[H][wb]metall op deze merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carla_

[H][wb]metall op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:22

ik wil over 2 jaar ofzo me paard laten dekken
en ben nu gewoon beetje aan het rondkijken naar hengsten..
en nu zat ik te denken aan metall

het is een merrie van my bjorn w (e pilot)
ze is goed voorwaards.
ik wil graag dat de galop verbeterd word.

dit is de foto
Afbeelding

alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door gomir op 18-01-07 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Skippy01

Re: metall op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:47

de galop van metall is volgens het raport 'ruim en gedragen', maar er staat dus niet dat deze uitmuntend is, weet niet of hij dus verbeterend is in de galop. verder vind ik hem qua type op zich wel passen bij jouw merrie. het lijkt op de foto of jouw merrie een lange/weke rug heeft, dus mss moet je kijken naar een hengst die kortere en stevigeren ruggen doorgeeft. ze mag sowieso wel iets beknopter, langgelijnd is goed, maar ik vind haar té langgelijnd, de hals komt van iets te diep, dus daar moet je ook aan werken. ik vind zelf de achterhand van je merrie erg goed, daar zit m.i. niet veel verbeterpunten aan. de verbeterpunten zitten echt in de rug en de hals/schouderpartij... zoek dus een hengst die daarop verbetering kan geven...

Carla_

Re: [H][wb]metall op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 22:22

aan welke hengst denk jij dan?
ik heb er niet zoveel verstand van Knipoog

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:33

ik zou voor deze merrie een hengst zoeken die een goed ondertredend achterbeen heeft. die meer dragend is.

Haar romp loopt ook wat neerwaarts. dat zou ik persoonlijk verbeterd willen hebben

Vind haar verder een mooihals en een mooi hoofdje hebben.

Crazyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:25

Misschien is Rhodium wat voor deze merrie?? kijk maar eens op www.dalhoeve.nl in ieder geval qua verbetering van de galop kan deze hengst zeer positief bijdragen....staat je merrie bij Aad Maat??

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:39

idd een hengst die goed kan ondertreden en voldoende massa en front heeft.
zou zo snel even geen hengst weten die dit echt vererft, maar ik denk dat je dan bij de dressuurhengsten goed moet gaan zoeken...
ik ben zelf echt fan van sandro hit, hij heeft ook veel goedgekeurde zonen hoog in de sport lopen (en die zonen zijn qua dekgeld iets minder prijzig... hoorde dat sandro hit zelf al zeker 2500 euro is, zijn zoon santano heeft een 8,5 voor galop en vererft massa) verder vererft donnerhall goed (ook daar moet je qua prijs eerder naar zijn zonen kijken)
wil je beide combineren kom je bij sorento (sandro hit * donnerhall), of sir donnerhall (sandro hit* donnerhall * feldherr).
wil je het springbloed behouden, kijk dan eens naar ferro (of zonen). hij is immers springgefokt, maar loopt hoog in de dressuur.
de nrps-er dreamcatcher heeft ook een goede bergopwaartse galop en is nog jong, dus het dekgeld zal nog te overzien zijn...
sydney krijgt ook lovende woorden voor zijn gangen, en hij is springgefokt, maar daarmee ga je er niet meer massa infokken...
ook de hengst namelus r vind ik een goed dier met mooie afstammelingen in de springrichting en hij vererft wel een goed front, niet heel massaal.

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 19:38

ik heb 2 maanden bij aad maat gestaan
maar ik staat nu bij stalling T einde.
bij nico maat

ik wil eigenlijk meer naar het dresuur gaan fokken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:09

dan zit je toch richting santano denk ik, voor de massa en het sterke achterbeen...

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 22:01

en bijvoorbeeld gribaldi?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:35

ik ben geen fan van gribaldi, nog van zijn nakomelingen, vind dat ze wat aan uitstraling en schwung missen... maar dat is persoonlijk

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:55

Alikesflame schreef:
ik zou voor deze merrie een hengst zoeken die een goed ondertredend achterbeen heeft. die meer dragend is.

Haar romp loopt ook wat neerwaarts. dat zou ik persoonlijk verbeterd willen hebben

Vind haar verder een mooihals en een mooi hoofdje hebben.

mee eens