[E][KWPN] beoordeling gevraagt van 2,5 jarige Tango x Symfon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[E][KWPN] beoordeling gevraagt van 2,5 jarige Tango x Symfon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:05

Laatst bijgewerkt door gomir op 09-02-07 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Anoniem

Re: [E] beoordeling gevraagt van 2,5 jarige Tango x Symfonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:46

Eh, alleen kenners? Heb mijn cursus paarden beoordelen volgende week pas....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:46

Haha, nee hoor Lachen
Maar je weet al vlug meer dan mij, dus imo kenner Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:56

Ik vind haar een vrij correct exterieur hebben. Ze had misschien een iets schuinere schouder kunnen hebben en iets meer schoft. Het lijkt me een degelijke merrie (best nog klassiek voor een Tango). Draf lijkt op de foto goed, mooi zweefmoment en vanuit de achterhand. Het zou me niks verbazen als ze ook een leuke sprong laat zien.
Ik denk dat je haar voor de keuring straks slank voor moet stellen, maar misschien dat ze zonder winterhaar ook al luxer lijkt. Ik vind haar eigenlijk wel wat weg hebben van mijn jaarling(zie profiel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:58

Ow sorry, ff toevoegen, het is een ruin Lachen

Ga nu je profiel bekijken

Bedankt voor je info Ja

Anoniem

Re: [E][KWPN] beoordeling gevraagt van 2,5 jarige Tango x Symfon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:41

O, dat ruin zie ik nu ook ja Tong uitsteken

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:52

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n hele voordelige foto van je paard. Ik heb een foto in je profiel gezien en daar staat hij er veel beter op. Hij is nu overbouwd, waardoor hij gelijk iets minder toont. Hals lijkt wat diep uit de borst te komen, terwijl het in je profiel foto erg mee valt. Lijkt een wat stijl achterbeen te hebben op de foto. In beweging komt hij mooier uit. Had wel wat meer zijn hals mogen dragen maar hij komt er van achteren goed bij en lijkt voldoende schoudervrijheid te hebben. Ben benieuwd naar foto's van hem als hij weer een paar maandjes verder is. Volgens mij is het dan gelijk een ander paard. Het is een vrij compact paard zo te zien, ik denk als hij wat meer is uitgegroeid dat hij gelijk wat meer rek heeft gekregen in zijn bovenlijn, waardoor hij gelijk meer toont.

Ik ben heel benieuwd hoe deze het onder het zadel doet. Weet je al waneer je hem ongeveer gaat inrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:29

Bedankt VValar

Dit zijn nu de meest recente foto's, vandaar de plaatsing Lachen

Ik zat te denken om hem in augustus/september weg te brengen.
Dit omdat hij idd nu nog overbouwd is en naar mijn idee nog niet klaar met groeien.
Dus lekker van de zomer veel het land op. Wennen aan een zadeltje, zodat ze bij het inrijden ook meteen onder de man kunnen beginnen.
Ik vind hem zelf ook vrij compact nu.
Persoonlijk vind ik dat wel mooi, maar ik ben ook benieuwd of dat zo blijft, omdat het als jaarling minder leek.

Wat bedoel je met de hals meer dragen?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:13

Eigenlijk zou je tegen die tijd weer nieuwe foto's moeten plaatsen. Zoals ik al zei ben ik erg benieuwd hoe hij het gaat doen onder het zadel. Op die foto uit jouw profiel ziet hij er echt heel leuk uit. Hij is nu wat overbouwd, maar komt vanzelf wel weer. Sommige hebben even wat meer tijd nodig dan anderen.
Wat ik bedoel met zijn hals meer mogen dragen, is dat hij wat meer zelfhouding zou mogen hebben op de bewegingfoto's. Maar dit kan ook allemaal te maken hebben met zijn groei, uiteraard heeft een dier wat midden in zijn groei zit op een nadelig moment wat meer moeite met een juist lichaamsgebruik dan een paard wat al af is.