Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
springen heb ik met haar vorig jaar op kamp voor het eerst gedaan en in 2009 ben ik ook gewees. Zelf ben ik 15 ( dan 16) en mijn pony hetzelfde... Verder wil ik graag nog een paard mee nemen op kamp ( die nog van mij moet worden, is in aankoop ) want mijn andere paard van 22 die op de planning stond ( net als vorig jaar ) is op 29-12-2010 helaas plotseling overleden aan een hartaanval...
dat is wel echt iets wat echt heel erg klote is! maar heb je er wel eens over na gedacht om hem operatief te laten verwijderen ?
we mochten haar eigenlijk inderdaad niet meer rijden.. maar toen ging ik er steeds op stappen want dat mocht wel en toen hadden we de DA gebeld of we niet gewoon mochten draven als ze zelf aangaf dat ze dat graag wilde want steeds als ik ging stappen wilde ze heel graag draven dus toen zei hij ja als zij aangeeft dat ze dat kan natuurlijk mag dat dan dus naja wij gewoon weer draven paar keer in de week en daar werd ze toch wel heel erg blij van en toen weer de DA gebeld van ja maar het gaat zo super en toen zei die ja als jou pony aangeeft dat ze het wilt en er geen last van heeft dan kan je haar gewoon ''recreatief'' rijden en dus geen wedstrijden meer omdat door buigoefeningen haar beentjes belast worden.. en naja toen zijn we dus recreatief gaan rijden en ze bloeide weer helemaal op want ze was diep en diep ongelukkig toen ik haar niet reed zeg maar.. en toen hadden we de knhs gebeld van ja ik sta wel op de lijst van ponykamp en zou ik nou misschien met mijn paard mogen gaan... en toen zeiden ze waarom neem je ze niet alle 2 mee, alshet niet gaat kan je altijd nog allee nje paard gebruiken en naja dat gedaan en toen aan de DA gevraagd of dat kon en toen ( HEB BTW FORMULIER BINNEN ! BEN INGESCHREVEN :d ) zeiden wij dus het is een allround week met springen en cross en toen zei hij dat kan prima als het gewoon lage hindernisjes zijn kan dat prima. naja dus ik op kamp met haar heb gesprongen en gecrosst en met me andere paard alle dressuur lessen gedaan want dat vond ze dus niet leuk meer.. en ze bloeide echt helemaal op die week ze was echt weer helemaal gelukkig en sindsdien rij ik haar gewoon weer recreatief en je ziet helemaal niks meer aan haar.. maar we hebben ook een ander zadeltje want ik had eerst een dressuur zadel maar die was iets te groot waardoor ze ook last van haar rug had gekregen dus dat kan misschien ook een factor zijn geweest.. maar iig ze is nu echt helemaal beter, hebben haar nog na laten kijken en haar rug is helemaal genezen en haar beentjes zijn niet slechter geworden sinds vorig jaar dus het gaat allemaal prima! alleen ga ik dus niet meer de wedstrijden in
zodat ik weer kan afwisselen 
in 2009 zou ik samen gaan met een vriendin van mij maar die kreeg een week voor kamp een ernstig ongeluk met haar pony waardoor zij niet mee konden en toen had ik al via bokt meisjes leren kennen en met 1 van die meisjes ben ik toen in 2010 op kamp gegaan