[Besloten] Muziekmeet (ex)Teammies! *31 mei?*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke data zouden jullie eventueel kunnen?

26 april
1 (5%)
27 april
2 (10%)
3 mei
3 (15%)
4 mei
2 (10%)
17 mei
3 (15%)
18 mei
2 (10%)
31 mei
3 (15%)
1 juni
3 (15%)

Totaal aantal stemmen: 19

Animal

[Besloten] Muziekmeet (ex)Teammies! *31 mei?*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:07

Hoi (ex-teammies)!

Onlangs heb ik een vraag gesteld onder de teammies, of er mensen waren die een instrument bespelen of konden zingen. Met mogelijk een muziekmeet in het verschiet.
Er blijken flink wat muzikale teammies te zijn, en nadat ik hoorde dat er in het verleden ook muziekmeets geweest zijn, heb ik besloten om hier een topic te openen en te kijken of we iets leuks kunnen regelen.

Ik speel zelf al een aantal jaren drums. Grotendeels gewoon lekker voor mijzelf liedjes meespelen. In het verleden heb ik wel eens in gelegenheidsbandjes gespeeld (nu nog maar ééntje, goed voor max. 2 optredens per jaar :+ ) en af en toe eens ingevallen. Momenteel doe ik dit eigenlijk nog weinig, ik heb helaas geen drumstel mee kunnen nemen op kamers en kan dus alleen lekker uitgebreid oefenen als ik eens een weekend bij mijn ouders ben. Om het drummen niet te verleren heb ik nu 1x in de week een uurtje les om het bij te houden. Naar deze les leef ik altijd de gehele week toe. Het liefst speel ik Rock (&Roll) en Blues. Ik ben geen fantastische drummer, maar heb de basis prima onder de knie en heb er een hoop plezier in!

Als het zover komt dat er een meeting geregeld is, moeten we even goed kijken naar de mogelijkheden voor een drumstel. Mijn kit ophalen vanuit Groningen gaat niet lukken, dus dacht ik dat het misschien handig is om een repetitieruimte te huren o.i.d. Misschien bestaat er wel de mogelijkheid om ergens een kitje te huren? De kosten van het huren van een repetitieruimte zijn ongeveer gelijk aan de brandstofkosten om mijn drumkit op te halen.

Hier maak ik even plaats voor een lijstje met teammies (en hun instrumenten) die wel geïnteresseerd zijn in een meeting:

Drums/percussie:
Animal - Drums

Gitaar:
Ibbel- Gitaar (akoestisch)
Lente

Blazers:
Lalidan- (Contra)basdwarsfluit
Ann_moi- Saxofoon (Tenor of Alt)
Winged- Saxofoon (sopraan)
Amanda- Saxofoon (Sopraan of Alt)
Lente- Tin whistle, Saxofoon (Alt of Tenor)

Zang:
Muurp
Lente
Prrrr
Ibbel

Publiek?
-Shadow0

Hier een lijstje met nummers die we eventueel kunnen gaan spelen
The Band/The Muppets- The Weight
Aerosmith- Dream On
The Dubliners/Metallica- Whiskey in the Jar
Eagles- Hotel California
Little Feat- Something in the Water
Coldplay- Viva la Vida

Shadow0

Re: [besloten] Muziekmeet (ex)Teammies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:13

Heb je via de uni geen toegang tot repetitieruimte in bv UCK / Parnassos ofzo? Dat hadden we in Enschede. Ik doe nog even onder voorbehoud, als het uitkomt vind ik het wel leuk om te kijken / luisteren maar ik durf me daar nog niet op vast te leggen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:14

Hé, leuk! Ik tracht op een akoestische gitaar te spelen, en min of meer te zingen.
Count me in :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:16

@Shadow.. Helaas niet, eigenlijk best wel balen! Dat zou wel ideaal geweest zijn!
Ik heb wel een hele verre kennis met een opnamestudio in Utrecht, daar kan ik ook altijd nog even navragen. Misschien kunnen we daar voor een klein prijsje terecht. Ik acht de kans niet heel groot, maar wie weet :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:19

Overigens heb ik meer dan genoeg ruimte thuis, en dat is bovendien aardig centraal in NL. En in de omgeving voldoende muziekwinkels om misschien iets te huren?

Animal

Re: [Besloten] Muziekmeet (ex)Teammies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:21

Dat zou ook heel fijn zijn! Wat wel lastig is is dat de meeste zaken geen drumkits verhuren.. Zeker geen bekkens aangezien deze zeer waardevol en eenvoudig te slopen zijn. Nouja, er is waarschijnlijk wel wat voor te regelen!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:30

Ik heb nog even wat rondgezocht, maar een drumstel huren is gemiddeld vanaf 45 euro per dag. Hier komen nog bezorgkosten en verplichte instalatiekosten bovenop.

Een studio huren (incl. drumkit) voor een middagje kost veel minder. In deze advertentie is het bijvoorbeeld 12,50 euro per uur. http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr

Tevens heb ik nog een aantal locaties in het midden van het land gevonden voor €30,- per dagdeel etc.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:32

Klinkt ook heel schappelijk :j

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:55

Ik wil afhankelijk van de dag en locatie wel met een van mn saxofoons langskomen. :D Lijkt me tof!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:59

Leuk!
Ik had ook al nagedacht over eventuele nummers..
Wat vinden jullie van Aerosmith- Dream On & Metallica- Whiskey in the Jar?

Vind ik beide erg tof om te drummen, maar heb van andere instrumenten geen kaas gegeten eigenlijk..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:03

Eventueel kan ik ook vragen of we bij het conservatorium een ruimte mogen huren.
Dat deden ze toentertijd wel, weet niet of dat nu nog kan. :) Maar de prijzen hierboven klinken ook meer dan prima!

Ik kom alleen met mijn stem... :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:12

Animal schreef:
Leuk!
Ik had ook al nagedacht over eventuele nummers..
Wat vinden jullie van Aerosmith- Dream On & Metallica- Whiskey in the Jar?

Vind ik beide erg tof om te drummen, maar heb van andere instrumenten geen kaas gegeten eigenlijk..

Ik ken Whiskey in the Jar alleen in de versie van The Dubliners. Wat een giller dat Metallica dat ook heeft uitgebracht. Maar goed, toned down tot een wat akoestischer versie is dat wel te doen.

Aerosmith/Dream on kende ik niet, moest 'm even opzoeken, klinkt goed. Zijn vast wel tabs van te vinden.

Is hotel California nog een suggestie?

Ik zal eens gaan graven in wat ik heb liggen aan bladmuziek - meeste is softpop/folk, maar daar kan je vast wel animal-like drums onder zetten, want wat dacht je van The Weight? :+ http://www.youtube.com/watch?v=otRr23Brir8

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 09:24

The Weight! Dat is een van mijn favo nummers!! Om te luisteren dan.. Heb hem nog nooit geprobeerd te spelen.. :D
Je bedoelt wel de versie van 'The Band'toch?
Whiskey in the Jar van de Dubliners is ook prima, wat ruiger maar dat vind ik ook wel
erg leuk om te doen! Moet ik kwartnoten gaan drummen :D
Scrum heeft hem ook nog gecoverd.. Is ook leuk!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:27

*\o/* Mag ik ook weer meedoen? Werk begint 1 april waardoor het financieel weer wat makkelijker word eens een middagje ergens naar toe te gaan, dus ik wil er heel graag weer bij zijn. Ik speel dwarsfluit en kan een enkele keer een basdwarsfluit meenemen (en eigenlijk wil ik heel erg graag de contrabasdwarsfluit ook nog eens proberen).

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 09:29

Lalidan schreef:
*\o/* Mag ik ook weer meedoen? Werk begint 1 april waardoor het financieel weer wat makkelijker word eens een middagje ergens naar toe te gaan, dus ik wil er heel graag weer bij zijn. Ik speel dwarsfluit en kan een enkele keer een basdwarsfluit meenemen (en eigenlijk wil ik heel erg graag de contrabasdwarsfluit ook nog eens proberen).

Wauw! Bestaat dat, een (contra)basdwarsfluit? Jeetje, dat wist ik allemaal niet!
Ik vond dat er al veel saxofoons waren, maar dat is bij een dwarsfluit dus niet anders?
Tof zeg!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:33

Animal schreef:
The Weight! Dat is een van mijn favo nummers!! Om te luisteren dan.. Heb hem nog nooit geprobeerd te spelen.. :D
Je bedoelt wel de versie van 'The Band'toch?

Yep - maar die link was van de Muppets, en die versie is véél leuker :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 09:34

Whahaha, Ibbel.. Jou filmpje van The Weight! Daar doet Animal de 2e stem exact hetzelfde zoals ik
dat altijd meezing.. Yeah! Ik moest wel even lachen! Had die versie nog nooit gezien! _O-
Mag ik ook zo meezingen als we het daadwerkelijk gaan uitvoeren? Yeah is mijn favoriete woord om te zingen :+

Edit: Niet een van mijn favoriete nummers, maar volgens mij kun je deze ook heel leuk spelen:
http://www.youtube.com/watch?v=bXtqhzhU ... w&index=10

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:08

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 10:23

Die is nog leuker!
Is wel leuk inderdaad, maar dit weekend kan ik helaas niet. Ik had het al
in de slagwerkkrant gelezen. Eind van deze maand komt Cesar Zuiderwijk in de Oosterpoort in Groningen met een drumshow. Vooraf is dan ook een clinic te volgen. Daar hoop ik wel heen te gaan!
En binnenkort nog een keer een les van een bevriende professionele drummer!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 23:03

Ik heb dit weekend een drumstel ter beschikking (mijn eigen kit) en ben eens wat gaan uitproberen.
Helaas gaat 'Whiskey in the Jar' van de Dubliners niet lukken. Het nummer is net even te vlot voor mij, waardoor het niet goed lukt om het tempo te behouden en nauwkeurig te blijven spelen.

Wat ik zelf een heel leuk nummer vind en wat volgens mij voor andere muzikanten ook veel mogelijkheden bied is het volgende nummer:

Ik vind hem onwijs gaaf! En ook om te spelen vind ik het een lekker nummer.

Tevens zouden we misschien als nummer 'Losing my Religion' van R.E.M. kunnen spelen?
Niet mijn favoriete nummer, maar volgens mij wel relatief eenvoudig te spelen (op drums in ieder geval).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:51

Hihihi, en wie zegt dat de rest Whiskey in the Jar op tempo, foutloos en nauwkeurig speelt? :+
Gewoon kijken hoe ver we komen joh, het gaat om de lol, niet of we er mee in de top-2000 komen :))

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:15

Ibbel schreef:
Hihihi, en wie zegt dat de rest Whiskey in the Jar op tempo, foutloos en nauwkeurig speelt? :+
Gewoon kijken hoe ver we komen joh, het gaat om de lol, niet of we er mee in de top-2000 komen :))

Dat :D

Whiskey in the jar zong ik ook altijd in de versie van Metallica bij Ibbels Whiskey in the jar op gitaar. Denk je dat dat nou zo hard is opgevallen? :D

Dream on gaat lukken, met beperkingen in de hoogte en het aanhouden van de toon. Ook leuk voor saxofoon, die stukjes...

Kortom: als het op een beetje gunstige tijd is en het een beetje past tussen verhuizen en werk door, kom ik graag weer zingen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 11:26

Haha, het hoeft natuurlijk ook niet foutloos.. Maar een beetje fatsoenlijk drumwerk afleveren is wel noodzakelijk om niet direct iedereen op het verkeerde been te zetten :P Laat ik het zo zeggen dat het voor solisten minder gevolgen heeft als er foutjes gemaakt worden. En ik ben wat drummen betreft een behoorlijke perfectionist, wat dat betreft is zo'n nummer juist wel goed!

Ik ga mijn creatief brein er nog even op loslaten, misschien kan ik hem in een shuffle gaan spelen dat het wel lukt..

Edit: Ibbel, jij gaf een tijdje terug ook Hotel California aan, vind ik ook een tof nummer!
Wat mij betreft gaan we die lekker spelen! I <3 The Eagles!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:05

*note to self* 12-string guitar aanschaffen om de solo van Hotel California te spelen... :+

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:35

Ik moet even nadenken of het haalbaar is een nummer in te studeren. Zal kijken wat er op de speellijst komt en dan even kijken of ik er wat mee kan. :)