[H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

[H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 19:57

Ik zit er over te denken om bij mijn paard een veulentje te fokken, maar ik heb absoluut geen verstand van hengstenkeuze oid...
Nu is mijn vraag, wat zouden jullie voor hengst kiezen bij mijn paard en nog belangrijker, waarom?

De afstamming van mijn paard is Centurion Montfort x Cor de la bryere. Voor de volledige stamboom zie: http://www.passions-pride-a.tk.
Over deze site verspreid staan ook een aantal foto's.
Mijn paard heeft een geweldig mooie draf, een goede galop en een wat mindere stap. De stap is dus echt een verbeterpunt, omdat ze een erg korte stap heeft.
Ze heeft een geweldig karakter, heel werklustig, maar ontzettend braaf en cool.

Mijn paard is dus vooral springgefokt, maar ik ben een dressuurruiter.
Nu kan ze ook erg goed dressuurmatig lopen, dus dat is geen probleem.
Maar is het een idee om dan juist een dressuurhengst te kiezen die een goede sprong kan maken?
Of is het beter om een springgefokte hengst te kiezen?

En een laatste, maar eigenlijk vrij onbelangrijke, wens. Ik hou van bijzondere kleurtjes.
Dit is mooi meegenomen, maar zeker niet het belangrijkste. Ik weet ook dat ik een schimmel heb en dat de kans dan vrij klein is op een andere kleur.

Hier een tweetal foto's
AfbeeldingAfbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik weet, zoals eerder genoemd, nog 0,0 van hengstenkeuze.. Ik hoop dus op begrijpelijke (lees Jip&Janneke taal Bloos ) taal, maar onderbouwde meningen, zodat ik er wat van kan leren! Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door gomir op 05-03-07 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03