[H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:12

Heb je al een keuze gemaakt, Rowan?

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 18:12

Nee heb nog geen keuze gemaakt. Ga komend weekend en het weekend erna zowiezo even wat hengstenshows af. oa bij van Manen en Van Uytert, ben erg beniewd naar Special D en San Remo en misschien zit er nog wel wat anders leuks tussen Haha!

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 22:52

Ben toch wel erg weg van Santano en Sanremo, ook vind ik Krack C erg gaaf, zou dat wat zijn?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:29

Tuschinski geeft echt hele mooie veulens en een bonte daarvan koop ik direct van je Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:30

Het loopt storm hier Haha!

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 21:46

janderegelaa schreef:
Tuschinski geeft echt hele mooie veulens en een bonte daarvan koop ik direct van je Knipoog


Hoe zijn zijn nakomelingen qwa karakter? Aangezien Odes ook niet een van de aller gemakkelijkste is he Vork

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:43

Met zulke veulens neem ik het karakter op de koop toe Knipoog Doe nou maar gewoon.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:01

En als het niet bont is, Jan? Knipoog

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:24

Dan ook, zulke veulens kun je altijd wel kwijt.

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:13

Ik ben er toch nog niet helemaal uit Tong uitsteken Iemand nog andere suggesties (niet dat ik eerder genoemde hengsten niets vind oid, maar toch... )? Wil er toch wel graag een hengst op die meer maat en een langer voorbeen doorgeeft...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:29

Spielberg, maar je moet nu niet te lang meer wachten anders krijg je zo'n laat veulen.

Anoniem

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:55

Laat veulen?! Het is april, als je nu dekt zit je nog steeds in maart, 2 jaar terug sneeuwde het in maart!!
Mooiste tijd voor een veulen is mei.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:02

[***] schreef:
Laat veulen?! Het is april, als je nu dekt zit je nog steeds in maart, 2 jaar terug sneeuwde het in maart!!
Mooiste tijd voor een veulen is mei.


Maar ze is nog niet gedekt...

Anoniem

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:04

Nou en, het is toch nog hartstikke vroeg. Bovendien is Spielberg volgens mij nog niet eens beschikbaar omdat hij nog in Duitsland staat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:05

Dan vraag ik me toch af wat ze in mijn merrie gestopt hebben Knipoog

Anoniem

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:13

Uit duitsland dan, neem ik aan.

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 22:30

Hoe zit dat dan met papier van het veulen? Want Spielberg is toch (nog) geen KWPN?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:27

Als ie nog niet goedgekeurd is dan wordt het een A papier maar misschien laat ik het veulen wel Duits registreren.

Overigens staat Spielberg zover ik weet gewoon in Nederland bij Reesink en wordt hij gereden door Judith Ribbels.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:47

wij hebben er ook al mee gedekt. Met spielberg dan. Volgende week de scan om te kijken of ze drachtig is..
Is gewoon te verkrijgen via Nijhof hoor.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:15

rowan17 schreef:
Wil er toch wel graag een hengst op die meer maat en een langer voorbeen doorgeeft...

Upperclass Schijnheilig

Een langer voorbeen is trouwens écht niet zo geweldig als men graag predikteert, dus daar zou ik me echt niet te veel op focussen.

claudianoa
Berichten: 1076
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: baarn

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:05

Ik heb zelf een merrie met een wat steile schouder, heb haar vorig jaar laten dekken door special, Mooi hoogbenig veulen met een schuine schouder, Ze is zwart. Ze is wel druk van karakter, maar super eerlijk. Haar moeder is erg druk en zenuwachtig. Hij heeft echt verbeterd op mijn merrie.
Ik vind het ook een heel mooi paard met veel beweging en braaf. Dus ik zou toch voor hem gaan.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:09

claudianoa schreef:
Ik heb zelf een merrie met een wat steile schouder, heb haar vorig jaar laten dekken door special,

Dan heb jij een zeeer groot risico genomen en omdat het toevallig bij jou wel (redelijk) is gelukt moet een ander dat risico ook maar nemen? Laat eens een foto zien van merrie + veulen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:39

Sammie schreef:
claudianoa schreef:
Ik heb zelf een merrie met een wat steile schouder, heb haar vorig jaar laten dekken door special,

Dan heb jij een zeeer groot risico genomen en omdat het toevallig bij jou wel (redelijk) is gelukt moet een ander dat risico ook maar nemen? Laat eens een foto zien van merrie + veulen?


Misschien moet je jezelf wat meer verdiepen inafstammelingen rapporten. Het rapport van Special D zegt dat de schouder voldoende van ligging en lengte is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:33

Ik verdiep mij meer in het zien van paarden (het merendeel is stijl tot zeer stijl te noemen!) en de lengte van de schouder heeft niet veel te maken met de ligging. Ik weet dat je het een goede hengst vind en ik vind het zelf ook zeker geen verkeerde hengst, maar je moet hem geen eigenschappen toedichten die hij écht niet heeft. (en in alle andere facetten kan deze hengst veel toevoegen aan de merrie, maar de beredenering van de betreffende user slaat nergens op. Een lot kopen in de lotterij zal meer kans geven)

De bloedvoering van deze merrie geeft geen enkele aanleiding om aan te paren met Special D en dan een schuine(re) schouder te verwachten. Je levert dan alleen maar in aan ligging én aan schouder vrijheid.

Citaat:
Special-D toonde royaal ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn rijtypisch, hoogbenig en hebben veel ras.
De veulens van Special-D hebben sprekende, soms wat lange hoofden. De nek is goed van lengte. De hals is lang en goed gevormd. Een enkele maal is een lichte onderhals waargenomen. De schoft is ruim voldoende van lengte en zou meer ontwikkeld moeten zijn. De schouder is voldoende van ligging en lengte. De rug is goed van lengte, bespiering en is mooi aangesloten. De lendenen zijn in een enkel geval wat strak. De croupe is soms wat kort en plat. De schenkel is soms arm bespierd. De broekspier zou in een enkel geval langer door moeten lopen. Het voorbeen is in enkele gevallen toontredend en soms onderstandig. Het achterbeen is correct gesteld, enkele malen klein gehoekt. Soms is er sprake van een ingestoken pijp. Het fundament heeft kwaliteit maar zou meer ontwikkeld moeten zijn.
De stap is zuiver en heeft ruim voldoende ruimte. In draf bewegen de veulens met een sterk gebruik van het achterbeen, veel afdruk en goed bergopwaarts. In sommige gevallen zou de schoudervrijheid groter moeten zijn. De veulens van Special-D galopperen makkelijk aan. De ruimte in galop is voldoende. Soms blijft in galop de croupe wat hoog.

Kort samengevat: Een uniforme collectie hoogbenige veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens hebben een aansprekend front. De broekspier zou langer door moeten lopen. In beweging toonden ze een goed gebruik van het achterbeen, het voorbeen zou meer schoudervrijheid moeten hebben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor Samber x Recruut merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:07

Op zijn exterieur index is de schouderligging gewaardeerd met 93 en dat is schuiner dan gemiddeld. Ook ik heb een Special D uit een Samber met een aanmerkelijk schuinere schouder dan zijn moeder.

Overigens is de schouder van de bonte merrie van TS niet zo steil ze moet alleen meer halsbespiering hebben. En dáár is Special D héél goed voor.