[H] welke hengst voor (grote) dressuurpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

[H] welke hengst voor (grote) dressuurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 17:46

We zijn er nog niet helemaal over uit, maar aangezien ik toch aan de grote kant ben voor Jaimy en over een paar jaar wel weer een paard wil hebben om (wedstrijden mee) te rijden. Ik wil dus zeker iets groters fokken. Ik weet het nog lang niet zeker maar ik ben toch heel erg benieuwd wat voor hengst jullie erbij vinden passen.
Ze is 1.46m, is erg kort in haar rug, en ze heeft een korte dikke hals waardoor ze wat moeite heeft met de buiging. Haar gangen draf is goed, maar verruimen gaat wel moeilijk, haar galop is wel goed. Haar achterbeen zou ook verbeterd mogen worden.
Ze is wel erg werkwillig en kan goed springen.
Afbeelding
Afbeelding
sorry voor de slechte foto
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb niet echt heel duidelijke foto's, helaas.

Cristina

Re: [H] welke hengst voor (grote) dressuurpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:24

Ik zou lekker een paardenveulen kopen....je kunt er nu massa's uitzoeken !! En over 3 jaar issie klaar om bereden te worden. Je pony kun je dan aan een kleiner ruitertje verkopen. Je hebt ook minder risico's zo.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:27

Ik sluit me aan bij christina. Al zou je haar door een paard laten dekken, ze zal wrs altijd een pony-achtig uiterlijk houden en waarschijnlijk ook ponyafmetingen krijgen en als jij wedstrijden wil rijden zou ik toch voor een paard gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 07:26

En ik ben het ook helemaal met bovenstaande reacties eens. Als je dan toch wilt fokken, zoek dan een leuke D-pony hengst.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 11:17

ik begrijp jullie reacties wel Lachen maar ik was gewoon benieuwd, ik ga ook waarschijnlijk gewoon een paard kopen tegen die tijd, en mijn zusje gaat sowieso door met deze pony. Eventueel wil ik namelijk met haar gewoon bij de paarden starten aangezien ik hoogstwaarschijnlijk niet meer groei (maar misschien wel zwaarder word Verdrietig ).
De rede dat ik met haar zou willen fokken is dat we ons vorige veulen hebben moeten verkopen omdat we geen plek voor hem hadden, en dit keer hebben we dat waars. wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:04

Als ik die merrie had zou ik wat bloederiger dressuurbloed op zetten, maar dan wel in de ponyrichting blijven. Ik denk hierbij aan de befaamde duitse rijponystam waar onder andere stoeterij Di Caprio wat hengsten uit heeft. Dus de bloedlijnen Dornick, Golden Dancer, Power Boy en zo.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 14:11

ja, zoiets had ik indd al een beetje in gedachten.
Ik zal even wat info over die hengsten gaan zoeken Lachen
bedankt!