[E][KWPN]Exterieurbeoordeling gevraagd van mijn merrie!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

[E][KWPN]Exterieurbeoordeling gevraagd van mijn merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 23:55

Ik hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn.
er zitten foto;s bij van vorig jaar dus iets meer vet en spier bijdenken

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Dees

Berichten: 18967
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [E][KWPN]Exterieurbeoordeling gevraagd van mijn merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:25

Auw, jouw paard is naar mijn mening veel te schraal...
Meer voer, veel meer voer erin en daarbij zeker niet te veel rijden en al helemaal niet in een bak waar de hoeven finaal in het zand wegzakken... en dan over een jaartje nog eens fotos plaatsen.
Deze zomer zoveel mogelijk het land op.

Deze merrie in deze conditie op de wijze blijven belasten als de fotos suggereren is vragen om moeilijkheden in pezen en ophangbanden.
Wat je merrie ontbeert is geen bespiering, maar tijd. Geen idee hoe oud ze is, ze lijkt me jong. Ze lijkt me in ieder geval achter in de ontwikkeling.

Wil verder helemaal niet flauw doen met mijn bericht hoor. Begrijp me goed, ik neem de moeite te reageren omdat ik denk jou en je merrie te kunnen helpen.

De bewegingstechniek van je merrie spreekt me trouwens wel aan.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: [E][KWPN]Exterieurbeoordeling gevraagd van mijn merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 03:21

Laat ik eens beginnen met naar haar leeftijd te vragen en daarbij de bloedvoering van haar.

Ook een vraag die in mij opkomt is, wat is er tot nu toe mee gedaan en ja als je het over haar conditie wilt hebben van nu is het interessant om te weten wat ze gevoerd krijgt.

Ze lijkt een fijn gebruiksmechanisme te hebben en zo op de rijfoto´s te zien ook een bereidwillig karakter.

Zo in eerste instantie komt in mij op dat ik een fijn bewegend paard zie met een bruikbaar model lijkt het maar met nog zeer jong en jeugdig voorkomen dus graag meer info voor verdere beoordeling.

Trouwens de laatste foto lijkt ze mij al wat volwassener dan daarvoor in het land ( is ze trouwens lekker over haar benen aan het sjouwen en vindt ik dat de amazone haar fijn rijdt)

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: [E][KWPN]Exterieurbeoordeling gevraagd van mijn merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 04:13

Uit TS haar profiel: V-jaargang, dus paard zal 5 zijn (of worden dit jaar)
Bovenste foto lijkt mij een oude foto, in vergelijking met de onderste foto.
Om iets zinnigs te kunnen zeggen over haar exterieur lijkt het me toch handig als TS een recente stand-foto plaatst Bloos

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Re: [E][KWPN]Exterieurbeoordeling gevraagd van mijn merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 08:54

Hallo,

bedankt voor de reatie's tot nu toe.

wat betrefd haar eten krijgt ze 2 kilo bix en 1 kilo musli per dag en 3 x kuil en hooi per dag. en na het rijden krijgt ze vaak nog wat slobber.

het rijden ja dat is zo 3 a 4 keer per week niet zoveel dus.
ze is inderdaad bijna 5 jaartjes.
de bovenste foto was ze 3 of bijna 4 jaartjes.
het is een laatbloeier.
ik vind haar zelf ook snel wat ingevallen en ben ook contstant met voer bezig hoeveel vind ik moeilijk.

qwa beweging is ze idd wel fijn.
ik wil dit jaar met haar naar de merriekeuring toe en had zoiets van even kijken wat jullie van haar bouw vinden, qwa beweging lijkt het me wel oke.

ik zal nog eens wat foto;s maken en plaatsten.

hoe willen jullie ze op de foto zien?

mvg shirley

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Re: [E][KWPN]Exterieurbeoordeling gevraagd van mijn merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 10:29

Weet niet of je hier wat aan hebt maar deze vond ik .
ik ga nog meer foto;s maken iig


Afbeelding

Dees

Berichten: 18967
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [E][KWPN]Exterieurbeoordeling gevraagd van mijn merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:19

jarno schreef:
wat betrefd haar eten krijgt ze 2 kilo bix en 1 kilo musli per dag en 3 x kuil en hooi per dag. en na het rijden krijgt ze vaak nog wat slobber.

het is een laatbloeier.
ik vind haar zelf ook snel wat ingevallen en ben ook contstant met voer bezig hoeveel vind ik moeilijk.


Voeren moet je niet te moeilijk over denken: het gaat namelijk 'op het oog'.
Als jij zelf ook vind dat ze snel ingevallen is, dan is wat je momenteel voert gewoon niet voldoende. Ook al zou het 10 kg meusli per dag zijn...

Persoonlijk zou ik er max een kg meer brok bij proberen te geven, en de ruwvoerporties voorlopig verdubbelen. Moet je even zien hoe het temperament zich laat handhaven met een kg extra krachtvoer.
Sommige paarden zijn gewoon rank, en sommige paarden zijn pas op hun 8ste een beetje in de vulling. Voor laatbloeiers geldt gewoon: pas echt laten werken als ze uitgegroeid zijn en royaal voeren ondertussen.

Met standfoto wordt bedoeld:
Paard op stand in z'n blootje, foto genomen van recht opzij gezien. Zodat je zowel de hals als de bips van opzij ziet dus Haha!