[H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

[H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 19:57

Ik zit er over te denken om bij mijn paard een veulentje te fokken, maar ik heb absoluut geen verstand van hengstenkeuze oid...
Nu is mijn vraag, wat zouden jullie voor hengst kiezen bij mijn paard en nog belangrijker, waarom?

De afstamming van mijn paard is Centurion Montfort x Cor de la bryere. Voor de volledige stamboom zie: http://www.passions-pride-a.tk.
Over deze site verspreid staan ook een aantal foto's.
Mijn paard heeft een geweldig mooie draf, een goede galop en een wat mindere stap. De stap is dus echt een verbeterpunt, omdat ze een erg korte stap heeft.
Ze heeft een geweldig karakter, heel werklustig, maar ontzettend braaf en cool.

Mijn paard is dus vooral springgefokt, maar ik ben een dressuurruiter.
Nu kan ze ook erg goed dressuurmatig lopen, dus dat is geen probleem.
Maar is het een idee om dan juist een dressuurhengst te kiezen die een goede sprong kan maken?
Of is het beter om een springgefokte hengst te kiezen?

En een laatste, maar eigenlijk vrij onbelangrijke, wens. Ik hou van bijzondere kleurtjes.
Dit is mooi meegenomen, maar zeker niet het belangrijkste. Ik weet ook dat ik een schimmel heb en dat de kans dan vrij klein is op een andere kleur.

Hier een tweetal foto's
AfbeeldingAfbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik weet, zoals eerder genoemd, nog 0,0 van hengstenkeuze.. Ik hoop dus op begrijpelijke (lees Jip&Janneke taal Bloos ) taal, maar onderbouwde meningen, zodat ik er wat van kan leren! Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door gomir op 05-03-07 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:05

Er zijn geen tegenwoordig maar weinig dressuurhengsten die een goede sprong kunnen maken. Springpaarden die ook goed kunnen bewegen (=allrounder) zijn er wel.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: [H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:08

Ok!
Dat is iets om op te letten..
Maar je vindt de combinatie springgefokt - dressuurgefokt wel kunnen? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je dan beter ook een springgefokte hengst kunt kiezen..

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: [H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 20:53

Even een schopje omhoog!

Rmeijer
Berichten: 27
Geregistreerd: 14-02-07

Re: [H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:48

nina88 schreef:
Ik zit er over te denken om bij mijn paard een veulentje te fokken, maar ik heb absoluut geen verstand van hengstenkeuze oid...
Nu is mijn vraag, wat zouden jullie voor hengst kiezen bij mijn paard en nog belangrijker, waarom?

De afstamming van mijn paard is Centurion Montfort x Cor de la bryere. Voor de volledige stamboom zie: http://www.passions-pride-a.tk.
Over deze site verspreid staan ook een aantal foto's.
Mijn paard heeft een geweldig mooie draf, een goede galop en een wat mindere stap. De stap is dus echt een verbeterpunt, omdat ze een erg korte stap heeft.
Ze heeft een geweldig karakter, heel werklustig, maar ontzettend braaf en cool.

Mijn paard is dus vooral springgefokt, maar ik ben een dressuurruiter.
Nu kan ze ook erg goed dressuurmatig lopen, dus dat is geen probleem.
Maar is het een idee om dan juist een dressuurhengst te kiezen die een goede sprong kan maken?
Of is het beter om een springgefokte hengst te kiezen?

En een laatste, maar eigenlijk vrij onbelangrijke, wens. Ik hou van bijzondere kleurtjes.
Dit is mooi meegenomen, maar zeker niet het belangrijkste. Ik weet ook dat ik een schimmel heb en dat de kans dan vrij klein is op een andere kleur.

Hier een tweetal foto's
AfbeeldingAfbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik weet, zoals eerder genoemd, nog 0,0 van hengstenkeuze.. Ik hoop dus op begrijpelijke (lees Jip&Janneke taal Bloos ) taal, maar onderbouwde meningen, zodat ik er wat van kan leren! Alvast bedankt!

misschien zou de keur preferente hengst Uniform kunnen passen bij jouw merrie kijk voor meer info eens op www.waolahoeve.com groetjes richard

Umeo
Berichten: 2248
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-Belgiƫ

Re: [H][wb]Welke hengst bij Centurion Montfort x Cor de la Bryer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:46

Ik vind dat jou merrie nogal eerder klassiek aandoet, ik zou dus (als je er van houd) een hengst kiezen die meer naar het moderner type gaat en dit ook doorgeeft. Heb je mss een gewone standfoto van je paard? zodat we het paard wat beter kunnen beoordelen?