Dag van het Barokke Paard, 2 daagse Concours

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Dag van het Barokke Paard, 2 daagse Concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 11:00

Afgelopen weekend kreeg ik dit bericht in de brievenbus en wellicht is het intressant voor alle Friezen, Lusitano's, Lipizzaner en Andalusier Liefhebbers om te komen kijken of deel te nemen........

Zaterdag 14 Augustus en Zondag 15 Augustus word er door Stichting Dag van het Barokke Paard een 2 daags concour georganiseerd.

De locatie is op het terrein ZHJV, Waaldorperlaan in Wassenaar (Renbaan Duindigt)

Beide dagen is er de mogelijkheid om twee proeven voor promotie te rijden in alle klassen, B t/m Z2

Er is ook de mogelijkheid om ervaring op te doen in de klasse B voor niet startkaarthouders.

De wedstrijd is opengesteld uitsluitend voor Friezen, Lusitano's, Lipizzaners en Andalusier's en paarden die minimaal
50% van dit genoemde bloed voeren.

Sluitingsdatum voor inschrijving is 1 Augustus 2004

Mocht er iemand intresse hebben om mee te doen dan kun je via pb het adres krijgen voor verdere informatie en inschrijving.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 12:34

Heeft iemand van bokt zich nog ingeschreven voor deze wedstrijd? Ben namelijk erg benieuwd of er nog bokkers deze dag aanwezig zullen zijn

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:11

nee heb ik niet gedaan zijn we nog niet klaar voor ik om wel kijken denk ik.
vanaf hoelaat is het?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 09:49

Het programma is als volgt voor zaterdag

Vanaf 09.30uur tot 12.50uur klasse B, L2 en L1 (in deze volgorde)

13.00uur jurywissel en prijsuitreiking. Daarna Showprogramma in de Hoofdring Show Fortivo (Hogeschool oefeningen)

Vanaf 13.45uur tot 17.00uur klasse L1, M2, M1, Z2 en Z1 (in deze volgorde)

Daarna prijsuitreiking.

Zondagprogramma:

Vanaf 09.00uur tot 12.20uur klasse Z2, Z1, M1, M2 en klasse B niet voor promotie (in deze volgorde)

Om 12.30uur jurywissel en een optreden van Karin Kok met haar bekende PRE-hengst Ros Elizar in de hoofdring.

Vanaf 13.00uur tot 16.45 uur Klasse L1, B en L2 (in deze volgorde) daarna prijsuitreiking.

Tevens zijn er nog een aantal stands op het wedstrijdterrein waaronder:

Baroque - tijdschrift voor liefhebbers van rijkunst
Informatiestand Vereniging Lusitano Vrienden Nederland
Fotografie Martine Feijth,
Hippische Fotografe Hetty Heijne
Equestor Zadels
Het erf van Rijne showkleding

Tevens worden er ook zondag koersen gelopen op de renbaan zelf dus dat is ook wel erg leuk om een kijkje te nemen!

Vanuit Richting Amsterdam:
A44 volgen richtinh Wassenaar/Den Haag, deze snelweg gaat in Wassenaar over in de N44. N44 volgen, viaduct onderdoor en na het viaduct bij Tuincentrum rechts afslaan, dit is de Waalsdorperlaan.

Vanuit richting Rotterdam/Utrecht:
A12 volgen tot einde snelweg in Den Haag, bijde T-splitsing met het stoplicht rechtsaf slaan richting Wassenaar, dit is de Benoordenhoutseweg. Bij groot kruispunt rechtdoor rijden en na het voetgangerslicht wegvolgen. Na een paar honderd meter rechts voorsorteren en de N44 oversteken, dit is de Waaldorperlaan.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:36

Jammer... Als ik het eerder had gezien, had ik graag willen komen kijken...
Moet helaas dit weekend werken... Verdrietig

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:15

Leuk, wie weet kom ik wel. Waar staat de startlijst, wil graag zien wie er starten. Bij ons op stal staat de hengst die de showblok doet, misschien ga ik naar haar kijken.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:39

Jammer dat het niet `s avonds is.
Wij hebben zaterdag dag van het paard bij de voorruiters in voorhout en zondag ga ik naar buiten om 13.00.

Barquillero
Berichten: 36
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:01

Lijkt me wel leuk, en nu ik me eigen auto heb wordt het ook wat makkelijker om naar dit soort dingen tegaan.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:18

Barquillero schreef:
Lijkt me wel leuk, en nu ik me eigen auto heb wordt het ook wat makkelijker om naar dit soort dingen tegaan.


Het is hartstikke gezellig en ik moet zeggen dat de sfeer over het algemeen echt super is op deze dagen, heel anders dan op "normale'' wedstrijden

Wat grappig dat je inmiddels weer een paard hebt............ kan je je ogen uitkijken a.s. weekend want er komen een hoop anda's (10) en lusi's (9) en de Fiezen zijn ook aardig vertegenwoordigd (15 stuks) helaas zijn de Lipizzaners en Knapstrubers zwaar in de minderheid, in totaal maar 4 stuks!

Barquillero
Berichten: 36
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:27

Ja, ik kon het gewoon niet zo paardloos zijn.
Elke keer als ik iemand zag rijden op een paard dan kreeg ik een brok in mijn keel, en ik ben absoluut niet emotioneel ofzo. Ik miste het echt!!!!!
Had ik nog nooit meegemaakt met iets.

Maar ik loop je topic een beetje te verknallen geloof ik

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:18

heeft iemand toevallig de startlijst? en dan vooral voor de B en L dressuur??