[H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

[H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 12:51

Ik ben aan t zoeken/ twijfelen over een hengst voor mijn Junior x Zeno merrie van 1m58. (foto's zie profiel)
Ze is dus een klein dames paardje, maar toont wel groot onder het zadel en is nogal lastig met rijden. Er zijn niet per sé verbeter punten, ik vind haar exterieur en beweging al super Haha! Maar haar rug is vrij lang, dus die hoeft de hengst niet te hebben zeg maar Haha!
Enige wat ik wel graag wil in een hengst, is een goed karakter, maat (ook mag hij best wel bot hebben) en beweging.
Dit word de 1e keer, en ik wil niet direct een dure hengst erop zetten.
Ook ben ik zelf erg weg van schimmels, en ben Kingston tegen gekomen. Die is absoluut niet duur qua dekgeld, erg leuke bijkomstigheid, maar vind het verder een erg aansprekende hengst en ben veel positieve info tegengekomen. Maar staat deze nou op wacht? Betekent dat dat je er niet mee kan dekken?

Ook vind ik Cockpit erg leuk, maar hoe is die qua karakter?

En iets heel anders, Kasparow? Mijn buren hebben daar nu een veulen van, echt erg mooi. Ook heb ik de hengst onlangs gezien, en ik vind hem toch wel erg mooi, en hij schijnt heel goede karakters te vererven?

Wie kan mij een stapje verder helpen, met sites, info e.d.? Ik ben nogal een leek, dit is de 1e keer.
Laatst bijgewerkt door gomir op 14-05-07 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:05

Kingston? Ik dacht dat die op wacht stond. En als ze op wacht staan kun d'r vaak niet mee dekken en als de hengst bij een ander stamboek ook is ggk vaak weer wel, maar dan krijg je er bij het kwpn hoe dan ook een reg. b. papier bij.

tommie6600
Berichten: 276
Geregistreerd: 14-05-07

Re: [Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:57

Wat dacht je van D day? Mooie grote schimmel. Dekgeld E 750 euro. Volgens mij geeft die leuke nakomelingen en ook maat aan de nakomelingen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:00

D-day maat?

tommie6600
Berichten: 276
Geregistreerd: 14-05-07

Re: [Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:07

De d-day's die ik heb gezien waren 1.68+.
heb hier een stukje nog gevonden van hem D-Day,

Donnerschwee (v. Donnerhall) x Welt As (v. Weltmeister)
D-Day, schimmel, geb. 23-03-1992, stokmaat 1.67 m
D-Day; een dressuurpaardenvererver ten top. Volgens de kenner combineert D-Day de twee elementen, die we graag in een dressuurpaard aanwezig zien: het commerciële van een aansprekend paard, dat in beweging nog mooier wordt en het functionele van de atleet, die de kracht, de balans en de lichaamshouding heeft om de zware oefeningen aan te kunnen. De veulens van D-Day weten reeds jaren in de verschillende fokgebieden te domineren, zoals tijdens de Zweedse kampioenskeuringen waar de D-Day nazaten telkens het hoogste eindigen. Ook onder het zadel bewijzen de D-Day nazaten zich telkens weer. Goed bespierde en gelijnde paarden, die zich in de basisgangen zuiver, lichtvoetig en in goede balans bergopwaarts presenteren. In Zweden behaalde een driejarige dochter van D-Day in 2002 de kampioenstitel met voor de draf en de galop niet minder dan het cijfer 10 behaalde; de stap werd beloond met het cijfer 8. In de selectie voor de Beker van België 2002 voor 5-jarige dressuurpaarden wist een dochter van D-Day – Aktion de reservetitel te behalen. Zo ook de stermerrie Paso Doble (D-Day – Amulet) die in 2001 met hoge cijfers de IBOP aflegde en in 2002 de 2e plaats behaalde in de Pavo Cup-selectie te Sevenum. Tijdens de centrale KWPN-merriekeuring 2003 te Sevenum veroverde een driejarige D-Day X Argus merrie de kampioenstitel en een driejarige D-Day X Clavecimbel merrie wist de reservetitel te bemachtigen. Beide dochters van D-Day werden aangewezen voor de nationale merriekeuring 2003 te Ermelo alwaar de D-Day X Argus merrie de 4e plaats in de halve finale wist te behalen. Daarnaast wordt ruim 38% van D-Day’s 3 jaar en oudere nakomelingen reeds in de nationale dressuursport uitgebracht, waarvan 20% reeds in de klasse ZII tot en met ZZ-Licht wordt gestart.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:20

Misschien dat ik in de war bent met een ander, maar ik dacht dat D-day weinig maat gaf.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: [Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 18:08

Oke bedankt voor de reacties!
D-Day vind ik inderdaad ook erg leuk (kon al niet op zijn naam komen net).
Kijk ik hoef geen enorm grote paarden, als ze maar groter als mijn eigen merrie worden Knipoog

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:01

naar mijn weten fokt D-day geen maat...(vergrotend)

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:02

Tjee is D-Day weer omhoog gegaan in prijs. Hij is jarenlang op E600,- gezet. Wel een gaaf paard, maar de nakomelingen die ik ken hebben wel karakter. Dus goed te rijden voor een prof, maar niet altijd voor de particulier. Ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Als je voor een schimmel gaat kun je eens kijken naar Universeel, al weet ik niet waar hij ter dekking staat. Hij is zelf wel heel erg lief. Er loopt nu ook een Metall schimmel mee in het verrichtingsonderzoek KWPN, als die ter beschikking komt dit jaar is het ws ook wel een leuke optie.

petraaken

Berichten: 44211
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:40

D-day in combinatie met een Junior. Karakterieel waarschijnlijk niet de beste keuze.

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:24

petraaken schreef:
D-day in combinatie met een Junior. Karakterieel waarschijnlijk niet de beste keuze.


Ik zei het iestje subtieler Knipoog maar - x - = + dus je weet maar nooit Knipoog

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:48

Ik heb zelf ook een kind van Kasparow en als het kon nam ik er nog veel meer van Tong uitsteken. Het goede karakter wordt zeker doorvererft. Ook heeft ie hele goeie gangen en is ie ook erg veelzijdig Haha!

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:08

Universeel staat bij Post in Middelbert, Groningen. Dacht ik.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:47

Ik ken van D-day wel een aantal E-ponies uit merries met een normale maat dus die zou ik voor zo'n merrie toch al niet gebruiken. Waren wel fijne eerlijke dieren in het werk trouwens Ja

als je graag een schimmel wilt is velazquez misschien nog een optie? Krack x alasca zo uit mijn hoofd, zit niet zo in de dressuurpaarden.
Dat is geen hele spectaculaire wat betreft beweging, maar wel een heel correcte met een ontzettend fijn karakter.

NDK

Berichten: 5
Geregistreerd: 25-10-06

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:00

hallo, als je meer info wilt over D-day, hij staat bij ons op stal nu. Haha! Mijn mening is dat t een lieverd is! Maar miss ben ik bevooroordeeld. Bloos Voor foto's en andere info kan je even kijken op de site. http://www.bolderman.nl daar staat een link naar de stal site. Telefoon nummers kan je daar ook vinden! Pling

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:15


henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:54


raphael1976
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:04

He!

Wat denk je inderdaad van Velazquez? Mooi groot paard welke goed beweegt en een erg goed karakter heeft.

Greetz

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 13:33

Hmm zal eens wat info over hem gaan zoeken, ben benieuwd.
Bedankt voor de reacties! Lachen

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:58

Vrienden van mij hebben op hun E-merrie Metall en Tangelo van de Zuuthoeve gebruikt. Beide hengsten fokken vergrotend, en beide veulens zijn groter dan de merrie.
Metall staat bij van Manen in Ede, Tangelo bij de Radstake.

Als je gecharmeerd bent van Trakheners zou je Artistic Rock kunnen overwegen. Die fokt ook groter door. Een veulen van hem kan je bekijken in mijn profiel.
http://www.artisticrock.nl

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:56

kingston staat inderdaad op wacht, ik wilde er ook mee dekken. maar heb besloten om het daardoor niet te doen

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:46

Als ik dit zo lees zou ik voor Cockpit gaan.
Schijnt een zeer brave hengst te zijn. Fokt plaatjes van paarden.
Ik zou niet voor Kingston gaan vanwege dat hij op wacht staat, en er staat bij onze hengst een nakomeling van hm in de opfok, die zeer dominant is...
D-day zou ik laten vanwege het karakter als jou merrie een niet al te fijn karakter heeft.
Wil je perse een schimmel omdat je met schimmelhengsten komt behalve Kasparow?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 22:47

Nou ik ben wel heel erg gecharmeerd van schimmel's ja... Knipoog
Maar het is uiteraard niet een vereiste.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:02

kebie schreef:
Vrienden van mij hebben op hun E-merrie Metall en Tangelo van de Zuuthoeve gebruikt. Beide hengsten fokken vergrotend, en beide veulens zijn groter dan de merrie.
Metall staat bij van Manen in Ede, Tangelo bij de Radstake.

Als je gecharmeerd bent van Trakheners zou je Artistic Rock kunnen overwegen. Die fokt ook groter door. Een veulen van hem kan je bekijken in mijn profiel.
http://www.artisticrock.nl


Metall fokt geen maat door en ja Velazquez is qua karakter een fijne hengst en goede basisgangen.

karinna
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: [H][Kwpn]Hengstenkeuze Junior merrie, Kingston?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:13

Ook al is schimmel geen vereiste voor je, misschien toch eens Velazquez bekijken.
Ken een halfzus van hem, ik ook een super lief dier.
En wie ook veulens geeft met een héél goed karakter is Trento-B.
Nu zul je hierop wel veel commentaar krijgen, maar als de merrie genoeg bloed voert zou het best eens goed uit kunnen pakken.