[EH][KWPN]goedbewegende springhengst gezocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[EH][KWPN]goedbewegende springhengst gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:07

Laat ik ook eens een fokadvies vragen voor mijn 3 jarige dondersteen.
Merrie is goed aan de maat, leuk karakter, wel bloedpaard in de omgang, nog niet mee vrijgesprongen, hals had van mij iets meer lengte mogen hebben, achter staat ze iets koehakkig, achterbeen goed, voorbeen iets stekerig. Ik wil een bewezen vererver omdat het een jonge merrie is. Goed bewegen is ook een pré en dekgeld tot 1500 euro. Kleur, stamboek maakt me niet uit.
Afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=33460
Afbeelding
Afbeelding

Flugel

Re: [EHK][KWPN]goedbewegende springhengst gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:29

Wat denk je van Houston?
Bewezen vererver en kan je merrie zeker meer beweging geven.

Echter is dit meer een dressuurpaard en ik weet niet of je daar op zit te wachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:52

Heb je de afstamming en de titel van het topic bekeken? Die gaan we niet ver**** met een dressuurhengst. Al had ik dan vast meer reactie gehad.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:25

Ik ben dan wel een dressuurprikker maar bij jouw titel kwamen meteen Numero Uno, Indoctro en Iroko boven drijven. Bewezen springhengsten waarvan ik ook meerdere leuke dressuurpaarden ken. Daarnaast geeft Contender (al kom je dan op zijn zonen uit, zelf is hij zo goed als niet te krijgen) over het algemeen dieren die goed kunnen bewegen.

Aan de springkenners of het een match zou kunnen zijn hoor, daar laat ik me verder niet over uit Clown !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:50

Numero Uno zou zeker een match zijn qua hals en beweging! Ik heb al eens een merrieveulen van hem gefokt, maar haar heb ik als 2 jarige weggedaan, klikte niet, neurotisch karakter. Haar moeder was ook niet makkelijk, maar ik durf het toch niet nog een keer aan.
Wat ik moeilijk vind aan de hengstenkeuze bij Zinne is dat ze redelijk klassiek gebouwd is en een luxe hengst nodig heeft maar geen luxe karakter, een koele hengst dus. Zinne is een pittige tante, echt vechtertje denk ik in het parcours.
Ik zal Iroko eens opzoeken.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:53

Van Iroko heb ik een geweldig ruin gereden, brutale kop erop, veel halslengte en daarnaast mooi gevormd. Dier had enorm veel gummie en veel aanleg tot sluiten, is naar de VS gegaan. Was tussen de hindernissen niet meer te hanteren Schijnheilig , kwam daarom naar een dressuurstal op wat bijgeschoold te worden en de eigenaar wilde 'm ook niet meer tussen de witte hekjes vandaan hebben Haha! ! Of het dus een match qua karakter zou zijn weet ik, deze was een heethoofd maar wel een eerlijke, weet niet hoe het verder met karakters zit!

http://www.team-nijhof.nl/site/html_nl/ ... iroko.html

Pilot staat bekend om de vererving van goed halzen Ja!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:56

Vermont.... Triomphe de Muze.... Of een super allrounder Solitair??

Succes ermee! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:01

Triomphe de Muze stond idd op mijn lijstje, maar is verkocht naar het buitenland. Goed bewegen en hij geeft snittige paarden. Misschien is er nog diepvries van.
Quasimodo staat ook op mijn lijstje, maar ik ben er nog niet uit, vandaar dat ik nog verder kijk.
Van Solitair heb ik gehoord dat hij idd allround is, maar meer naar de dressuurkant neigt dan dat hij het laatste aan vermogen heeft. Ik wil er graag een goed springende hengst op hebben.

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:00

Ferro was mooi geweest... maarja ik denk dat dat wel ietsepietsie meer kost dan 1500...

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:01

Wat dacht je van Niagara? Dit is in mijn ogen een goede springhengst, met een goede bouw. Ik ken iig een paar nakomelingen die me wel bevallen. (er staat er ook een in mijn profiel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:12

mietjuh schreef:
Ferro was mooi geweest...

Want?

Niagara staat in het buitenland toch? Ik gebruik geen directe Libero nazaat meer door mijn eerdere ervaring met Numero Uno, Zinne is ook niet bepaald een doetje. Vandaar ook dat ik wel geinteresseerd ben in Quasimodo, apart springen en erg fijn karakter. Alleen schijnen de halzen niet altijd mooi te zijn.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:50

Sydney, goede beweger met een mooi exterieur?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:59

Ik ben geen "springpaardenkenner" maar ik heb een paar hele leuke dieren gezien van Lux,die konden leuk lopen en hadden veel snit vond ik.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:04

Elisa2 schreef:
Ik ben geen "springpaardenkenner" maar ik heb een paar hele leuke dieren gezien van Lux,die konden leuk lopen en hadden veel snit vond ik.

Lux geeft iid mooie en goed bewegende paarden, Indorado kan ook goed springen en bewegen.

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:37

Ferro was mooi geweest omdat hij ook geweldig kan springen én dressuren.
Hij heeft ook een erg mooie bouw en goede bewegingen, alleen kost zijn sperma een beetje meer dan 1500

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 04:34

mietjuh schreef:
Ferro was mooi geweest omdat hij ook geweldig kan springen én dressuren.
Hij heeft ook een erg mooie bouw en goede bewegingen, alleen kost zijn sperma een beetje meer dan 1500

je ziet hier in blelgië ook steeds meer Ferro's die in de springsport belanden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 08:36

Ferro is een klassieke hengst, deze merrie heeft een luxe hengst nodig. De Amor invloed geeft niet altijd prettige karakters. Het meerendeel van de Ferro's doet het goed in de dressuursport, ik vind het niet echt een bewezen vererver voor de springsport.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:09

Contendro I schijnt ook erg chique te fokken Ja! Ik vind 'm enorm aansprekend, beweegt met erg veel lossigheid, heel mooi model ook.

Afbeelding

Link naar site met video, ze hadden hier eerst een filmpje staan van een stukje dressuurmatige training (zag er érg goed uit!), nu stukje springen:

http://www.gestuet-famos.de/hengste/05de_contendro.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:41

Dank je ga even op de site kijken.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:56

Citaat:
Ferro is een klassieke hengst, deze merrie heeft een luxe hengst nodig. De Amor invloed geeft niet altijd prettige karakters. Het meerendeel van de Ferro's doet het goed in de dressuursport, ik vind het niet echt een bewezen vererver voor de springsport.

Toch zijn er van Ferro best veel paarden die hoog in de sport springen, denk aan Paloma. Verder heb ik Angelique Hoorn en Jos Lansink laatst met hele goede Ferro nakomelingen gezien.

Ferro was zelf geloof ik in zijn jaar, tweede in de hengstencompetitie springen achter Farmer

Goed bewegende springhengsten zijn naar mijn idee verder: Vainqeur, Lupicor, Up to date(tenminste zijn nakomelingen bewegen best goed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:58

Ik zal Ferro toch nog steeds niet op deze merrie gebruiken.

Ik krijg nogal wat voor mij vaak onbekende en soms niet bij het KWPN gekeurde duitse hengsten als advies, (zelfs via pb), maar ik vraag me toch af of dit sperma wel zo makkelijk te krijgen is. Is het gewoon vers verzendsperma en heb je het dezelfde dag nog in huis als je het voor 10 uur besteld? Ik vraag me af hoe iedereen dat doet met die duitsers.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:52

[***] schreef:
Ik zal Ferro toch nog steeds niet op deze merrie gebruiken.

Ik krijg nogal wat voor mij vaak onbekende en soms niet bij het KWPN gekeurde duitse hengsten als advies, (zelfs via pb), maar ik vraag me toch af of dit sperma wel zo makkelijk te krijgen is. Is het gewoon vers verzendsperma en heb je het dezelfde dag nog in huis als je het voor 10 uur besteld? Ik vraag me af hoe iedereen dat doet met die duitsers.

De PM krijg je als iemand de verkeerde knop induwt..(geen frequent poster.. Bloos )

De hengsten die ik je genoemd heb worden deels aangeboden door de havikerwaard.. als ik mij goed herinner ook vers. Wel een aparte gust regeling (50% volgend dekseizoen..)
Bij Sosath kun je een video van ze krijgen.. hij is ook elk jaar wel in zwolle.. voor life beelden..
Tewis levert ook van een aantal duitsers.. even navragen weke.. weet ik zo niet..
Dat ze soms niet kwpn gekeurd zijn zie ik zelf nooit als nadeel. Mag iedereen voor zichzelf uitmaken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:57

Ik had meer pm's hoor, doelde niet eens zozeer op jou.
Dat ze niet KWPN goedgekeurd zijn maakt me ook niet uit, erkend door het KWPN en/of van een EU stamboek wel. Maar het gaat me meer om de verkrijgbaarheid. Ik ben niet van plan om met de merrie naar Duitsland te rijden, en diepvriessperma ligt ook lastig. En mijn kennis van de Duitse taal is ook maar zozo. Ik vind bijv. de hier boven genoemde Contendro I wel interessant, maarja, en dan, in het Duits aan de telefoon?
Als ik het even kan plannen ga ik wel naar Zwolle, maar ik wil ook nog naar Den Bosch.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:27

[***] schreef:
Ik vind bijv. de hier boven genoemde Contendro I wel interessant, maarja, en dan, in het Duits aan de telefoon?

http://www.enterbrook.nl/ Knipoog

Anoniem

Re: [EH][KWPN]goedbewegende springhengst gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 09:16

O, das fijn!