[H][kwpn] bonte merrie v. cool cracker S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitag1rl

Berichten: 2090
Geregistreerd: 16-11-04

[H][kwpn] bonte merrie v. cool cracker S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:10

Ik heb 2 jaar terug een mooie merrie gekocht met in mijn hoofd er ooit mee te fokken.

Nou is mijn merrie bijna 3 en begint het toch wel te kriebelen. Ik wil haar niet dit jaar laten dekken, maar misschien over 1 a 2 jaar. Nou ben ik erg geintereseerd in de fokkerij en weet ik veel van afstammingen. Maar helaas laat mijn budget het niet toe om een dure kwpn hengst te gebruiken. Het moet dus wel een beetje te betalen zijn (tot de 750 euro) Kunnen jullie mij misschien helpen? Ze is overgens nog niet ingereden.

De merrie
- Eind april word ze 3 jaar.
- Ze is erg klein, 1.54 m pas.
- Vader: Cool Cracker S (Concorde x Samber)
- Moeder: Sjacari (Sammartini x Wellington x Formateur. al 2 hengsten goed gekeurd binnen deze merrie lijn)
- Reg B ingeschreven
- Bont (volgens sommige zou ze homozygoot bont zijn, maar dat is NOG niet nagekeken)

verbeter punten
- Galop zou ruimer kunnen
- Meer maat!!!!
- Eleganter hoofd. Zelf heeft ze een klein beetje een rams hoofd
- Ze is naar mijn idee vrij kort

de hengst
- Kleur maakt niet uit, maar voorkeur gaat uit naar een donkere of schimmel
- Liefst allround, anders meer neiging naar springen
- niet meer dan 750 euro
- stokmaat boven de 1.65 m
- NRPS / kwpn / holsteiner / AES

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie in gedachten hebben Lachen Hier nog een paar foto's

Afbeelding
Hoofd foto

Afbeelding
Standfoto

http://img.photobucket.com/albums/v160/ ... euw-04.jpg

Afbeelding
Draf foto's

Afbeelding
Galop foto

Afbeelding
Zadeltje erop

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][kwpn] bonte merrie v. cool cracker S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:19

Wat wil je met het veulen doen? Houden of verkopen?

Je hebt het over dekgeld a <750. Er komt nog meer bij kijken dan alleen dekgeld. Je zult ook de dakosten e.d. moeten (kunnen) betalen en als het veulen er eenmaal is dan kost óók dat geld.

kitag1rl

Berichten: 2090
Geregistreerd: 16-11-04

Re: [H][kwpn] bonte merrie v. cool cracker S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:58

Ik wil het of houden of verkopen aan een vriendin.. Ik wil het gewoon eens mee maken hoe het is om een veulentje te fokken van je eigen merrie..

En ik ken het kosten plaatje.. Wil gewoon geen dure hengst erop zetten voor de eerste keer.. Ik heb het geld daar wel voor, maar wil het er niet voor uitgeven

Anoniem

Re: [H][kwpn] bonte merrie v. cool cracker S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:42

Maak dan je borst maar nat. Het dekgeld is een schijntje vergeleken bij wat je allemaal tegen kan komen aan kosten als je gaat dekken en je genoodzaakt bent de DA een keer te bellen, los dus van de gewone kosten.
En op een bonte merrie zou ik geen schimmel zetten, want schimmelbont is nou niet echt een populaire kleur. Of effen, of bont.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: [H][kwpn] bonte merrie v. cool cracker S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:00

Ik zou met dit erg jeugdig aandoende paardje inderdaad nog minstens een jaar wachten met dekken.
Ze is ingeteeld op Samber, dus alles wat daar mee te maken heeft zou ik vermijden.

Elcaro- Zeoliet (keur) x Ritacara (keur pref prest.) dekgeld € 600,= donkerbruin. HBC-stal KWPN
Zento - Quasimodo Z x Caletto II x Liguster dekgeld € 600,= donkerbruin Team Nijhof KWPN/NRPS/Oldenburg
Je zou ook aan "James Bont", een bonte Gelderse, van het IHW kunnen denken.

kitag1rl

Berichten: 2090
Geregistreerd: 16-11-04

Re: [H][kwpn] bonte merrie v. cool cracker S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 23:32

Ik vraag hier welke hengst geschikt zou kunnen zijn. Ik weet dat het een groot kosten plaatje is.

nogmaals: ik wil geen grof geld uitgeven aan een hengst want ik wil het niet verkopen, of aan een vriendin. Ik heb wel geld om een drachtige merrie te onderhouden. Anders zou ik er niet aan beginnen!

Graag dus geen commentaar wat niet over een hengsten keuze gaat.

Thnx Linky, ik zal eens kijken naar die hengsten.