[H][KWPN] Merrie AcapulcoxVamke

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

[H][KWPN] Merrie AcapulcoxVamke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 17:04

Hallo!

Ik heb een vraag over dezelfde merrie die in dit eerdere topic is geplaatst:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=647423&hilit=jamilla

Ik heb haar namelijk overgekocht en ik vroeg me eigenlijk af of het inderdaad nog mogelijk is om haar te laten dekken en tot wanneer dit nog enigzins te doen is. Ik heb nu nog geen directe plannen, maar ik zou het wel leuk vinden om een veulen van haar te hebben. Ik wil dus graag weten of het nog kan en welke hengst ik dan het beste zou kunnen kiezen.
Aangezien ze al 15 is (in juni 16) en voor zover ik weet dus ook nog niet eerder een veulen heeft gehad, weet ik niet of het nog wel reeël is om nog een veulen van haar te willen. De conditie is momenteel nog niet zo geweldig, maar dat gaat zeker goedkomen. Verder heeft ze inderdaad een wat grove bouw en kan ze een leuk sprongetje maken.

Mijn voorkeur ligt zeker bij het springen en ik ben weinig geïnteresseerd in dressuur. Aangezien ik toch een zwak heb voor schimmels zou ik een democraat op zich wel zien zitten, maar ik denk dat het dan wel een erg heftig grof paard wordt. Ik hoef absoluut geen iel beestje, dus ik wil wel dat er kracht achter zit en stevig mag, maar er moet nog wel wat bewegingsvrijheid in zitten als het ware.

Ik ben geen fanatieke wedstrijdruiter, maar mag graag een sprongetje maken en ik zou graag een cross met 'm willen/kunnen rijden. Met mijn paard is dat niet echt meer haalbaar om dat nu allemaal nog aan te leren. Met een jong paard is dat ook nog wat makkelijker op te bouwen, zo'n beestje heeft de tijd nodig voor zoiets in mijn optiek. Ze heeft zelf niet echt heel veel springervaring, hoewel het haar wel goed afgaat.

Ik ben zelf op zich wel een fan van pion afstammingen (ik geloof dat ik een van de weinigen ben met goede ervaringen wat karakter betreft Haha! ), een aantal daarvan konden namelijk ook erg goed springen, maar ik weet/denk niet dat dat van hem afkomt eigenlijk. Hoewel ik dat ook volledig mis kan hebben Haha!!

Kortom, kan ik nog een veulen uit haar vandaan wurmen en zo ja, van wie zou dat veulen dan moeten zijn, volgens jullie.

Als je meer info wilt hebben dan hoor ik het wel
Laatst bijgewerkt door gomir op 08-02-07 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

hyppolyte

Re: [KWPN] Merrie AcapulcoxVamke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 17:07

Oh ja, ik ben wel op zoek naar een paard wat flink de hoogte in gaat om het zo maar te zeggen, 1.70 is toch wel zo'n beetje het minimum. Dit omdat ik zelf ook niet bepaald een onderdeurtje ben.