Dit keer wil ik het op de Veluwe (Kootwijkerzand) in Kootwijk organiseren.
Het adres van de parkeerplaats is Houtvester van Het Hoffweg.
Vanaf daar moeten we een stukje lopen en dan komen we op een grote zandvlakte met tevens heide en uiteraard bos.
Onderstaande foto's zijn daar gemaakt.

Datum
De datum zal in april/mei vallen, afhankelijk van wanneer de meeste mensen kunnen.
Informatie
De bedoeling is om met 8 a 10 modellen en fotografen te gaan.
Voor de modellen is er een ochtend en een middaggroep. Dus 4 of 5 's ochtends, en 4 of 5 's middags.
De fotografen zijn er de hele dag.
De ochtend zal rond een uur of 10 beginnen tot 1uur en de middag vanaf ongeveer 1 uur tot 4 uur. Dit zijn nog even globale tijden om je een idee te geven. In die tijden zullen portretfoto's gemaakt worden, actiefoto's (los in een paddock of aan de longe) en rijfoto's/menfoto's indien dat kan.
Bij de portretfoto's rouleren de fotografen. Dus de fotografen zijn in groepjes van 2 waarbij elk groepje een nummer heeft. Bijvoorbeeld: Groepje 1 gaat de 1e 15min Pietje fotograferen en de 15min daarna Jantje totdat alle fotografen alle modellen hebben gehad. Bij 4 modellen duurt dit een uur, bij 5 modellen 5 kwartier.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel

Inschrijven model
Alle mini's mogen ingeschreven worden voor deze meeting! Hierbij kan je denken aan mini-appaloosa's, miniatuurpaardjes en shetlanders.
Om voor de fotografen toch voor wat afwisseling te zorgen mogen er ook rastypische paarden, VD'er of dergelijke worden ingeschreven. Denk er hierbij aan dat er waarschijnlijk maar een paar niet-mini's meegaan. En omdat de fotografen mogen kiezen is de kans dat je met een 'gewone' bruine KWPN'er mee kan klein. Begrijp me niet verkeerd, elk paard is speciaal op zijn eigen manier en zeker voor de eigenaar maar ik wil deze meeting wat exclusiever houden dus met bijvoorbeeld een Tinker dekhengst met veel behang, een rastypische Paint Horse, een rastypische Andalusier. Dus de paarden die we niet zoveel zien. Ik organiseer dit voorjaar sowieso nog een andere meeting waarbij iedereen toegang heeft.
Modellen kunnen zich inschrijven t/m 1 februari tenzij we dan nog niet genoeg modellen hebben. Modellen die zich daarna inschrijven komen onderaan de reservelijst. Vanaf 1 februari gaan de fotografen stemmen wie ze mee willen hebben. Dit gaat via pb. In de week daarop maak ik bekend welke modellen er meegaan.
Het aantal modellen dat meegaat zal 8 of 10 zijn. Dat hangt er even vanaf hoeveel animo er is.
Aanmelden als model gaat via pb. Je dient het volgende lijstje in te vullen;
Naam:
Naam paard:
Ras:
Geslacht:
Kleur:
Extra: Bijv. Mijn paard kan VD, heeft veel behang, is een goed fotomodel etc. etc.
Foto's:
Fotografen
Zoals bij de meeste fotomeetings mogen de fotografen mee op volgorde van inschrijving. Hoeveel er mee mogen hangt nog af van hoeveel animo er is. Maar dit zullen er 8 of 10 zijn.
Inschrijven kan door het lijstje te quoten wat in de 1e post staat. Let er hierbij op dat je altijd het laatste lijstje quote zodat er niemand ineens af gequoted wordt.
Om verwarring en discussies te voorkomen wil ik dat elke fotograaf zich aan onderstaande regels houdt;
- Er worden geen gratis originele bestanden weggegeven! De foto's kan je gewoon verkopen volgens je eigen tarieven.
- Er dienen minimaal 3 foto's geplaatst te worden op webformaat (max. 600 x 800) voorzien van logo.
- Het logo dient ergens in een hoek te staan dus niet dwars door de foto heen.
Tot slot
Ik hoop dat dit een leuke meeting zal worden waarbij de modellen mooie foto's mogen ontvangen en de fotografen portfoliomateriaal kunnen schieten