[E] KWPN Negro X Zeoliet merrie (6 jaar)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

[E] KWPN Negro X Zeoliet merrie (6 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 19:50

Wie wil mijn merrie beoordelen? Dit jaar wilde ik naar de merriekeuring maar door een blessure is het er helaas niet van gekomen. Volgend jaar weer een poging.

Het is een NegroxZeolietxZuidhorn uit een Elite merrie. Loopt nu L2. Voor de gehele afstamming zie http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=106272

Oh en mocht iemand een goede hengst weten die bij haar past dan hoor ik het graag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sammie

Re: [E] KWPN Negro X Zeoliet merrie (6 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:56

Goh grappig, die had ik veel groter geschat. Ze is een beetje zwaar bespiering bij de schouder, hals er diep uit, nekwat zwaar. Maar de foto is niet echt best, want ze staat schuin op de camera. Je kunt beter een mooie vierkante foto plaatsten waar ze evenwijdig aan de camera staat. Idem voor de gangenfoto's. Van voren is zo moeilijk beoordelen Knipoog En hoofdfoto's, tja leuk, maar je hebt er niks aan Lachen

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:59

Vind het een mooie, aansprekende merrie.. voor zover je dat kunt zien op de foto's.
Zou zeker met haar volgend jaar naar een keuring gaan.
Zorg dat ze dan in goede conditie is, denk dat ze geen gek figuur daar zal slaan.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:05

ok super! deze foto's zijn gemaakt vlak na een blessure van 4 maanden. Wanneer ik met haar naar de keuring ga zal ze er nog wat beter uit zien denk ik!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:09

Heel mooi aansprekend koppie Pling

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:13

auw wat een nare bespiering in de hals.. dat moet echt veel ronder en hoger... zien dat je optisch die hals wat langer kan doen lijken en de onderhalsbespiering kan camoufleren.
Hele bespiering in de bovenlijn is magertjes...

Nu al beginnen met trainen: longeren over balkjes met een pessoa eraan. Zien dat je die bovenlijn kan vullen.

Kwa bloed een leuk paard, afgezien van die hals ook een voor mij verder wel aansprekend paard dat gezien de pedigree ook leuke gangen moet kunnen laten zien.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:16

Ik weet idd dat die hals niet heel mooi bespierd was.. maar wat wil je na 4 maanden stil staan. In mijn profiel staan foto's van voor de blessure waar je duidelijk verschil ziet (vind ik) longeren doe ik inderdaad veel dus hopelijk verbeterd het nog een stuk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:24

Dees schreef:
auw wat een nare bespiering in de hals.. dat moet echt veel ronder en hoger... zien dat je optisch die hals wat langer kan doen lijken en de onderhalsbespiering kan camoufleren.
Hele bespiering in de bovenlijn is magertjes...

Nu al beginnen met trainen: longeren over balkjes met een pessoa eraan. Zien dat je die bovenlijn kan vullen.

Kwa bloed een leuk paard, afgezien van die hals ook een voor mij verder wel aansprekend paard dat gezien de pedigree ook leuke gangen moet kunnen laten zien.

Eens, het lijkt zo alsof ze onder het zadel de neiging heeft tot vastzetten in de bovenlijn, moeilijker nageven en loslaten. Paard moet denk ik meer leren swingen van achteren naar voren, dus dat de beweging mooi doorvloeit over de bovenlijn vanuit het achterbeen naar voren naar de hand toe. Het lijkt zo niet alsof ze een fijne veerkrachtige verbinding geeft in de hand. (correct me if i'm wrong Bloos )

Verder wel mooi paard om te zien, leuk bloed ook. In type niet te modern. Kan best een wat rassigere moderne hengst op. Vivaldi ofzo. Wel een hengst met rek, elasticiteit en halslengte.