[H][KWPN] Welke hengst? Loucaibo x Voltaire

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

[H][KWPN] Welke hengst? Loucaibo x Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 11:31

Welke hengst voor mijn merrie>??

Het is nog niet zeker dat ze gedkt wordt.. Dat hangt een beetje af van de uitslagin de kliniek over 6 weken ivm peesblessure

Foto's
viewtopic.php?f=159&t=675309&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Filmpjes
viewtopic.php?f=10&t=705218&hilit=

Ik heb werkelijk geen idee wat voor hengst erop zou moeten!!

Het is een super lieve merrie!!!
Echt een super karakter!
Super fijn te rijden en zeer werkwillig!

Het eerste veulen wil ik graag zelf houden. En daar dressuur mee gaan rijden.. Ik ben niet zo'n held met springen

Alvast bedankt!

Raja

Re: [H][KWPN] Welke hengst? Loucaibo x Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:18

Niemand??

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 09:25

Echt Niemand??????

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 11:48

Waarom is er niemand die mij hiermee wil helpen???
Ik vraag het niet voor niks.....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:49

Oscar, die heeft maat model en een fijn karakter!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:19

je moet goed zoeken naar een hengst die een fijn karakter geeft (zeker gezien het feit dat je zelf zegt dat je niet zo'n held bent met springen, ik denk dat je dan ook niet zo gek bent op hele hete of bokkende paarden... ) en die wat meer massa geeft, je merrie lijkt wat smal...

verder zou ik een hengst zoeken met een goede sterke rug en achterhand, want de rug van je merrie lijkt wat lang en de achterhand wat smal. de schouder is wel mooi schuin en de schoft-rug-overgang lijkt goed. de merrie lijkt wat onderstandig, maar dat kan ook door de foto komen. verder zou ik me echt op de rug/achterhand richten. de achterbenen zouden iets minder steil mogen zijn. de hals had meer oprichting mogen hebben, maar ik vind het niet storend.

ik hoor hier van best wat mensen dat santano (van sandro hit) veulens geeft met meer massa én goede gangen. weet alleen niet hoe hij qua karakter is...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:17

Bedankt voor de reacties...
@Skippy
Heb je misschien ook voorbeelden van hengsten die in deze richting komen?? Ik weet echt niet waar ik moet beginnen Bloos
En idd, van hele hete paarden hou ik ook niet zo, al kan mijn merrie er ook wat van hoor... Haha! Maar dat is een stukje vertrouwen wat ik in haar heb... Ze zal nooit bokken of zoiets om me eraf te krijgen.. Puur uit joligheid dat ze een keer een Huppel maakt... Clown

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:23

Oscar!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:44

de enige hengsten waarvan ik (jonge) nakomelingen ken, zijn my bjorn, tideman w en farmer. de afstammelingen die ik ken zijn braaf, eerder flegmatiek dan heet, maar hebben natuurlijk (zijn immers jonge paarden) wel nog wat streken...

ik heb ook ooit een paard (ruin) van farn gereden, daar zat ook geen kwaad in, deze was wel van farn zelf... (dus niet van zijn zonen). paardje met veel vermogen en (zelfs op zijn 22e) nog een goed snel voorbeen en een voldoende stuwend achterbeen...
maar goed, farn is springbloed, dus daar kom je in de dressuurring niet heel ver mee denk ik...

ik heb gehoord dat m.n. farmer zelf ook echt een fijn paard is (9 voor stalgedrag en karakter) en een paard dat zowel qua dressuur als qua springen imponeert (op de eerste keuring vonden ze het een paard met potentie voor de hogere dressuur en hij is uiteindelijk met erik van de vleuten internationaal gaan springen). ik ben zelf ook wel gek van zijn nakomelingen, maar je moet een merrie hebben met maat... (hij fokt niet groot, en als je een merrie hebt die formaat mist, krijg je een heel klein paardje). farmer fokt wel een fijn type, voldoende massa, maar absoluut niet zwaar, gewoon paarden die goed 'af' zijn.

oscar ken ik zelf niet, maar hoor ik hier op bokt wel heel veel vallen... en tjah, als je een fijn karakter wil, zou ik niet voor jazz of heartbreaker gaan, van die twee weet ik dat ze niet de beste karakters doorgeven. jazz zijn vaak gemene paarden, heartbreaker heel schrikkerig...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 11:00

Mijn Merrie is in princiepe ook helemaal spring gefokt, maar dressuur loopt ze erg aardig! Oefeningen van het M zitten er al wel in...
Ik ga eens even kijken op internet bij de hengsten die je noemde! Thnx!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:50

Louciabo is een dressuurpaard. Een hengst met hele lange benen ! Voltaire geeft ook wel dressuurpaarden.
Ik zou San Remo wel een mooie keuze vinden, mits je merrie maat heeft.
Dan blijf je ook in de duitse lijnen.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 10:54

Ik ken de hengst loucaibo alleen als springer. Hij heeft in het 140/150 gelopen. Verder weet ik eigenlijk weinig van hem.
Voltaire weet ik, die fokt beide richtingen.
Ik weet het ook echt nog niet. Mijn merrie heeft niet veel maat. Ze is 164/165... Maar ikzelf hoef geen groot paard te hebben.
Ik zou graag een veulen willen met wat forser beenwerk. En wat korter in de rug.

Abigael

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:57

Leuk, een paardje met Loutano in de afstamming! De foto's laten een mooi langelijnd type zien en ze heeft een sympatieke uitstraling. Wel een wat platte croupe en lijkt wat strak in de lendenen. Qua exterieur lijkt je merrie verder wel ruim voldoende.

In beweging wel hetzelfde euvel als de merrie die ik heb gekend. Nogal 'loperig' en erg stug in de bovenlijn. Zou losser moeten zijn. Kies dus wel een hengst die veel lossigheid en gummi vererft.

Hoe springt ze trouwens?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 09:29

Springen heb ik zelf niet echt met haar gedaan, maar wat ik heb gezien is dat ze super netjes springt! Ze heeft goede manieren, voorzichtig, kijkt en meet zelf erg goed! Van afdruk en dat soort dingen weet ik niet veel, dus daar kan ik weinig over zeggen!

Ik heb zelf een beetje zitten denken aan fokken met duits bloed. Omdat dit ook aan vaders kant zit...
En omdat ik zelf een niet zo'n druk veulen wil, wil ik er niet te veel volbloed in hebben. Dat zit al erg veel aan moeders kant...