[h][wb]Welke hengst voor deze merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

[h][wb]Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 02:04

Omdat we aan het speculeren zijn over een veulen fokken, ben ik erg benieuwd naar advies van mensen die er meer kijk op hebben dan ik Knipoog Met als doel dressuur.

Quellian is een 4 jarige B-register merrie van 1.67m, ingeschreven bij het NRPS.
Haar vader is geen goedgekeurde hengst van Respect (RubinsteinI) en haar moeder is van Bachelor (Burggraaf).

Hierbij wat foto's van Quellian en een kort filmpje voor een impressie.

Hier was ze 2,5 jaar jong, dus vandaar het gebrek aan kont
Afbeelding
Afbeelding

Het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=agThNeU1nYw
Dit geeft natuurlijk niet duidelijk haar bewegingen weer, hier is ze een aantal maanden onder het zadel. Eventueel kan ik vandeweek wel filmpjes maken wanneer ze los loopt.

Bedankt alvast Lachen

supersambo

Re: [h][wb]Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:50

IK zou uit deze merrie nooit geen veulen fokken. Wil deze hals wegwerken moet je gewoon puur mazzel hebben. Verder zie ik een gebroken voetas in de voorvoeten en in beweging lijkt ze ook niet te kunnen overtuigen. Daarbij komt nog het weinig indrukwekkende papier van deze merrie wat een veulen vrijwel onverkoopbaar maakt. Investeer liever in een best merrieveulen als je ambities hebt om te fokken.

Toppertjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 08:12

als je een mooi dressuur veulen zou willen dat je deze merrie aleen met de mooiste en de beste dresuur hengst zou moeten laten fokken. een hengst die alles wat de merrie niet heeft overdreven heeft waardoor het veulen de kans heeft een mooie paard te worden. ik heb zel dekhengsten. ik heb een trainingstal en ik zou je wat paarden kunnen aanbieden. maar wat is je buged??

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:22

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:17

Toppertjj schreef:
als je een mooi dressuur veulen zou willen dat je deze merrie aleen met de mooiste en de beste dresuur hengst zou moeten laten fokken. een hengst die alles wat de merrie niet heeft overdreven heeft waardoor het veulen de kans heeft een mooie paard te worden. ik heb zel dekhengsten. ik heb een trainingstal en ik zou je wat paarden kunnen aanbieden. maar wat is je buged??

Ja, en wat die trainingsstal en dekhengsten betreft van je vorige topic Toppertjj, hou het even realistich en ga geen onzin verhalen vertellen.
Want dat lukt je toch niet op bokt!
De waarheid komt heel snel boven op dit Topic. En al helemaal als je een bekende dekhengst gebruikt die op heel bokt bekend is!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:16

supersambo schreef:
IK zou uit deze merrie nooit geen veulen fokken. Wil deze hals wegwerken moet je gewoon puur mazzel hebben. Verder zie ik een gebroken voetas in de voorvoeten en in beweging lijkt ze ook niet te kunnen overtuigen. Daarbij komt nog het weinig indrukwekkende papier van deze merrie wat een veulen vrijwel onverkoopbaar maakt. Investeer liever in een best merrieveulen als je ambities hebt om te fokken.

Het veulen zou voor iemand anders bestemd zijn, die juist uit deze merrie een veulen wil, maar aangezien wij er totáál geen verstand van hebben Knipoog

Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt dat je puur mazzel moet hebben om deze hals weg te werken en wat je bedoelt met een gebroken voetpas. Op het filmpje is ze net een aantal maanden serieus onder het zadel (2 dagen per week) en op de foto's is ze vers uit de opfok, dus dan is het niet zo gek dat er geen hals op zit Clown

En wat betreft papier, tja... Ik denk richting een GGK KWPN-er, dus fok je een veulen met vol papier.