[E][KWPN]Jordy Rossinni X Heidelberg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

[E][KWPN]Jordy Rossinni X Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:00

Sinds een week in ons bezit Jordy. Echt een super lief dier!
Wie zou deze voor mij willen beoordelen op exterieur?

Afbeelding
Ik en Jordy los stappen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 17-10-06 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel + overbodige foto's verwijderd

Phileine83
Berichten: 242
Geregistreerd: 03-05-03

Re: Jordy Rossinni X Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:33

Ik doe hierbij een poging. Allereerst heeft jouw paard een super hoofd, een vriendelijke uitstraling en een groot oog met een heldere blik op het leven. Het dier heeft weinig nek en een hals die diep uit de borst komt. In de hals zit ook weinig natuurlijke welving en hij valt iet weg voor de schoft, wat je terug ziet in de onderhals. Hij heeft een goede ontwikkelde schouderpartij die alleen tot en met bovenin aan de voorkant van de schoft minder mooi is ontwikkeld en doorloopt. De middenhand is aan de korte kant en had meer lengte mogen hebben. De lendenpartij is zeer goed en vloeiend. Evenals de middenhand had het kruis ook meer lengte mogen hebben en is deze vrij hellend maar het is wel in ballans. Het verloop van de broekspier met de ontwikkeling ervan vind ik mooi. Dit dier loopt op 4 goede benen van harde kwaliteit maar neigt achter eerder minimaal sabelbenig dan recht en alleen in het dier zijn voordeel. Ik vind dit een degelijk gebouwd paard die zeer goed overweg kan met zijn hals vorm (ik heb hem zien lopen) en waarschijnlijk leuk kan springen zonder moeite. Succes Daan!

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: [E][KWPN]Jordy Rossinni X Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:12

Vind het een aansprekend beestje om te zien!!
Mooie bovenlijn, mooie schouder. De hals zou wel iets ronder mogen zijn en meer houding mogen hebben, Heeft ook een beetje een onderhals op de standfoto. De benen hebben naar mijn idee een goede stand en er zit een mooie bespierde kont op.
Verder onwijs leuk koppie!

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Re: [E][KWPN]Jordy Rossinni X Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 21:13

sammie_44 schreef:
Vind het een aansprekend beestje om te zien!!
Mooie bovenlijn, mooie schouder. De hals zou wel iets ronder mogen zijn en meer houding mogen hebben, Heeft ook een beetje een onderhals op de standfoto. De benen hebben naar mijn idee een goede stand en er zit een mooie bespierde kont op.
Verder onwijs leuk koppie!

Dankje!! Onderhals heeft hij zeker daar gaan we hard aan werken om die weg te krijgen Bloos