Gisteren kreeg ik van alja (waar ik momenteel ben) de kans om mee te rijden, samen met Saskia (irishje op bokt).
Er vroeg uit Saskia, Laura en ik (lees: pluutje, irishje + merel op bokt) vast ontbijten, waarna alja en jan ook verschenen.
Nou daar gingen we dan: beide paardjes op de trailer en op weg naar ????
achteraf bleek dat manege de bongert te zijn.
de meesten waren er al en alja spoorde ons aan om ons even voor te stellen. Dat hebben we dan ook gedaan en de paarden werden gezadeld.
Na een tijdje (nouja....tijdje....)
wachten, gingen we dan weg. Eindelijk. Eerst natuurlijk instappen,maar toen dat 3 kwartier duurde waren we dan wel aardig zat. In de achterhoede werd stiekem al wat gedraafd }> , maar het verwachte drafje bleef uit: dan toch maar eens informeren en toen bleek er de enige onenigheid te ontstaan over het wel/niet draven. Opvallend was wel dat we daarna ineens een aantal grotere stukken gedraafd hebben en of dat nu om de tijdnood was of niet dat deed er verder ook niet toe.Froukje had enige ruzie met 2 kleine bomen die toch wel aardig dicht op elkaar zaten, gevolg: blauwe knieën!
Overigens werd er op dat moment in de achterhoede al druk gegalloppeerd
Annemieke vroeg zich af of mijn opvallende westernzadel tussen al de "gewone" zadels wel lekker zat en halverwege hielden we de groep op met onze spontane ruilactie.
Ik ging op Cleo en zij op mijn westernfjord (Kaatje). Echter: bij de eerstvolgende draf smeekte ze om weer opnieuw te wisselen, de beugels waren veeeeel te lang, en dat leek haar niet zo'n goed idee.
Verder een leuke meeting gehad, weer wat mensen leren kennen, alhoewel de een gezelliger was dan de ander en er niet veel gedraaft is.
Groetjes alja, pluutje, irishje & merel

) 
Vanochtend zijn we rond half negen vertrokken uit Eelde, maar onderweg is Maaike van Mi gevallen. Maaike is toen op de fiets verder gegaan omdat ze nogal pijn had, en ik ben op Mi gestapt, Corine op Rival. Omdat Maaike later besloot om niet mee te gaan, ben ik op Mi gebleven, en is Imre op Rival gegaan. We hebben inderdaad veel gestapt, vooral in het begin, maar ik moet zeggen dat me dat voor de mensen achteraan ook niet erg fijn zou zijn geweest. Het was nogal zandhappen
Het leek me ook geen goed idee om met zo'n grote groep hard te gaan rijden. Tenzij je graag ongelukken wil... Dat we op het eind nogal wat gedraafd hebben, was inderdaad tijdnood. We konden niet de kortere weg langs de straat nemen, dus we moesten wel wat sneller. ( al was volgens mij de benzine bij Mi op
(is het trouwens verplicht om te galopperen? Draven en stapepen vind ik prima....
)Ik kende het paard niet goed en ga dan niet galopperen. Zeker als ik weet dat mijn eigen paard (liep ook vooraan) daar flink van opgefokt raakt. Maar ik hoop dat jullie toch een leuke rit hebben gehad... Ik vond het verder wel erg leuk om iedereen eens te zien, met de paardjes. Ik vond de rit verder ook leuk (al was ik errug moe!), heb nieuwe dingen geleerd (beugelsex
) We gaan hem nog eens over doen, en dan gaat Maaike ook mee!!
(en kan ik op mn eigen Rivalletje
)