maar goed, even vanaf het begin: vanmorgen om 10 uur heb ik mijn auto volgeladen met een gasfornuis, een partytent, 8 blikken soep en toen bedacht ik me dat er ook nog twee mensjes en paardenspullen meemoesten

Om kwart over twaalf was de delegatie uit Twente dus ook gearriveerd en kon er opgezadeld worden. Aangezien ik de tweede helft van Cody Tinka in mocht wijden als Purno-paard hielp ik haar even met opzadelen. De eerste kennismaking was vrij heftig, ik had gelijk een kopstoot te pakken van die dame (neeeeee.... niet van Cody, maar van Tinka

Na een minuut of twintig was iedereen klaar met opzadelen en vertrokken vijf ruiters met vijf paarden naar de hei en vertrok de groom-delegatie naar het ontmoetingspunt om de partytent op te zetten en de soep warm te maken. Bij aankomst verliep de operatie 'partytent' zeer voorspoedig (het is een instant-tent, "just add water":D ) en kon al gauw de soep door ondergetekende warm gemaakt worden. Na goed een half uur kwam de groep bikkels al weer aan op de ontmoetingsplaats en kon er soep gegeten worden (of handen worden gewarmd aan de soepkommen

Na Spades de verantwoordelijkheid over de operatie 'partytent-afbraak'gegeven te hebben kon ik aan de schone taak beginnen om Tinka in te wijden in het Purno-schap en wat zag ik tot mijn groot genoegen?? Tinka had zich spontaan al getransformeerd tot Purno-paard inclusief paars dekje (thanx Marjolein!!

Onderweg moest ik dan ook regelmatig horen "kijk eens mama, dat paard heeft een strikje in zijn staart!!!" waarop moeder zei "nou.... die zal dus wel net getrouwd zijn"|o

Ik moet zeggen dat ik heel erg gecharmeerd ben van het karakter van Tinka. Marije heeft niets teveel gezegd over haar paardje. Wat een schatje is het toch!!

Tja.... en toen was het dus al weer voorbij.... we zijn rustig naar de trailers gereden, hebben de paarden afgezadeld en zijn gaan rijden naar.... (en dat mag iemand anders vertellen

Dussssss...... Tinka is geslaagd... zij mag zich bij deze officieel Purno-paard noemen