[H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanini

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: heerlen

[H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 22:15

hoi,
ik wil mijn merrie dit jaar door een springer laten dekken. Ze is een vrij stevige,ouderwets type (maar wel heel mooi Bloos ). Ze is 1.74 en heef een zware hals, goede staf,hele goede draf en een gem. galop. Ook is ze erg langgelijnd.Ze kan goed springen,maar door artrose zijn we op 4-jarige leeftijd gestopt hiermee. Ze is vervolgens zeer verdienstelijk Z dressuur geweest.
Ze heeft 1 dochter (nu 4) van Quicksilver (v.Latano, waar J. Haazen GP mee rijdt). Dit is een heel fijn gebouwd type met zeer goede beweging en super springmanieren.
Ik zou haar graag willen laten dekken van een springer die hoog in het bloed staat,dus een volbloed ergens in de stamboom? ( de moederlijn van Quicksilver heeft bijv ook volbloed erin). Het liefst ook een hengst die ook goed bewegen kan en een goede galop heeft.
Ik zit nu een beetje richting de Zangersheide hengsten te kijken,omdat deze een gunstige prijs hanteren en ik vlakbij hun woon.
Vorig jaar was mijn keuze trouwens op een dressuurhengst, Painted black gevallen,maar ze had helaas een miskraam.
Oja, de kleuren zijn voor mij totaal onbelangrijk.
Dus wie heeft een goede optie Haha!
Laatst bijgewerkt door gomir op 06-02-07 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

leandros

Berichten: 1405
Geregistreerd: 29-01-07
Woonplaats: kampen

Re: bloedtype springhengst voor stevige Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:16

emmilion?

vanini

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: heerlen

Re: bloedtype springhengst voor stevige Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 22:49


Anoniem

Re: bloedtype springhengst voor stevige Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 00:31

leandros schreef:
emmilion?


Waarom? Zomaar een hengst roepen kan iedereen en Emilion geeft ook nog eens kasten van paarden.

Als je bloed wilt bekijk Roven xx eens, ze zijn bij het KWPN laaiend enthousiast over zijn nakomelingen en springmanieren.
Op de hengstenkeuring vond ik de Chin Chin's bloederig en ook goed bewegen.

wood
Berichten: 35
Geregistreerd: 21-01-07

Re: bloedtype springhengst voor stevige Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:25

Contendro I, super springen en goed bewegen. ..en commercieel..
en betaalbaar, chin chin daarentegen..

martichrJarig
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Re: bloedtype springhengst voor stevige Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:29


Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: bloedtype springhengst voor stevige Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:00

Ik heb opgevangen dat nakomelingen van Landor S nogal bloed vertonen. Ik ken er wel zelf geen dus ik kan je niet zeggen of dit ook effectief zo is Knipoog

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: bloedtype springhengst voor stevige Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:34

Ik ben persoonlijk heel gecharmeerd door Clinton. Hij is niet heel klein, maar voert wel genoeg bloed. Zijn nakommelingen zijn ook over het algemeen (voor zover ik weet) vrij edel.

Het grote nadeel bij Clinton is wel zijn karakter, en de prijs van het dekgeld (2000€). Maar toch, het blijft een pracht van een beest.

http://www.vdheffinck.be/_html/main.php ... =nl&page=2

Thömm
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-03-05

Re: [H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:50

Ik denk dat ik een hengst heb die zeer goed op uw merrie zou passen.

http://www.equimedic.be/N_frame.html?ht ... _home.html

Als je bij "vers sperma" kijkt naar de hengst Staron zal je denk ik een goede hengst treffen voor uw merrie. Staron wordt in Italië zeer veel ingezet om merries te veredelen, springt buitengewoon en vererft drie enorm goede gangen. Hij is niet op elke merrie te gebruiken maar in Italië gebruikt men hem vooral op iets grotere merries die iets aan techniek en beweging missen. Dekt dit jaar nog aan het gunstige tarief van €900, eens de eerste Belgische en Nederlandse veulens van Staron gaan rondlopen gaat dit snel veranderen.

CoolCorrie

Berichten: 169
Geregistreerd: 05-08-04

Re: [H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:05

Waarom neem je niet of Balougran Z, of Crown of een andere hengst met Alme en Ramiro z in zijn afstamming. Als jij een Gotthard afstammeling, hebt tezamen met Farn, moet Alme en Ramiro bloed ergoed bij passen. Zelf heb ik een Alme afstammeling en ik heb Chardonnay Z gekozen, omdat hij van Ramiro afstamt.
Air Jordan en Crown zijn zeer vruchtbaar, Chablis minder.
De nieuwe van zangersheide Candillo is ook zeer mooi. is afstammeling van Grundymann een volbloed.

vanini

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: heerlen

Re: [H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 12:28

Ja Balougran Z is toevallig wel een die bovenaan mijn lijstje staat! en die Candillo is ook mooi ,maar die zit in een duurder tarief. Ik ben naar open dag van zangersheide geweest en vond Cinquecento ook een leuk type. Levisto ook,maar die dekt dit jaar niet. ik zit op dit momennt een beetje te dubben tussen Balougran , Calvaros en Cinquecento?

vanini

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: heerlen

Re: [H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 12:32

@ de rest. Zijn allemaal mooie hengsten, maar ik heb mij dit jaar gericht op een zangersheide hengst, vanwege hun dekbeleid. Mijn merrie heeft al eens verworpen en bij hun betaal je 1/3 van het dekgeld aan en de rest van het dekgeld pas als een levend veulen is geboren.

dunja74
Berichten: 216
Geregistreerd: 20-11-06
Woonplaats: Nijeberkoop

Re: [H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:35

hallo, zit dit net allemaal te lezen en wilde je graag helpen bij de keuze. inderdaad balougran zou intressant zijn. maar kijk ook eens naar asca! zelf super met de reakties en goed gefokt voor jouw merrie.

CoolCorrie

Berichten: 169
Geregistreerd: 05-08-04

Re: [H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:17

Levisto zou ocd hebben, weet ik niet zeker. Daarom zit hij al een paar jaar niet meer in de catalogus. Balougran vond ik zelf heel mooi springen, stond bij mij ook op de 2de plaats, tezamen met Air Jordan en Crown. Ik ben uiteindelijk dus voor Chardonnay gegaan, omdat die superbraaf zou zijn, en die van mij is best gek. Ook heeft hij een sterke korte rug, wat ik hoop dat hij bij mijn merrie gaat verbeteren.
Wat ik begrepen heb van kennissen is dat Air Jordan en Crown supervruchtbaar zouden zijn. Een kennis van mij heeft zijn merrie met een rietje van Air Jordan dragend gekregen. En die andere twee rietjes verkocht.

Zelf was ik ook bang dat mijn merrie niet drachtig zou worden. Er waren wat problemen met haar geweest, dus daarom wij ook naar Zangersheide. En vorig jaar was Chardonnay ook vers verkrijgbaar. En zij is de 2e keer drachtig geworden. Ik hardstikke blij. Haar laatste veulen was namelijk 10 jaar geleden.
Cinquicento staat dacht ik nu in Frankrijk, dus is diepvries. ??
Ik zoek dadelijk eens in de catalogus.


edit : ja die staat in frankrijk.

Calvados is vers sperma, ik vind die Calvados ook erg mooi.

muis_lover
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-07

Re: [H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:29

ik vind expensive dan een erg leuk hengsje het is echt een toppertje ze zijn hem nu aan het uitbrengen in de sport maar hij heeft mijn merrie ok gedekt en ik heb het gevoel dat ik erg tervreden ga worden over hem de foto die op www.manegestalhoogwoud.nl staat is jammergenoeg minder mooi dan dat hij in het echt is het is echt een sportpaardje.

bonaparte

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-10-05

Re: [H][wb]bloedtype springhengst voor Orthos x Ufarno x Ivanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:06