[H][KWPN]junior stv x highness : welke kwpn hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

redstep

[H][KWPN]junior stv x highness : welke kwpn hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 09:06

Wie heeft een goed suggestie tav hengstenkeuze?

Juniors stv x Highness (is 2 x uniform) x doruto. Merrie is erg heet met rijden, dus beetje coole hengst. Stap zou beter kunnen. De merrie zelf is vos met aalstreep over de rug en een echte dame. Ze is fijn gebouwd met harde benen en smalle hoeven. Op het papier: schimmel, geboren vos. ze is al 5 jaar en lijkt nog steeds een vos met blesje en witte voeten, dus of dat schimmel nog komt?! in principe is bij schimmel x schimmel alleen schimmel mogelijk heb ik me laten vertellen. Dus qua kleur maakt het niet uit volgens mij welke kleur hengst.
Laatst bijgewerkt door gomir op 17-01-07 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

petraaken

Re: junior stv x highness : welke kwpn hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:28

Sorry dat ik het zeg maar klopt dat papier dan wel van je paard. Volgens mij is schimmel x schimmel (Junior is schimmel evenals Highness en als de merrie schimmel is) moet je bij mijn weten toch echt een schimmelpaard hebben. Verward

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:29

petraaken schreef:
Sorry dat ik het zeg maar klopt dat papier dan wel van je paard. Volgens mij is schimmel x schimmel (Junior is schimmel evenals Highness en als de merrie schimmel is) moet je bij mijn weten toch echt een schimmelpaard hebben. Verward

Uit een Uniform kleindochter (zit toch aardig dicht qua familie van Junior) heb ik goede resultaten behaald met Rubiquil. Zeker qua karakter.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:33

Hoewel ik groot voorstander ben van de hengst Rubiquil, wil TS de stap verbeteren, en laat dat nou net het zwakste punt van rubiquil zijn.

Verder: wat zijn qua exterieur sterke en zwakke punten van je merrie? Welke eigenschappen moet een hengst gaan toevoegen of juist in stand laten. Wil je een iets massiever veulen, of wil je graag bij het tengere van je merrie blijven? Misschien is het handig als je een foto van je merrie plaatst, dat maakt het meedenken makkelijker!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:59

Krack C of een van zijn (grotere)zoons.Geeft prima karakter,mooi
bergop gebouwd en mooie grote voeten.Trento zou ook heel goed passen denk ik.

redstep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:44

Ik zal een foto opzoeken en erbij plaatsen. Goede opmerking:-)

Ze is schimmel, vos geboren. Hier en daar enkele witte haar. De bles is wel wat groter geworden en tussen de achterbenen begint het steeds witter te worden. Maar niet dat ze al echt stekelharig is. Hier en daar een wit haartje. Ik zal eens een foto zoeken. Ze heeft overigens wel een aalstreep op de kont.

Ik heb ook nog aan democraat gedacht. Kijk ze heeft pit en bloedvoering genoeg, fijn koppie, etc. Ik zou wel wat meer massa willen en een wat makkelijk karakter vind ik erg belangrijk. Een paard met goed karakter en minder heet!! en de Krack C's zijn toch ook vrij pittig?

Ik zal eens kijken naar jullie suggesties, bedankt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:38

Bij schimmel x schimmel is zeker niet in alleen schimmel mogelijk. vossen komen ook wel vaker voor (weet ik uit eigen ervaring).

Wij hebben een vos uit een moederlijn met alleen maar schimmels en de vader is ook een schimmel. Wij hadden gerekend (en gehoopt) op een schimmel, maar het werd een vos. Bij navraag bleek dat te kloppen en helemaal niet zo raar te zijn...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:47

Mijn instructeur heeft een Krack C veulen en hij heeft best veel pit naar ik hoor. Hoewel hij toch kalmer lijkt te zijn geworden maar goed ik moet niet dagelijks met dat veulen omgaan dus helemaal zeker weet ik het niet. Clown

Skippy01

Re: [H][KWPN]junior stv x highness : welke kwpn hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:55

democraat lijkt me niet eens een slechte keuze, ik begrijp altijd dat hij makkelijk en bewerkbaar van karakter is, en het is een kwalitatieve hengst

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:38

je hebt ook wel schimmels die pas erg laat lichter worden. sommige zijn elf en dan nog praktisch zwart. ken eenpaar voorbeelden maar werden later toch lichter. maar ze bleven wel vrij donker.

redstep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 18:47

Voor de beeldvorming....ik hoop dat het werkt.

[/url]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=84HC6AJU

[/url]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=LT6BRPKL
[url]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=CCL6C8VN

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:13

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:11

redstep schreef:
Voor de beeldvorming....ik hoop dat het werkt.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zo heb je de foto's Lachen.

redstep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:25

Hee super! Heel erg bedankt voor het tevoorschijn toveren van de fotos!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:49

redstep schreef:
Wie heeft een goed suggestie tav hengstenkeuze?

Juniors stv x Highness (is 2 x uniform) x doruto. Merrie is erg heet met rijden, dus beetje coole hengst. Stap zou beter kunnen. De merrie zelf is vos met aalstreep over de rug en een echte dame. Ze is fijn gebouwd met harde benen en smalle hoeven. Op het papier: schimmel, geboren vos. ze is al 5 jaar en lijkt nog steeds een vos met blesje en witte voeten, dus of dat schimmel nog komt?! in principe is bij schimmel x schimmel alleen schimmel mogelijk heb ik me laten vertellen. Dus qua kleur maakt het niet uit volgens mij welke kleur hengst.

Uniform geeft altijd een schimmel maar zowel Junior als Highness zijn niet homozygoot schimmel en kunnen dus ook een andere kleur doorgeven.
Heeft de merrie al witte haren op bv het hoofd of een witte staart punt? Dat kunnen aanwijzingen zijn dat het toch nog een schimmel wordt. Als er nu nog nergens witte haren haren (buiten de aftekeningen natuurlijk.) is dat wel erg laat om nog schimmel te worden.