[E][KWPN] Almedeux x Ditmar-ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

[E][KWPN] Almedeux x Ditmar-ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:55

Ik ben wel een benieuwd wat jullie van mijn ventje vinden. Dit zijn fotos van een half jaar terug. Gemaakt na een paar maanden blessure tijd. ( gescheurde tricep) Hij is nu over het algemeen een stuk gespierder, nek etc. Maar que extrieur ben ik best een leek Vork. Nieuwere fotos volgens spoedig.

Afstammeling:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=174029

foto's
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 0022-1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 0024-1.jpg

draf foto's (data klopt niet)
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... andeux.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... xlos-1.jpg

gallop foto, niet de charmantse. Maar de ander zijn allemaal in crossmode en daar kun je weinig aan zien Haha! .
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 0048-1.jpg

En de laatste een hoofd / hals foto en geeft meteen een beeld van zijn bles aan de andere kant Haha!
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... eux2-1.jpg

Brand los, dat hij een groot hoofd heeft dat weet ik Vork
Laatst bijgewerkt door gomir op 17-01-07 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

vencedor

Re: [E] KWPN ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 13:39

Heeft niemand informatie voor mij?

vencedor

Re: [E] KWPN ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 14:34

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Re: [E][KWPN] Almedeux x Ditmar-ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:39

Heeft deze er al niet eerder opgestaan?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:44

het hoofd is groot, maar dat zei je zelf al. het is wel een vriendelijk hoofd met (door de bles) voldoende uitstraling. de hoofd/hals-verbinding vind ik iets grof, maar passend bij het hoofd. hij lijkt ietsje een onderhals te hebben, of een onderbespierde bovenhals... de schouder is te steil. de voorbenen lijken recht, grof, maar in verhouding tot het lichaam. de schoft is vrij hoog, maar niet storend. de overgang van de schoft naar de rug loopt vrij diep, dat verstoort de draagkracht in de rug en kan dus problemen geven. de rug vind ik sowieso onderbespierd. de flanken zijn goed gevuld, slanker zou met dit type paard geen mooi gezicht zijn. ook de overgang van de lendenen naar de achterhand zou meer spieren moeten hebben en lijkt hier (op de foto) vrij zwak.
het kruis is goed, niet te lang, niet te kort en met een mooie hoge staartimplant. de achterbenen zijn mijns inziens te steil en kortgekoot.

het eerste beeld van het paard is een sympathiek paard voor de basissport/ recreatie, met voldoende uitstraling, maar met helaas absoluut onderbespiering en wat zwakke verbindingen... (correct me if i'm wrong)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:14

Citaat:
hij lijkt ietsje een onderhals te hebben, of een onderbespierde bovenhals...

Onderbespierde bovenhals Ja. Klopt, hij is nu een stuk bespierder aan het worden gelukkig. Deze week komen de nieuwe fotos. Waarschijnlijk woensdag. Hij is wordt een keer in de zoveel tijd even gecheckt door een fysio. Die is afgelopen vrijdag geweest en vond hem enorm vooruit gegaan qua uiterlijk en bespieren.

En wat betreft die basis / recreatie sport. Hij heeft een giga spring vermogen. Allemaal van pappies kant geerft. Ook lukt het steeds beter om hem achter onder te rijden en voor wat op te richten. Lief is hij zeker, maar onder het zadel is hij alles behalve makkelijk Clown hij heeft nogal spatjes.

Een van deze fotos heeft er inderdaad eerder op gestaan Bloos .

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:44

maar dat ondertreden zal het dan waarschijnlijk meer moeite kosten dan een paard met een minder steil achterbeen... als de harmonicaverbinding van het achterbeen beter is, is het makkelijker om dat been te buigen en dus makkelijker om onder te treden... hij kan idd wel springvermogen hebben... ik kijk alleen een beetje bekrompen naar paarden... dressuurruiter pur sang... sorry

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:50

Hahah maakt niks uit, het kost inderdaad hem en mij ook meer moeite dan bij een anders paard. Daar heb je helemaal gelijk in! mogenlijk is het zeker wel. Ik spring EN dressuur met hem, beide nog niet op hoog niveau. Door wat pech en blessure leed. Maar we gaan er nu weer tegen aan. Bedankt voor je berichtje!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:54

hoe oud is je paardje eigenlijk? en welk niveau rij je nu met hem?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:01

Hij is 8 jaar. Ik heb 2 weken terug onze eerst springwedstrijd gereden. Ik had wel al springles etc. Alleen moest zelf even het de moed ervoor verzamelijk. We hadden 8 strafpunten, 1 weigering en ik had een volte gedraait omdat hij te hard naar mijn zin op de hindernis aftrok. Dus niet zo slecht voor de eerste keer.

Ik heb toen ik hem net had toen was hij 5 een paar wedstrijden gereden in de B maar liep al gauw tegen zijn karakter aan ( zijn opa's zijn geen schatjes, Amor en Alme ). Ik heb toen besloten om hem eerst thuis voor 200% voor elkaar te krijgen. Toen ik hem redelijk op de rit had kreeg hij een flinke poos vage kreupelheden.Flink gedokterd maar daar kwam weinig uit. uiteindelijk gelukkig met goede les en een fysio weer helemaal goed gekomen.

Alleen kon ik helaas weer opnieuw beginnen, door dat karakter heen. Heeft veel moeite en tranen gekost. Had ik hem eindelijk weer zo ver, kreeg hij een klap van een ander paard, gescheurde tricep. Weer een half jaar uit de running.

Toen was dat weer ok, zijn we samen in het water gevallen, en heeft hij een ontsteking gekregen tussen de longzakken en longpijp in. Hup weer kliniek in... Weer een tijd uit de running.

Nu ben ik op dit moment weer een paar maanden serieus bezig. Ook weer wedstrijden gestart. En al 6 winstpunten binnen gesleept. Door al die ellende zijn we een team geworden...Dus dat is het enigste voordeel geweest!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:23

das wel vervelend allemaal, ben je meer tijd kwijt met naar de veearts gaan dan met plezier maken met je paard... en tjah, dat het goed is voor de verstandhouding tussen jou en je paard is denk ik maar een schrale troost tegenover alle tijd en al het geld die het je gekost heeft... hoop voor je dat het vanaf nu goed gaat...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:25

Citaat:
dat het goed is voor de verstandhouding tussen jou en je paard is denk ik maar een schrale troost tegenover alle tijd en al het geld die het je gekost heeft

Klopt, als ik nu weer het tegen het zelfde dwarse gedoe van hem aangelopen was. Had ik waarschijnlijk de handdoek in de ring gegooit Vork .

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:41

ik rij er nu zelf een waarvan ik af en toe ook denk 'gaat dit ooit nog goedkomen'. ach, je gaat er toch om geven en iets diep van binnen blijft toch zeggen dat je door moet gaan... (en daarnaast is dit momenteel het enige paard dat ik te rijden heb, is ook wel genoeg hoor, heb niet veel meer tijd, maar dan geef je toch minder snel op...)