Bokkers die houden van musicals/theater?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

La_Lune

Re: Bokkers die houden van musicals/theater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:31

Wat een leuk topic!
Hier ook een musical fan!
Ik heb tot nu toe Six en Moulin Rouge en Hadestown (op Westend) gezien en deze zomer dtaat de Nederlandse Hadestown op de planning.
En ik luister ook graag naar het concept album van Epic de musical, masr dat duurt nog wel even voor die uitkomt… :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 10:51

Muurp schreef:
Ben vooral heel benieuwd naar Milan. Volgens mij is die man echt next level in zijn rol :D En ook hoe Pia inderdaad haar 'nieuwe maar toch niet nieuwe' rol vorm heeft gegeven.

Ik ben gisteren naar Elisabeth geweest *\o/*
Milan is echt steengoed maar William Spaaij ook. Die laatste loopt als een rode draad door de hele voorstelling heen.
En de jonge Elisabeth <3 Geweldig!
De rol van Pia is beduidend kleiner maar ze is nog steeds goed.

Edit: Ik lees nu pas het bericht van jojoleinee :+

jojoleinee schreef:
Ik ben vorige week naar Elisabeth geweest, mijn eerste keer, de vorige editie was ik er een beetje jong voor :o. Milan was FAN-TAS-TISCH, maar ik had ook niet anders verwacht. Voor mij had Elisabeth de hele musical door Danique Dusée gespeeld mogen worden. Ik heb niks tegen Pia, maar ik vond haar slecht verstaanbaar en ik vond Danique ook fijner zingen. Bizar dat dit pas haar eerste echte rol is!
Een vriendin van mijn moeder, die ook mee was, vond de rol van William Spaaij erg irritant, ik had er geen moeite mee.

Mee eens over Danique, wij zeiden hetzelfde tegen elkaar. Maar ja, Pia heeft de naam en trekt publiek.
Ik moest in het begin wennen aan de rol van William Spaaij maar later vond ik het wel passend.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 14:35

Even een heel andere vraag: kijken jullie ook naar Stars on Stage op RTL 4? En wat vinden jullie daarvan?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 15:12

Ooh leuk topic! Ik heb ook al heel veel musicals gezien. In april ben ik naar Elisabeth geweest en naar een voorstelling van Willemijn Verkaik die 25 jaar in het vak zat. Dat was ook heel tof!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:19

JPitty schreef:
Even een heel andere vraag: kijken jullie ook naar Stars on Stage op RTL 4? En wat vinden jullie daarvan?

Ja heerlijk!

Al vind ik dat ze Emma erg ophemelen, ik vond haar vertolking van Popular echt niet zo best. Had voor haar ook wel een paar tonen hoger gemogen. Patty verbaast me soms in positieve zin, niet altijd. Koen kan ik niks mee. Die heeft nul mimiek door al dat nepspul in z'n gezicht.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:20

Koen vond ik zelf ook een van de minderen ja. Janice verrast me daarentegen echt, net als Rayen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 07:23

Ja Janice doet het echt fantastisch!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 14:17

Ik denk dat het een damesfinale gaat worden met Emma, Janice en Numidia. Rayen is ook goed, maar niet zo goed als de dames, ik voorspel dat hij 4e wordt. Patty en Marco gaan volgens mij wel eerder afvallen. Wat denken jullie?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 16:50

Ik ben vroeger naar war horse en nog langer geleden naar jochen meijer geweest. Die is erg leuk.

Is er al iemand bij 49-45 geweest?
Deze zou ik graag voor mijn verjaardag willen.
En zijn er naast soldaat van oranje nog meer musicals met dit thema?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 16:59

ik heb nog twee kaartjes over voor Hadestown komende zondag ( dan zit je dus wel naast mij en mijn zoon ) . Rij 11 , ergens in het midden. Kaarten waren 71 Euro pp, mag uiteraard voor minder .

enneh hier dus ook musical en theater fans ( zoon doet ook een bekende musical/dansopleiding ).
Volgende maand naar zijn voorstellng in de RAI

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 17:20

Ik ben bij 40-45 geweest. Vond het wel goed. Maar niet mijn favoriet. Ik zou niet nog een keer gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 17:23

40-45 trekt mij totaal niet. :o
Ik ben naar Tarzan geweest (met Chantal Janzen) en heel vroeger naar Miss Saigon maar dat was ook niets voor mij.
Ik was graag naar meer geweest maar het is allemaal zo duur. Frozen wil ik ook heen maar alleen als Fajen Elsa speelt en dat weet je niet van te voren.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 17:32

Ik ben naar 40-45 geweest. Al drie x, zegt genoeg over wat ik er van vind denk ik. Ik en mijn dochter van 11 zijn groot fan. Hebben m ook al een keer de dvd gekeken... Maar in theater is natuurlijk veel toffer.

Qua thema geen musical maar theater was er dit jaar (en paar jaar geleden al) trompettist van auswitsch. Met Soy Kroon en Thomas cammeart. Volgens jaar spelen zij soldaat in verzet. Die staat al op mijn wish list. Zo indrukwekkend wat die twee met nauwelijks decor en zonder attributen het verhaal neer zetten. Echt heel bijzonder.
Overigens totaal het tegenovergestelde van het spektakel van 40-45...

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 18:23

Bellatrix schreef:
Ik ben naar Tarzan geweest (met Chantal Janzen) en heel vroeger naar Miss Saigon maar dat was ook niets voor mij.
Ik was graag naar meer geweest maar het is allemaal zo duur. Frozen wil ik ook heen maar alleen als Fajen Elsa speelt en dat weet je niet van te voren.

Ik vond Frozen heel tof! Heb m met Vajen gezien en zij is echt zo goed! Er zijn nu wel veel kortingsacties voor als je wilt gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 18:25

Ik vind Den Haag alleen zo ver en zo verrot met parkeren, ik hou niet van dat stuk erheen rijden. :o Ik rij niet graag in drukke steden maar het OV vind ik ook niet handig vanuit mij.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:42

Ik wil graag met een vriendin naar Elisabeth. Het maakt ons niet uit waar. Maar dat maakt het ook zo lastig om goede plekken te vinden.
Vriendin gaat nu ticketswap in de gaten houden.
Zo kwamen we ook aan de tickets van 40-45 voor een leuke prijs.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:45

Ik ben eigenlijk naar bijna geen musicals geweest, omdat het vaak gewoon net niet te doen is doordat ik afhankelijk ben van OV en niet vaak iemand heb om mee te gaan, maar 21 Juni ga ik in mijn eentje naar Hadestown!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 20:19

Ik vond 40-45 ook erg leuk!
Alleen die stoeltjes zaten echt ruk. := :')

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 12:15

Ja echt leuk
Emma vind ik persoonlijk best leuk. Gaat ook hoog eindigen al is het alleen door de gunfactor
Party vliegt er denk ik net als Marco en Rayen uit.
JPitty schreef:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:03

Renske_W schreef:
Ik vond 40-45 ook erg leuk!
Alleen die stoeltjes zaten echt ruk. := :')

Ja dit. Voor diegene die gaan, neem een een kussentje mee om op te zitten. Want je raakt echt afgeleid door die klere stoeltjes op het laatst. Ik wist niet meer hoe ik moest zitten _O-

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:18

lisabeth heb ik in de jaren 90 gezien, de concert variant hebben we op beide locaties gezien en afgelopen maar hebben we hem gezien in t de LaMar.

Voor wie nog twijfelt: Hij is echt de moeite waard :j

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:22

Wat een leuke topic. Leuk om jullie tips en ervaringen te lezen.

Hier voor volgend jaar februari kaartjes gekocht voor de musicalcomedy Stoornis of my Life. De aankondiging klonk heel leuk, benieuwd of het wat is.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 16:51

Inmiddels mijn kaartjes voor Hadestown kunnen wisselen naar augustus. Helemaal blij.

Wil ook nog graag naar Dear Evan hanssen en k wil heel graag naar And Juliet , hopelijk gaat die ook nog eens in NL draaien. Volgens mij op dit moment aleen in Duitsland. In Londen draait hij al niet meer helaas.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:18

Bellatrix schreef:

40-45 is als je het mij vraagt de beste musical die ik ooit gezien heb! <3
Alle maar dan ook echt ALLE andere musicals zijn een echte downgrade na 40-45. Sorry. :o
I mean, je zit letterlijk IN het verhaal. Je rijd mee, de acteurs zitten opeens naast je. Ze schieten zo langs je oren. Pfiew ik ga binnenkort voor de vierde keer :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:51

Lees al weer even mee.

Ik vind 40-45 dus juist tegenvallen.. had er meer van verwacht. Vergleek het met Soldaat van Oranje, die maakte meer indruk.
Stoeltje zaten echt voor geen meter inderdaad, ook werd ik misselijk door het bewegen (wat ik bij soldaat van Oranje niet had)

Laatst ook naar Frozen geweest, met m'n moeder.
De meeste musicals gaan we samen :) maar wel altijd met een kortingsactie, haha.

Beste musical waar ik heen ben geweest. The Lionking
Slechtse Diana en zonen, daar kwam echt geen einde aan. Gelukkig waren het gratis kaartjes.