meijendel en dat is weer bij Wassenaar leuk is.
Mochten er andere stranden ook goed en leuk zijn, geen probleem, suggesties geven staat open.*\o/*

http://www.strandnederland.nl/?page_id=1957 en http://www.vvvnoordwijkerhout.nl/info/D ... ardrijden/

Logistiek:
Belangrijk is het ook dat we een plek hebben waar we de auto's met trailers kunnen parkeren.

Catering:
Eten [wortels, appels of hooi hapje] en drinken voor de paarden.
Verder is het ook leuk/lekker als we een hapje kunnen eten onderweg of bij de parkeerplaats.

opgeheven

Re: Gelderse bokker gaan een strandrit maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:23

altijd leuk ;) ik heb alleen geen vosmerrie ;) haha.. leuk idee dus ik ga mee!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:25

Helemaal zin in... Ik heb inmiddels keuze uit 2 donkere vossen en 1 lichte vos :P

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:25

Nabij Katwijk is het een mooi geëgaliseerd dan heb je geen niveau verschil en zit je direct op het strand
Dan is het wat minder "afwijkend" voor de paarden die het niet gewend zijn om de zee te zien.
Zit je niet met een metershoge duin waarvan ze moeten afklimmen/afdalen.
En uiteraard ook weer op moeten komen.
Denk wel dat er lekker ontspannen en rustig wordt gereden. Goed instappen, stukje draven en dan wellicht een handgalopje voor wie wil en durft.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:26

Alle kleuren Gelders Paard zijn welkom!!!*

Edit; heb zelf ook geen vos :P

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:28

Wij gaan elk jaar (behalve afgelopen jaar) naar Ameland om daar wedstrijden te rijden. Ook daar gaan we altijd even over het strand. Als ze daar de wijde wereld zien knallen ze echt even in galop... Kan ook heerlijk zijn :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:29

Misschien dat er in de buurt een pannenkoekenboerderij is?

Anders kan BF een vuurtje stoken en wat koken :+

@Appalin; Oké martingaal gaat dus mee :P

http://www.meyendel.nl/

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:31

Oeeeeeeh, ik heb ook wel zin..Alleen denk dat het echt een beetje te ver wordt voor een paard meenemen, welk strand hadden jullie in gedachten ? :D

anders ben ik gewoon te voet van de partij hoor, kan ik ook mooi foto's maken :D :j

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:33

Mij maakt het niet uit.. ik kar overal wel heen. Bij wassenaar ben ik ook al een keer geweest en daar kun je de trailers ook wel goed neerzetten.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:34

@ Cheytjuh.. ik heb nog wel een pony in de aanbieding? Gooi ik er zo bij in de trailer hoor.. is ook super braaf maar kan wel hard.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:54

Moet het beslist zo zuidelijk? Kan het ook ergens bij Schoorl/Egmond o.i.d.? Dan is het voor ons ook nog te doen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:56

Cheytuh gewoon doen!
Appalin komt ook van ver. Datum bespreken we waarop de
meeste kunnen.

@Linky: Locatie staat niet vast en is zeker bespreekbaar.
Misschien dat we onder m'n merrie dan kunnen klaverjassen ;)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:24

Noord Holland heeft ook erg mooie stranden!! Castricum kun je ook heel erg mooi rijden!!

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:24

zolang die bolle van mij het aan kan..stem ik voor!
Laatst bijgewerkt door Pammes84 op 08-11-11 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:26

Ik voorspel grote deelname en schitterende foto's! *\o/*

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:00

appalin schreef:
Ik voorspel grote deelname en schitterende foto's! *\o/*

Helemaal mee eens :j Ik neem in ieder geval de camera mee !

Montignac schreef:
@ Cheytjuh.. ik heb nog wel een pony in de aanbieding? Gooi ik er zo bij in de trailer hoor.. is ook super braaf maar kan wel hard.

Erg lief aanbod, maar ik zou het de pony niet aandoen. Ben niet de kleinste en lichtste qua gewicht en als het om de pony van je dochter gaat dan zou het niet een geweldige combinatie zijn :') Nogmaals, vind het een erg lief aanbod :j

Eigenlijk maakt voor mij de locatie niet uit zolang het in het weekend is. Dan heb ik de auto, en op een zondag zou helemaal mooi zijn :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:05

Leuk, weer een buitenrit. Ik zal de mensen op de vergadering ook hiernaar verwijzen, goed? :)

Dit keer ben ik niet van de partij. Een zondag komt voor mij juist niet uit, en daarnaast ga ik liever eerst een keer met 1 ander paard op het strand oefenen. Ik denk dat Belinda (en ik ook) dat al spannend genoeg vinden ;)

Veel plezier in ieder geval!!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:01

Oeh klint leuk, moet wel even kijken of ik iemand zou kunnen regelen die wil rijden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:02

Ik ben van de partij, mits ik paps mee kan slepen en het niet enorm lang rijden is voor ons.
Ik heb enkel ervaring met parkeren bij Wassenaarse SLag, heb je een flink groot parkeerterrein, en kun je na een stukje verhard (en je moet wel langs een heeeeel eng ijstentje en andere tent) zo het strand op zonder enorm stijle afdaling. Wil j verderop de duinen in (richting Meijendel of de andere kant) is het wel wat stijler. Verder ben ik bij Heemskerk geweest, ook gaaf om door de duinen te rijden, maar moet je een speciale PAS kopen volgens mij.
Verder nog iets logistieks; EB tijden. Bij vloed is het strand vaak niet breed genoeg, moet je het teveel met anderen delen en voor mij nog belangrijker; kom je enkel in het wat zwaardere zand terrecht. Ik rij liever bij eb op het verharde richting zee, veeeel minder zwaar voor mijn Wiet. En dat leent zich eventueel ook prima voor een galpje :)

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:15

als het gaat wil ik ook heel graag mee!!! moet wel om het weekend werken. ik woon tussen roosendaal en bergen op zoom. ik ben eens naar renesse geweest, maar het strand bij wassenaar, den haag, katwijk etc vind ik ook super. is voor mij even ver rijden en ik heb daar de mpttp gehad. meidendal is fantastisch mooi. ik denk dat het een goede optie is. nu vriendlief nog porren. 1 waarschuwing, pri weet nu dat strand gemaakt is voor hard harder en hardst haha

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:21

Wiet is de laatste keer ook voluit gegaan op het strand, maar is in veel gevallen prima te regelen. Vorige keer gingen de andere meiden nog een flinke galop op het strand doen, terwij ik alleen met Wiet achter bleef in stap. Ze is niet altijd even lief voor paarden, maar het gaat prima als paarden niet tegen dr aan komen, of links van dr lopen := Maar ik heb in groepen nooit echt problemen ehad, ik weet mijn plek met haar wel te vinden.
Alleen het laden bij het strand wilt ze niet terug naar huis :+

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:00

*\o/* Super top al zoveel enthousiaste reacties *\o/*

Zal even een lijstje maken met de tot nu toe gemelde enthousiastelingen met of zonder paard.

Bokker: Montignac met paard Monty
Bokker: Appalin met paard naar keuze ;P
Bokker: Cheytjuh als fotografe en mental coach, mag ik dat zo neerzetten?
Bokker: Linky met paard Roos [?]
Bokker: Pammes met paard Pambala
Bokker: Areke met paard Utopia
Bokker: Tancreda4 met paard Wietje
Bokker: Keat met paard Primera
Bokker: PaysBas met paard Zoë

Goede opmerking!
Tancreda4: Verder nog iets logistieks; EB tijden. Bij vloed is het strand vaak niet breed genoeg, moet je het teveel met anderen delen en voor mij nog belangrijker; kom je enkel in het wat zwaardere zand terrecht. Ik rij liever bij eb op het verharde richting zee, veeeel minder zwaar voor mijn Wiet. En dat leent zich eventueel ook prima voor een galopje.
Peesblessure leed moeten we natuurlijk niet hebben en ook niet opzoeken.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:01

PaysBas schreef:
*\o/* Super top al zoveel enthousiaste reacties *\o/*
Bokker: Cheytjuh als fotografe en mental coach, mag ik dat zo neerzetten?

Helemaal goed :j

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:01

ja pri is ook te regelen hoor. ze is alleen heel vrolijk en op het strand is ze qua persoonlijkheid de laatste keer volgens mij meer in balans gekomen. ze durft ineens voorop te lopen, kruipt helemaal uit haar schulp. over het laden kan ik me ook zorgen maken haha. vandaar dat mn vriend mee moet. dan voel ik me wat zekerder, omdat ik weet dat hij op de juiste voorzichtige manier de stang dicht doet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:04

Ik zie wel hoe Wiet is in deze groep, ik weet het nooit, maar ze verbaasd mij altijd :))