[E][KWPN] 2.5 jarige merrie v. Negro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

[E][KWPN] 2.5 jarige merrie v. Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 14:40

Flugel

Re: [E][KWPN] 2.5 jarige merrie v. Negro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:58

Mijn eerste indruk is dat het paard nog erg jeugdig aan doet.

De hals mag meer lengte hebben, bespierder zijn en mist kap. De hoofd-hals verbinding is erg grof. Op de eerste foto lijkt de hals diep uit de borst te komen en de schouder wat steil. De lendenen zijn iets strak.

Zou je er mee gaan fokken, is een hengst aan te bevelen die de hals kan verbeteren.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:27

met behulp van een kennis Tong uitsteken

Ze is een paard uit twee delen, haar voorkant past niet echt bij haar achterhand. Ze heeft nog weinig hals en een hoge halsaanzet. daarnaast een stijle schouder, wat zou kunnen betekenen dat ze een goed voorbeen heeft Knipoog
Ook is ze wat kort in het kruis en heeft ze een wat afhangende achterhand en achter zwaar beenwerk.

hopelijk heb je er wat aan Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:09

Ik zou dit paard nog lekker een maand of 6 a 7 de wei opgooien ipv van aan de longeerlijn zetten. Dat heeft ze zo te zien écht nodig.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:16

Sammie schreef:
Ik zou dit paard nog lekker een maand of 6 a 7 de wei opgooien ipv van aan de longeerlijn zetten. Dat heeft ze zo te zien écht nodig.

Leg eens uit dan? Want aan zo'n opmerking zonder verdere uitleg heeft ze volgens mij niet veel

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:31

Becky_Claire schreef:

Leg eens uit dan? Want aan zo'n opmerking zonder verdere uitleg heeft ze volgens mij niet veel

Een uitleg bij die opmerking lijkt me ook niet nodig. Nagelbijten / Gniffelen

Als je goed naar de foto's kijkt zie een nog erg jeugdig paard. Een paard wat de indruk wekt nog jonger te zijn dan dat ze al is. Het paard is nog lang niet uitgezwaard en is er lichamelijk nog niet aan toe om aan het werk te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:28

Mee eens, de magische 3 jaar grens geldt niet voor ieder paard.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:11

Flugel schreef:
Mijn eerste indruk is dat het paard nog erg jeugdig aan doet.

De hals mag meer lengte hebben, bespierder zijn en mist kap. De hoofd-hals verbinding is erg grof. Op de eerste foto lijkt de hals diep uit de borst te komen en de schouder wat steil. De lendenen zijn iets strak.

Zou je er mee gaan fokken, is een hengst aan te bevelen die de hals kan verbeteren.

Wat is het voordeel/nadeel aan een hals die diep uit de borst komt? Ik lees dit namelijk wel vaker, maar kan niet echt goed bepalen welke consequenties dit heeft. Misschien wat meer uitleg? Geldt overigens ook voor kadanzlover, wat is het voordeel/nadeel van een afhangend kruis?

En ja, ik ben blonT, langzaam spreken alstublieft Blond

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:08

Kadanzlover schreef:
met behulp van een kennis Tong uitsteken

Ze is een paard uit twee delen, haar voorkant past niet echt bij haar achterhand. Ze heeft nog weinig hals en een hoge halsaanzet. daarnaast een stijle schouder, wat zou kunnen betekenen dat ze een goed voorbeen heeft Knipoog
Ook is ze wat kort in het kruis en heeft ze een wat afhangende achterhand en achter zwaar beenwerk.

hopelijk heb je er wat aan Knipoog

??? Steile schouder, wat zou betekenen goed voorbeen?? Het tegendeel. Hoe steiler de schouder, hoe minder bewegings mogelijkheid het paard van voren heeft. Dus juist minder goed voorbeen.
Neem aan dat jij bedoelde dat ze juist een schuine schouder heeft, wat op staande foto te zien is.

Beenwerk ziet er over het algemeen zwaar uit ja. Had wat eleganter gemogen.
Wel vind ik dat het paard voldoende schoft heeft. Niet meer overbouwt. En denk dat ze voldoende bergop kan lopen.

Hals aanzet had hoger gemogen. Bij een lage halsaanzet, duikt een paard eerder op voorhand.
Iele hals kan getraind worden. Vind dat vaker voorkomen bij merries....
Mis een klein beetje uitstraling (hoofd)

Paard is logisch, nog jeugdig, maar ze moet nog 3 worden. Heb zelf ook een 2,5 jarige, maar die mist ook nog veel hoor! Gewoon lekker rustig aan doen. Lekker blijven longeren, straks met bijzet. En pas rond augustus erop. Niet eerder. Om paard te sparen en zich nog wat meer te laten ontwikkelen..