[H][KWPN]Welke hengst voor deze Havidoff x Belisar merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KWPN_FAN

[H][KWPN]Welke hengst voor deze Havidoff x Belisar merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 18:49

Ik ben benieuwd wat jullie voor hengst op deze merrie zouden zetten. Wat ik graag verbeterd zou zien is: over het algemeen iets langgelijnder, een langer voorbeen, een goed/rustig karakter, de merrie zelf is nogal gecompliceerd en erg heet/druk. De bewegingen van de merrie zijn super, vooral van achter is ze enorm sterk. Het is een stermerrie, zoals gezegd een havidoff x belisar met daarachter duc de normandie. Zelf hadden we al Johnson of Rousseau in gedachten. Ze is nu drachtig van Royal Dance. Heeft eerder goede veulens gehad van Flemmingh, Kennedy en Sir Sinclair.
Dit is de merrie:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 08-02-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

LDRD

Re: Welke hengst voor deze Havidoff x Belisar merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:56

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 19:35

Ja inderdaad, jij nog n suggestie wat je wel bij dit bloed vind passen?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:59

Nog langer gelijnd? Om wat rust erin te brengen, denk ik aan
Florencio, heb hem verschillende keren gezien, heel fijn te rijden,
Ook Flemmingh zou daarom goed passen, ofeen zoon, zijn in
ieder geval ook langgelijnd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:02

Mooi bloed. Ze is toch helemaal niet kort?
Flemmingh voldoet wel aan de beschrijving goed karakter, lang gelijnd zijn. Hoe waren die eerdere veulens van Flemmingh? Ik zou persoonlijk eerder Flemmingh nemen dan Johnson, voor een paar euri's meer een bewezen hengst ipv een veelbelovende.

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 21:16

Op de foto lijkt ze wat langgelijnder dan ze is, maar er zou echt iets meer rek in mogen. Haar Flemmingh veulen was een erg leuk dier, maar weet niet of we haar terug dekken. Johnson vind ik persoonlijk een erg gaaf dier, ook Lord Leatherdale viel me in den bosch positief op! Is wel wat meer bloedspreiding, al weet je totaal niet wat die door zal geven...

LDRD

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor deze Havidoff x Belisar merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:05

Ik ben het meest tevreden over onze Don Romantic nakomeling uit deze merrie.
Langgelijnd, formaat, super achterbeen, veel schoudervrijheid en niet in de laatste plaats zeer plezierig karakter.
Ik heb ook een Ooseven uit deze merrie, die is wat beknopt, goed achterbeen, zou wat meer schoudervrij mogen zijn. Is wel een supersportpaard waarvan we veel verwachten als hij we hem netjes heel kunnen houden.
Twee Sunny Boy's, waren echte laatbloeiers, super bewegen ook beide, maat liet te wensen over. Eén van beide is vorig jaar in Belgie regionaal kampioen geworden vrij springen, terwijl het publiek aanvankelijk wat lacherig deed toen ze met haar dressuurafstamming binnen kwam. Haha!
En de jongste telg is van London Swing (Londonderry x Rubinstein). Zeker de fraaiste van het stel, bloederig met een prachtig koppie, sterk achter, formaat ook zeker en superlief maar heel serieus.

Dus ja, op grond van mijn ervaring zou ik Don Romantic zeggen, maar dat blijft natuurlijk heel persoonlijk.

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:18

Mooie merrie. Ze lijkt in haar lijf op de foto wel genoeg lengte te hebben. Misschien Zou haar hals wat langer mogen!

Citaat:
Heeft eerder goede veulens gehad van Flemmingh, Kennedy en Sir Sinclair.

Kun je iets meer vertellen over deze nakomelingen? Dan weten we een beetje hoe de merrie fokt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:46

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:53

Welkom bij de club Clown Tong uitsteken .

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 11:16

Haha populair bloed zo te zien Clown
@ voyou, de nakomelingen van deze hengsten waren toch wel erg verschillend. Al eerste de sir sinclair, was een mooie grote merrie, die ook wat meer lengte mocht hebben, bewoog wel goed, maar naar mijn mening was de achterkant iets te grof, er zat n behoorlijke kont in Clown

De kennedy is een bloedmooi beest, danst door de wei, kan echt enorm lopen. Mist alleen wat maat, en het voorbeen mag ook n fractie langer. Ook is hij niet de makkelijkste Clown

De Flemmingh was mooi langgelijnd, erg groot, kon goed lopen..is dan ook al snel verkocht.
Zal eens kijken of ik foto's heb: De Kennedy
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flemmingh: foto's zijn niet echt goed te beoordelen maargoed
Afbeelding
Afbeelding

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 11:18

Oeps 2x dezelfde foto: nog n keer de kennedy
Afbeelding

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:38

Grappig ik heb een Olivi x Havidoff x Belisar merrie inderdaad een gecompliceerd paardje, wij hebben gekozen voor Florencio wordt over 3 maandjes verwacht!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 15:19

Je kon met RD nog wel eens een hele goede keuze hebben gemaakt...
Ik ben heel benieuwd naar dat veulentje Ja

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:54

Florencio ben ik niet kapot van, hij vererft over het algemeen niet erg mooi door wat hij heeft.
Wat dacht je van Elcaro? Niet zo bekend meer, maar net zo'n goede index als Flemmingh, hij geeft mooie halsjes door, super draf en ze kunnen vaak ook nog wel springen. Ook doen zijn nakomelingen het goed in de sport.
Hij vererft wel vaak een zeer sterk karakter door.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:54

als er dan al wordt gezegt dat de merrie al een vrij pittig karakter heeft zou een van mijn laatste keuze wel elcaro zijn..
Ik denk dat LDRD met die Don Romantic een leuk veulen heeft, uit deze merrie lijkt me dat dan ook een leuk dier! ben benieuwd wie het gaat worden..!

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:13

je hebt een prachtige merrie, de kennedy van je is een echte type kennedy, wij hebben er ook zo,n een . Als de vos die erachter loopt de flemming is , lijkt ze me wat ''ouderwets'' gefokt te hebben, een veulen van royal-dance gezien de wat korte hals kan heel goed uitpakken, maar ook deze hengst geeft zeer luxe paarden maar wel een heet karakter, wij hebben zelf een 3.5 jr.royal-dance , als je wilt kun je me mailen voor foto,s .
Florencio is 'uit"' veulens vallen erg tegen en nde hengst zelf ook. Elcaro is ouderwets je merrie komt al uit een ouderwets lijn, maar super goed. Wel 2x hete karakters. Wij hebben ook een belisar gehad.(16 jr geleden) Lord Leatherdale is een hele goede keus, wij gaan onze merrie daar ook mee dekken, de hengstenboer vond dat het karakter ook heel erg goed is ( braafste paard op stal) en de hengst is een plaatje om te zien , kan heel goed over 4 benen lopen, heeft een mooie kleur en is luxe. Klopt het dat je merrie fokt naar de hengst toe?.
Maar dit is mijn mening er zullen er nog genoeg komen die het anders zien. Veel succes!!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:15

Zit met aandacht te lezen wat men eventueel een goede match vindt voor het "halfzusje" van mijn merrie!
Helemaal omdat ze dezelfde aandachtpuntjes hebben.
Ben benieuwd wat het gaat worden?!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:15

Elcaro is ouderwets? Vind hem toch modern genoeg Ja.
En tsja.. Met zo'n karakter moet je idd goed kunnen omgaan Haha!.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:22

Ik denk dat Tolando (Krack X Rubenstein )een goede keuze zou kunnen zijn .
Het lijkt erop (van horen zeggen) dat zijn kinderen fijne karakters hebben.
Hier zijn afstammelingen rapportage :

Afstammelingen 2004 (september; veulens)
Tolando toonde ruim voldoende ontwikkelde hoogbenige veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn zeer rijtypisch.
De veulens van Tolando hebben sprekende hoofden. De hoofden zijn mooi breed tussen de ogen. De nek is goed van lengte. De hals is lang en goed gevormd. Een enkele maal is de hals te verticaal gebouwd. De schoft is goed ontwikkeld met ruim voldoende lengte. De schouder is ruim voldoende van ligging en lengte. De rug is in een enkel geval wat gezonken. De lendenen zijn goed bespierd en goed aangesloten. De croupe is goed gevormd en voldoende van lengte. De broekspier zou in een enkel geval langer door moeten lopen. Het voorbeen is lang en correct gesteld. De stand van het achterbeen is enkele malen klein gehoekt. Een enkele maal is het achterbeen ook steil gekoot. Het fundament is voldoende ontwikkeld en goed van kwaliteit.
De stap is zuiver, heeft ruim voldoende ruimte met ruim voldoende souplesse. In draf bewegen de veulens met veel houding bergopwaarts met een goed gebruik van zowel het achterbeen als het voorbeen. Ze hebben veel afdruk, souplesse, tact en kunnen schakelen. De galop gaat de veulens van Tolando makkelijk af met een goede ruimte. Ook in galop kunnen ze goed schakelen.

Kort samengevat: De collectie bestond uit een uniforme groep rijtypische, hoogbenige veulens met ras en uitstraling. Het fundament is wat weinig ontwikkeld maar goed van kwaliteit. In beweging hebben de veulens een goede beentechniek met een goed lichaamsgebruik en kunnen daarbij goed schakelen.

Getoond zijn 14 geprikte en drie door de eigenaar geselecteerde veulens. Eén geprikt veulen is voor de keuring gestorven en één thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage. De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was in doorsnee goed.
Getoond: 17 (+1) veulens uit 81 in 2003 gedekte merries.

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 11:29

Bedankt voor alle reacties! Tot nog toe ziet t lijstje er zo uit: Johnson, Lord Leatherdale, Rousseau of terug naar Flemmingh.

@Meredith: die vos is van mn oom, het is een Mermus R x Indoctro....heeeel ander type als de kennedy Clown Hoop niet dat er zoiets uit Nicol rolt Clown

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:32

Ik ben effe nieuwschierig ......waarom lijkt je Tolando niet geschikt?
Toch niet z'n kleur ? Ach gut

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 12:34

Haha nee hoor, anders hadden we ook niet met Royal Dance gedekt. Heb ook niet gezegd dat Tolando me niet geschikt lijkt, best mooi bloed met Rubinstein en Sultan erachter. Weet al weinig van de hengst, heb er nooit veel van gehoord, weet dus ook niet hoe zijn nakomelingen zijn. Zal hem eens even op gaan zoeken!!!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:41

http://www.uytert.nl Pling
(met heel veel fotos in het forum !)

Heb je trouwens al in m'n profiel naar mijn 2 jarige Rousseau gekeken ? Bloos

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:57

op de site van de fokkersvereniging z- holland staan ook heel veel veulens . er staan er 2 van ons bij de sandro hit en rhodium. en van 2003 de kennedy en de royal dance. 2004 de sunnyboy heb je een idee hoe ze fokken
www.vwf.nl