ontmoeting met Laura

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 09:08

Gisteren had ik een ontmoeting met Laura die na 3 maanden states weer vaste voet aan de Nederlandse wal heeft gezet.
In de middag vertrok ik met de auto richtig Lunteren naaar de stal van Iwaldo. Wat een schitterende huizen heb ik daar gezien zeg Kwijl Allemaal vrijstaande huizen met een oprijlaan en mega tuinen met grote hekken er om heen. En bijna ieder huis had een paar stalletjes, weide en een eigen buitenbak.
Toen ik op stal kwam werd ik meteen door Laura gered van de honden die me heel luid en vrolijk gedag toe blaften. Iwaldo stond al keurig gepoetst op de poetsplaats klaar om opgezadeld te worden.
Eerst hebben we nog een rondje door de stallen gemaakt en daarna ging Laura rijden.
Iwaldo is een lekker forse knuffel die alles wel best vind. Hij is super nuchter en niet snel onder de indruk van iets en dat is een absoluut noodzakelijke eigenschap voor een jachtpaard. Iwaldo liep heel netjes en braaf door de rijhal en deed netjes wat Laura van hem vroeg en Iwaldo deed af en toe het geluid van een stoomlocomotief na . Haha!
Na het rijden hebben we Iwaldo gewassen en ik heb nog eventjes zijn neus geschoren. Vandaag heet hij zijn eerste optreden in het veld weer dus alles moetst er super uit zien. Daarna hebben we nog wat gedronken en gekletst en zijn we richting Arnhem vertrokken om Lois te bewonderen.
Omdat ik dinsdag van de DA groen licht had gekregen om weer met Lois aan de slag te mogen kon ik Lois ook onder het zadel laten zien. Lois had vreselijk veel zin in het rijden. En net toen ik dacht hem met een lang teugeltje uit te laten galopperen begon hij het net leuk te vinden Haha! Ik was nog bang dat ik hem teveel zou overvragen omdat zijn conditie helemaal weg is maar Lois wilde nog wel wat rondjes scheuren door de bak.
Toen ik klaar was met Lois zijn we eventjes naar de kleine rijhal gegaan waar niemand aan het rijden was en daar heeft Laura nog eventjes op Lois gestapt. Sinds hij op deze andere stal staat heeft hij echt een metamorfose ondergaan. Hij is veel relaxter geworden en Laura wilde wel vrijwilligster spelen om te kijken hoe Lois reageert met een vreemde op zijn rug.
Nadat ik Lois had afgezadeld en naverzorgd zijn we samen naar mijn huis gegaan waar Laura kennis heeft gemaakt met mijn huiskamertijgers. We hebben nog veel gekletst, chocolade koekjes met thee gedronken en pizza gegeten. Vingers aflikken Om een uur of half 12 heb ik Laura naar het station gebracht.
Ik hoop dat ik zo een beetje een goed verslag heb gedaan van onze meeting.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:55

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:16

Ik kwam inderdaad van de Hessenweg. Het huis waar jij rijdt heb ik ook gezien. Heel mooi allemaal hoor! Maar het leek wel alsof aan die weg alleen maar huizen met oprijlaan, stallen en buitenbak staan. Volgens mij ishet daar een beetje de Goudkust van Lunteren Kwijl

Ik wist helemaal niet dat jij zo dichtbij Laura zat, ander had ik jou en de paarden ook graag een keertje ontmoet. Maar ik ken de route nu dus we spreken zeke rnog een keertje af.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:28

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:44

Ja het was zeker een leuke dag! Ik heb nog wat ideetjes opgedaan van Jolanda voor het rijden (altijd leuk een nieuwe frisse kijk hihi) en heb Lois uitgebreid bewonderd, wat een paard zeg! En wat kan ie lopen Kwijl Toen ik er op... oei dat was erg leuk, stond al helemaal van Verward omdat Jolanda al 10x verteld had dat ze niemand anders op Lois liet. Ze hield m wel vast (vooral toen Lois even dacht dat er een Michelinmannetje op zn rug zat.. hihi tsja dat heb je met zo'n dikke jas... en dan ook nog kraken.. LOL) Maar ik heb zelfs wat schouderbinnenwaarts gedaan en wijken (nouja, ik deed iets en Lois die pikte alles zo goed op Kwijl )

Toen idd lekkere Pizza en chocoladekoekjes en man en katten ontmoet! Wat een beestenboel!

Op t station was het ook mooi hoor (jaja Laura en het Openbaar Vervoer..) Daar pakte de automaat geen briefjes dus moest ik 10 mensen langs om te wisselen Haha! En toen nog net de laatste trein gehaald om 0.11 Haha!
Maar al met al een hele leuke dag, en vanmorgen stond Waldo te glimmen joh, van de wasbeurt! Dus dat was ook mooi voor elkaar Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:12

Oeps, nog een geluk dat je net de laatste trein kon nemen Haha! maar gelukkig ben je toch nog thuis aangekomen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:14

Haha, Laura en het OV... klinkt errug bekend... Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:18

hoezo.... Schijnheilig Schijnheilig ACh vanaf Arnhem naar Ede KON ik bijna niet verkeerd gaan... (alhoewel stond idd al op het verkeerde perron te wachten..hihi)

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 18:51

leuk joh dat jullie elkaar gemeet hebben... enne ik sta ook vlakbij lunteren...
Dus ook in de buurt...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 23:10

Laura!!! Wij moeten ook een keer meeten!!! Je staat dan ook vlak bij mij! Maarre....we spreken wel wat af!! Moet wel hè, nou je niet meegaat met de buitenrit!!! Extreme duivel Misschien ken ik jou wel gewoon van wel-eens-gezien-op-de-Nieuwe-Heuvel gnagna...of kom je daar nooit? Liefs Iloon