[H][KWPN]Fokadvies Merie FarringtonXVisioen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettetje

[H][KWPN]Fokadvies Merie FarringtonXVisioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:47

Hai,

Het dekseizoen is net afgelopen, maar ik ben al druk bezig met het komende jaar, maar ik weet het niet meer. Heb al indexen gekeken, verschillende hengstenhouders bezocht, enz..........

Welke hengst raden jullie aan voor de volgende merrie;

Farrington X Visioen, 1,63, prima exterieur, droge benen, gezond, erg braaf en nuchter karakter. Dressuurmatig goed te rijden, veel springtalent. Alleen voor beide takken van de sport mist ze net iets front en schouder.

Punten voor verbetering;

* meer front
* meer ruimte in de schouder
* meer verticale hals (lengte hals is goed, mijn merrie heeft een wat horizantale hals)
* Ruimere hals/hoofdverbinding. Ze heeft wat weinig ruimte (zware kaak, dus moeilijker nageeflijk te houden)
* Iets hoger

Voor de rest is het een aantrekkelijke merrie waar je alle kanten mee op kunt gaan.

Er zijn mij al verschillende adviezen gegeven, maar ik kan echt geen keuze maken.

Omdat het karakter echt goed is van mijn merrie en ik het veulen zelf houd durf ik het risico te nemen een wat moeilijkere hengst (karakter) te kiezen.

De volgende hengsten zijn mij door fokkers en hengstenhouders aangeraden; Jazz, Special-D, San Remo, OO-7 (maar hier zit Dorotu bloed in net als bij mijn merrie) en zo nog heel wat anderen.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!
Laatst bijgewerkt door gomir op 03-11-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Anoniem

Re: Fokadvies Merie FarringtonXVisioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:52

Daar noem je wel een rijtje mode dressuur hengsten op.
Heb je geen foto van je merrie? Ik ben eigenlijk benieuwd of je merrie echt zo weinig front en horizontale hals heeft.
En waarom wil je voor jezelf het risico nemen op een minder goed karakter?
Ik zou voor deze merrie ook zeker naar de allround of springhengsten kijken.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 21:14

Hai,

Haha, ja hengstenhouders willen nu eenamaal de duurste hengsten aansmeren, vandaar dat ik jullie deze vraag stel op bokt. Gewoon voor een objectief advies.

Voor foto's verwijs ik je even naar mijn profiel. Zo krijg je een beeld van mijn merrie.

Zoals ik al aangaf is het een aantrekkleijke merrie, maar komt ze gewoon iets tekort in het front. Voor mij is het een prima paard, alleen wat moeilijjk te rijden door haar lange wat horizontale hals en zware kaak.

Ik hoef geen topveulen, maar wil gewoon een kloontje van mijn paard met de verbeterpunten die ik aangaf.

Ik ben overal voo open, als het maar verbetert.

Anoniem

Re: [H][KWPN]Fokadvies Merie FarringtonXVisioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 08:45

Ik vind je foto's helaas niet zo duidelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:17

[***] schreef:
Daar noem je wel een rijtje mode dressuur hengsten op.

En volgens mij ook flink nat vingerwerk. Nagelbijten / Gniffelen

Zie er (behalve de stempel 'dressuur') zéér weinig overeenkomsten in.

Citaat:
Jazz, Special-D, San Remo, ooseven

Aan welke hengsten had je zelf gedacht?