Haar volledige pedigree: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=71013
Een standfoto van haar op 3,5 jarige leeftijd.
Op het fundament heeft ze een bemerking ( van der vader meegekregen
) ze staat nogal frans. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) ze staat nogal frans.
Frans is inderdaad een Havidoff kwaaltje, mijn merrie heeft dat ook inderdaad.
. Venetia schreef:
Ik zou persoonlijk ook wat aandacht besteden aan de kwaliteit van het beenwerk bij de hengst. Voor een vijfjarige heeft je merrie vrij dikke kogels en spronggewrichten.
Venetia schreef:Mooie merrie zeg! Met zo'n merrie heb je wat ruimere keus in het huidige hengstenbestand!
Voor franse stand wegblijven van Rubiquil-Jazz bloed, die fokken ook frans.
Ferro (en Krack) fokt toontredend, iets om in het achterhoofd te houden.

Staan geweldig mooie paarden in) Pipo schreef:Ferro en Krack blijf ik zeker bij weg Aimee![]()
Zal inderdaad richting een springhengst gaan die beweging vererft. Of een dressuurhengst die zelf niet slecht springt. Dreamcatcher, Florestan..........daar ben ik nu wat meer info van op aan het zoeken.
dat had ik dan weer niet verwacht. Dan zou ik toch eerder richting Don schufro/ Don romantic denken
Venetia schreef:Mijn tips betroffen dan ook alleen de voeten he...
Ferro lijkt me voor deze merrie ook niet zo geschikt. Als je met Krack dekt dan is het springen misschien wel afgelopen.
Voor Florestan en Dreamcatcher geldt dat ze kleine voeten kunnen geven, steil is ook iets dat vaker voorkomt. Florestan fokt meestal correct van voren gezien, van dreamcatcher kun je een toontredende voet verwachten gezien zijn eigen stand, maar dat is voor jou dus een stuk minder erg.
Als ik het moet zeggen zou ik voor deze merrie eerder voor een Florestan met genoeg bloed gaan of Florestan zelf, Dreamcatcher heeft denk ik een bloederigere merrie nodig.
Don Schufro zou ik niet doen, uit zo'n merrie krijg je dan een trage grote brave lobbes waarbij je te grote sporen nodig hebt om een beetje actief te krijgen, heb er al meerdere gezien. Lopen gewoon niet goed genoeg.
Echt niet.
Aimee schreef:Jammer dat je richting allround wilt eigenlijk, anders had ik Weyden kunnen noemen![]()
![]()
![]()
krackertje schreef:Waarom Weyden?
youngster schreef:Oh als jij spaart wil ik uit Wenonah best een Weyden fokken hoor. Moet ik wel de garantie hebben dat het veulen verkocht is, anders doe ik het niet
ook al is het een Weyden.
maar je weet wel dat het niet zo bedoeld is toch?