VValar schreef:Misschien is Florencio nog niet eens zo'n heel gek idee op deze merrie aangezien ze zelf veel bloed voert en hij denk ik wel op alle punten die jij opnoemt zou kunnen verbeteren.
Trouwens wel erg sneu dat je paard nu niet meer geschikt is voor de sport. Ik had gelezen dat ze haar strekpees had gescheurd maar dacht dat de genezing voorspoedig liep. Maar goed, die blessure is ook niet niks! Hopelijk voldoet ze nog als een fijne fokmerrie.
Deze merrie voert niet zo heel veel bloed, het bloed wat ze voert zit met name in het feit dat vader een volbloed is.
Wij hebben ook een tijdje Gilia (moeder van Vilia) in ons bezit gehad en daar een Ronaldo uitgefokt ( nu weer in het bezit van de vorige eigenaar nl. dhr van Esch)
Gilia is een zeer sterke wat klassieke merrie en komt uit de lijn van Ab barneveld.
Gilia had zeker bloed nodig en een hengst die hoogbenig fokte, het is een merrie met karakter en zeer veel werklust.
Ook heeft Gilia zeer veel kracht in haar bewegingen en ik heb haar onder een beste ruiter ook het passage-werk zien pakken op een manier die weinig paarden laten zien.
Ik schat zo in dat deze merrie deels naar Stravinski is geslagen dit ivm het lange achterbeen en de opmerking over beenwerk en hoeven.
Ik zou zeker wel wat bloed in de hengst willen en ja een wat langer voorbeen is niet verkeerd op deze merrielijn.
Ik zit naarstig te denken en neig naar hengsten zoals een United en wel omdat die hengst een merrie kan gebruiken met lengte en rek in het lijf en ook heeft hij op onze Caritas een veulen gegeven die een beste galop heeft, mooi front,correct beenwerk en een lang voorbeen.
United is Krack C x Partout en aangezien de moeder van deze merrie een hengst heeft gekregen van Partout zelf (ook in ons bezit geweest en zelf gereden) kan ik wel zeggen dat dit geen verkeerde combi was.
Ik zal nog even verder nadenken en kom hier nog op terug.