Metall-meeting voorjaar 2010 voor iedereen met een metall

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Metall-meeting voorjaar 2010 voor iedereen met een metall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 20:02

Bij deze dan het metall-meeting topic waarin we alle meeting zaken kunnen bespreken. :) Op naar een leuke, leerzame en gezellige kwebbel en rij-dag! :D

Metall-eigenaren/ruiters die al meeschreven op het nakomelingen-huiskamer-topic hebben voorrang, maar verder is iedereen die een directe nakomeling van Metall rijdt van harte welkom.

Neem ik meteen de vragen uit ons huiskamertopic mee hier naartoe. Ik maak er uiteindelijk een lijst van en dan gaan we gewoon voor de optie waar de meeste mensen voor hebben gekozen. :)

Mbt onze Metall dag een aantal vragen (sorry Yv even zonder overleg gedaan)

1. Willen we persé een binnenlocatie of is een buitenlocatie ook goed?
2. Vind je het belangrijk dat je paard buiten de clinic om op stal kan staan?
3. Willen we een fotograaf regelen of maken we zelf foto's? (ik weet misschien wel een fotograaf). Heleenxx: wie heeft bij jullie foto's gemaakt?
4. Wil je proefgericht rijden of gewoon les hebben (wat vinden jullie het verschil trouwens... Sorry... ben een beetje blond geloof ik)
5. Willen we op een weekenddag of willen we er op een doordeweeksedag vrij voor nemen?
6. Als het in het weekend valt hebben, jullie dan voorkeur voor zaterdag of zondag?
7. Willen we het besloten houden of bij onvoldoende aanmeldingen open stellen of gewoon bij voorbaat open stellen?
8. Willen we hier een apart topic voor of doen we het lekker hier, zodat we maar 1 topic hoeven te volgen? ;) - Your wish is my command (tenmiste... als het me niet uitmaakt of ik het er mee eens ben ;))

Oh ja... wat mij betreft hanteren we "opgeven = meedoen = meebetalen", want een annuleringsverzekering is hiervoor niet te krijgen en de rest op laten draaien voor jouw kosten vind ik iig niet eerlijk :) Iedereen mee eens?

Voor instructie ben ik opties aan het verzamelen. Tzt mogen voorkeuren aangegeven worden, maar het lijkt me wel handig om iemand te nemen die op onze datum kan en dat is ook weer afhankelijk van de locatie. :)

Zodra we wat vastere keuzes hebben (instructie, datum, locatie), zal ik de poll vullen.

Bij deze ook nog even een link naar ons Metall-nakomelingen-huiskamer-topic :)

karlijn1985

Re: Metall-meeting voorjaar 2010 voor iedereen met een metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:25

Ik denk dat een binnenlokatie wel verstandiger is vanwege het weer. Zou zonde zijn als we gigantisch verregenen.
Hoeft voor mij niet per se hoor, als er een stal over is, mag ze er uiteraard in.
3. Willen we een fotograaf regelen of maken we zelf foto's? (ik weet misschien wel een fotograaf). Heleenxx: wie heeft bij jullie foto's gemaakt?
Misschien is een fotograaf met een beetje goeie camera wel leuk. En dat we dan tegen een leuk tarief foto's krijgen. Dus bijv 5-10 euro en dan minimaal 5 goedgelukte foto's ofzo.. (is maar een idee)
4. Wil je proefgericht rijden of gewoon les hebben (wat vinden jullie het verschil trouwens... Sorry... ben een beetje blond geloof ik)
Rijden is rijden, je kan eventueel zelf toch aangeven of je meerdere oefeningen achter elkaar wilt plakken of dat je aan de basis wil werken, ligt ook aan het niveau denk ik. Als je verder bent kun je altijd met een goeie instructeur aan oefeningen werken lijkt mij.
5. Willen we op een weekenddag of willen we er op een doordeweeksedag vrij voor nemen?
Weekend is handiger en leuker denk ik
6. Als het in het weekend valt hebben, jullie dan voorkeur voor zaterdag of zondag?
Maakt mij niet uit
7. Willen we het besloten houden of bij onvoldoende aanmeldingen open stellen of gewoon bij voorbaat open stellen?
Topic en Metall houders voorrang, bij te weinig animo kan open stellen altijd nog lijkt mij.
8. Willen we hier een apart topic voor of doen we het lekker hier, zodat we maar 1 topic hoeven te volgen?
Maakt mij niet uit

Hier mijn lijstje nog een keer.. misschien wel zo handig, hier alles bij elkaar!

Ik heb er echt zin in, lijkt me leuk om allerlei Metalls te vergelijken!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:31

Leuk dat je een topic hebt geopend!
We moeten nu hard aan de slag :j

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:35

Hier mijn lijstje
1. Willen we persé een binnenlocatie of is een buitenlocatie ook goed? Binnen lijkt me handiger
2. Vind je het belangrijk dat je paard buiten de clinic om op stal kan staan? Hangt er vanaf hoe ver weg wij moeten, zou fijn zijn als de optie er was.
3. Willen we een fotograaf regelen of maken we zelf foto's? (ik weet misschien wel een fotograaf). Heleenxx: wie heeft bij jullie foto's gemaakt? Ik ken wel een goede fotograaf (Raiza op bokt) weer alleen niet hoe veel ze vraagt voor een hele dag... Maar dat zou ik kunnen vragen
4. Wil je proefgericht rijden of gewoon les hebben (wat vinden jullie het verschil trouwens... Sorry... ben een beetje blond geloof ik) Maakt mij niet zo veel uit...
5. Willen we op een weekenddag of willen we er op een doordeweeksedag vrij voor nemen? Maakt mij niet uit, wil er ook wel voor vrij nemen
6. Als het in het weekend valt hebben, jullie dan voorkeur voor zaterdag of zondag? Als ik moet kiezen liever zaterdag

Ben benieuwd :D Fijn dat jullie er nu echt mee aan de slag gaan, dit word leuk!!!!! :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 21:06

Lilly79 schreef:
Ben benieuwd :D Fijn dat jullie er nu echt mee aan de slag gaan, dit word leuk!!!!! :D
Ik heb ook al een mailtje gestuurd naar 1 mogelijke locatie en ik heb op de maillijst van de Nederlandse Vereniging voor Vrijetijds Ruiters ook een oproep geplaatst voor goede indoor locaties die centraal liggen in NL en een geluidsinstallatie hebben :)

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:46

Hey we hebben een apart topic.
Ik zal vanavond wel even kijken voor het vragenlijstje. Ben het met de gegeven antwoorden in ieder geval een heel eind eens.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:20

Binnen, denk niet dat we het risico kunnen nemen van buiten
Nee, ze is de trailer gewend
3. Willen we een fotograaf regelen of maken we zelf foto's?
Een "echte" fotograaf hoeft voor mij niet.
4. Wil je proefgericht rijden of gewoon les hebben
Maakt niet uit, les is les.
Voorkeur voor weekend.
Zaterdag
Alleen voor Metall eigenaren en bij te weinig animo openstellen.

Zo plicht weer gedaan. :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 22:52

Ik heb vandaag een reactie gehad van een mogelijke locatie. Paarden kunnen dan op stal en we kunnen zelfs overnachten. Klein detail: het ligt echt op de hei van de veluwe. Ben er al eerder geweest, dus als er meer logeerders zijn... Kunnen we bijvoorbeeld zaterdag clinic rijden en zondag lekker de hei op! Kosten vallen voor stal en overnachting (15 voor je paard en 15 voor jezelf) erg mee vind ik :)

Ik vind het hier verder nog wel een beetje stil eigenlijk :o

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:55

Zucchero schreef:
Ik heb vandaag een reactie gehad van een mogelijke locatie. Paarden kunnen dan op stal en we kunnen zelfs overnachten. Klein detail: het ligt echt op de hei van de veluwe. Ben er al eerder geweest, dus als er meer logeerders zijn... Kunnen we bijvoorbeeld zaterdag clinic rijden en zondag lekker de hei op! Kosten vallen voor stal en overnachting (15 voor je paard en 15 voor jezelf) erg mee vind ik :)

Ik vind het hier verder nog wel een beetje stil eigenlijk :o

Vind ik ook leuk!! Zeker voor 30euro.. Houd ik me voor aanbevolen

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:03

Er kunnen overnachten en dan er een buitenrit aan vast plakken is natuurlijk helemaal top!!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 08:19

Hihi en als we de clinic niet voor elkaar krijgen (wat ik betwijfel, maar ik vind het hier ook nog steeds een beetje stil ;)) dan maken we er gewoon helemaal een boscross weekend van :D

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:12

Dat klinkt idd leuk :D jullie zijn goed bezig...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 09:32

Zullen we hier ook maar meteen met een lijstje deelnemers beginnen? Natuurlijk nu nog wel onder voorbehoud van een passende datum en we moeten het natuurlijk ook nog over de kosten hebben voordat iedereen definitief wel of niet opgeeft:

Anne-Marie doet mee met Zucchero op B niveau en wil evt wel langer dan 1 dag, dus weekendje

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:22

Karlijn doet mee met Zizou op B/L1 niveau en wil evt een weekendje.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:26

1. Willen we persé een binnenlocatie of is een buitenlocatie ook goed? Binnen, als ik een eind moet rijden, dan wil ik een goede bodem en goede omstandigheden om te rijden
2. Vind je het belangrijk dat je paard buiten de clinic om op stal kan staan? Ligt aan de reistijd.
3. Willen we een fotograaf regelen of maken we zelf foto's? (ik weet misschien wel een fotograaf). Heleenxx: wie heeft bij jullie foto's gemaakt? Fotograaf niet nodig.
4. Wil je proefgericht rijden of gewoon les hebben (wat vinden jullie het verschil trouwens... Sorry... ben een beetje blond geloof ik) Gewoon les
5. Willen we op een weekenddag of willen we er op een doordeweeksedag vrij voor nemen? Weekend
6. Als het in het weekend valt hebben, jullie dan voorkeur voor zaterdag of zondag? Geen voorkeur. Alleen datum op tijd bekend ivm werkweekenden
7. Willen we het besloten houden of bij onvoldoende aanmeldingen open stellen of gewoon bij voorbaat open stellen? Liever alle Metalls, maar alleen Metall afstammingen. Als bij 1 van de vaste topic leden de Metall kreupel oid is waardoor ze een ander paard mee willen nemen vind ik dat jammer maar geen probleem.
8. Willen we hier een apart topic voor of doen we het lekker hier, zodat we maar 1 topic hoeven te volgen? ;)Apart

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 10:30

Anne-Marie doet mee met Zucchero op B niveau en wil evt wel langer dan 1 dag, dus weekendje

Dames graag quoten en aanvullen :)
Jullie lijstjes worden natuurlijk ook nog steeds meegenomen in onze voorbereidingen :)

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:37

Somebody_(Annemieke) doet mee met AKT U2 op Z2/ZZ-licht niveau en wil geen weekend

Ik ga zeker niet het bos in met dit paard, dus vandaar mijn keus om, mocht het ver weg zijn, af te haken en de clinic dan maar aan me voorbij te laten gaan.

Binnenlocatie met het oog op het weer
Het is een pre, maar mits de reistijd naar de locatie toe niet al te lang is, hoeft het van mij niet perse
3. Willen we een fotograaf regelen of maken we zelf foto's? (ik weet misschien wel een fotograaf). Heleenxx: wie heeft bij jullie foto's gemaakt? Goede foto's zijn altijd leuk, maar ik denk dat als we zelf filmen/foto's maken, het ook prima is
4. Wil je proefgericht rijden of gewoon les hebben (wat vinden jullie het verschil trouwens... Sorry... ben een beetje blond geloof ik) Ik zou het liefst een proefgerichte clinic hebben(een proef rijden, en dan commentaar/tips, bv), maar een gewone clinic vind ik ook prima
5. Willen we op een weekenddag of willen we er op een doordeweeksedag vrij voor nemen? Weekend
6. Als het in het weekend valt hebben, jullie dan voorkeur voor zaterdag of zondag? Geen echte voorkeur, als ik moet kiezen dan liever zondag
7. Willen we het besloten houden of bij onvoldoende aanmeldingen open stellen of gewoon bij voorbaat open stellen? Gewoon iedereen met een metall. Als we alleen mensen vanuit dit topic moeten rekenen, wordt het misschien wat lastig
8. Willen we hier een apart topic voor of doen we het lekker hier, zodat we maar 1 topic hoeven te volgen? Apart topic, dat houdt het mooi overzichtelijk. Anders lezen we er in dit topic heel snel overheen. Daarnaast zien andere metall houders het topic dan, en willen zij misschien ook wel mee doen met de clinic

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:32

Somebody_(Annemieke) doet mee met AKT U2 op Z2/ZZ-licht niveau en wil geen weekend
Lilly (Iska) doet mee met Zephestion (Sam) op L2/M1 niveau evtl weekend :D

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:44

Yvonne (yvie_juudje) doet mee met Urlie op M1 niveau, weekend lijkt me erg leuk.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:46

@somebody
Niet iedereen hoeft er natuurlijk voor te kiezen om het weekend te blijven.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen de clinic te doen :j

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:49

Yvie_Juudje schreef:
@somebody
Niet iedereen hoeft er natuurlijk voor te kiezen om het weekend te blijven.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen de clinic te doen :j

Dat weet ik, maar ik wil er wel even bijgezegd hebben dat mocht de locatie voor mij dus te ver weg worden, ik ervoor kies om mezelf terug te trekken, en dan wil ik geen problemen, omdat in de beginpost staat dat 'eenmaal opgegeven=betalen', etc. ;)

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:51

Yvonne (yvie_juudje) doet mee met Urlie op M1 niveau, weekend lijkt me erg leuk.
Nanja (Touscha) doet mee met Touscha op Z2/ZZL niveau, weekendje klinkt best leuk

Tous staat nu nog met een dik been, maar neem aan dat ze tegen de tijd van de clinic weer helemaal oke is.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 14:17

Anne-Marie doet mee met Zucchero op B/L ( :D ) niveau en wil evt wel langer dan 1 dag, dus weekendje
Nanja (Touscha) doet mee met Touscha op Z2/ZZL niveau, weekendje klinkt best leuk

Kleine wijziging doorgevoerd :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:30

zucchero bedankt voor mij in het lijstje zetten, ik deed het via mn telefoon en die wilde niet dat ik ging quoten geloof ik..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:59

Zucchero schreef:
Anne-Marie doet mee met Zucchero op B/L ( :D ) niveau en wil evt wel langer dan 1 dag, dus weekendje
Bianca (raket) doet mee met de Zwarte ;) L2 niveau indien dit tijdig wordt doorgegeven ivm werkweekenden, staat open voor weekend.

Kleine wijziging doorgevoerd :)