[H][KWPN]Welke hengst voor Inferno x Tolad merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

[H][KWPN]Welke hengst voor Inferno x Tolad merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 18:40

Ik ben van plan mijn merrie te laten dekken, en ik ben benieuwd naar jullie hengsten adviezen.

De merrie is een Inferno x Tolad. Totale afstamming is hier te zien:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=185940

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn van afgelopen zomer, toen is ze een tijdje niet in training geweest, maar ik ga z.s.m. nieuwe maken. Toch hoop ik dat jullie iets met deze foto's kunnen.

We willen graag een allround veulen fokken.
De merrie is groot, 1,74 en dit willen we ook graag in het veulen terug zien.
Qua karakter valt er niet zoveel te verbeteren, al zou ze soms wat brutaler mogen zijn.
Ook zouden we het achterbeengebruik verbeterd willen zien.
Laatst bijgewerkt door gomir op 11-02-07 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

LDRD

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Inferno x Tolad merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 09:45

Mijn merrie komt ook uit een Tolad moeder toevallig en ik heb lang een Karaat nakomeling gehad.
Als ik dit dus zo terug zie in de moederlijn dan denk ik direkt aan moderniseren. Ik vind het een prachtige basis, maar zou wel in de gaten houden dat je geen terugval krijgt naar een wat ouderwets aandoend type. Ook zou ik, ondanks dat de merrie fors is, het formaat niet uit het oog verliezen.
Jammer dat je geen mooie standfoto van jouw merrie hebt geplaatst, zo grazend is over het exterieur niet zo veel te zeggen.
Tsja, het zou wat moeite kosten en borrelt niet bij iedereen op denk ik, maar ik denk eigenlijk in de richting van Valentino:
http://landgestuetcelle.de/cms/front_co ... &idart=165

Zeker omdat je allround wil fokken en ik uit ervaring weet dat Tolad bloed zeer goed combineert met Belisar.
Bovendien heb ik deze hengst destijds op de HK bij het KWPN gezien en die heeft absoluut ondanks dat hij niet genomen werd wel op mij veel indruk gemaakt. Veel ruimte in de beweging en zeer sterk achter. Ook kon hij een hele leuke sprong maken.
Heb helaas nog geen fokprodukten ervan gezien.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:39

Goh, heb ik nu alles gezegd wat hierover te zeggen valt? Haha!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 15:40

Ja vind het ook jammer dat er zo weinig reacties zijn. In ieder geval bedankt voor die van jou! Morgen avond maak ik nieuwe foto's, dus die zal ik er dan z.s.m. bij plaatsen.