[E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rappyjacky

Berichten: 10
Geregistreerd: 19-09-06

[E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 19:54

Hallo,

(Ik weet niet of dit hier hoort, dit is mijn eerste topic, anders mijn excuses)

Ik heb mijn oog laten vallen op een gelders paard. Ik wil graag een bod uitbrengen maar ik heb geen idee in welke richting ik moet denken. Helaas heb ik geen foto die ik hier kan plaatsen maar ik zal een zo goed mogelijke beschrijving proberen te geven.
Het gaat om een gelders paard geboren 12-4-1992 en is nu dus 14 jaar. Het is een ruin van ongeveer 1.66 m hoog. Vader is Ahoy. Het paard is M2 startgerechtigd. Verder is het paard beleerd voor de kar en kan op elk denkbare plaats in het span lopen. Goed braaf en mooi tonend paard. Geen gebreken bekend.

Kan iemand mij helpen met een prijsschatting? Hoeveel moet zo'n paard ongeveer gaan kosten?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Marieke

Elisa2

Berichten: 37561
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:58

Hij is al 14 he,ruin mooi allround recreatie paard. Tussen de 2000 en 3000 schat ik.

rappyjacky

Berichten: 10
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 10:22

Verder nog mensen? Is iedereen het hiermee eens? Ik kan natuurlijk niet op grond van de mening van 1 persoon een goed doordacht bod uitbrengen. Het is echt een goed paard, enige nadeel is dat hij 14 is. Hij heeft een superkarakter, is goed getraind, verkeersmak, loopt M2 dressuur en kan ook aardig springen.

Anoniem

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:24

Ik vind een bedrag rond de 3000 euro heel redelijk Ja

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:09

Zo rond de €3000 is idd met een mooi bod. Maar wat vragen ze ervoor?

Arjen2
Berichten: 178
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Wijdenes

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:12

rappyjacky schreef:
enige nadeel is dat hij 14 is. Hij heeft een superkarakter, is goed getraind, verkeersmak, loopt M2 dressuur en kan ook aardig springen.


Wat jij een nadeel noemt noem ik een voordeel Knipoog

Het paard is door zijn leeftijd en zo te lezen ervaringen alles gewend en zal dus heerlijk zijn om mee te werken of op wedstrijd te gaan.

en 14 jaar is toch niet oud ?, Bonfire was al 16 toen hij met Anky Olympisch goud won Knipoog

Juist paarden van die leeftijd, mits gezond, zitten in de kracht van hun leven.

Persoonlijk vind ik 3000 euro aan de hoge kant tenzij hij rondom gekeurd is.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:44

Geldersen zijn gouden paarden, vreselijk sterk, werkwillig, nooit hoefkatrol, multi inzetbaar.
Maar ook niet zo heel populair en waardevol.
Ik kocht mijn gelder 4 jaar geleden voor 2500, hij was M2, ster, kende alle Z oefeningen, nedelands kampioen exterieur geweest en 12 jaar. Als ik nu zie dat er mensen zijn die 3000 een normale prijs vinden voor het paard wat jij beschrijft dan snap ik daar dus niks van. Ik zou hem natuurlijk moeten zien, maar bij wat je nu zegt denk ik aan 1500,- hoogstens, als eerste bod, daarna verder zien...
En daarbij zou ik de koop niet door laten gaan zonder foto's van de voetjes ivm artrose, maar dat komt vast door mijn eigen trauma.

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:34

Ik vind 3000 euro echt te veel .Ik ben het met mrie eens .Hooguit 1500 euro.

Arjen2
Berichten: 178
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Wijdenes

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:47

Ik kan je nu al vertellen dat de eigenaar het paard voor 1500 euro niet zal verkopen

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:05

waar baseren jullie die 1500,- euro op?

hopelijk toch niet omdat hij AL 14 jaar is en omdat het een gelders type is?

Arjen2
Berichten: 178
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Wijdenes

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:38

@mustang: Dat vroeg ik me ook af Knipoog

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:55

Geldersen zijn nu eenmaal goedkoper als rijpaarden .Net als tuigpaarden overigens.Moet je Janne hier op bokt maar vragen .Die kocht een twenter die als veulen eerste op de NMK was voor
Moderatoropmerking:
/knip
Het is nu een Elite merrie en liep als drie jarige derde op de NMK.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 26-09-06 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bedrag verwijderd

rappyjacky

Berichten: 10
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 19:33

Ik ken zelf wel iemand en die kocht zo rond 1999 een gelders paard van toen bijna 16. Hiervoor had hij 5000 gulden betaald. Het paard stond niet bepaald te koop, maar na overleg kon hij het paard kopen voor 5000 gulden. Echter dit paard had geen wedstrijdervaring en werd verkocht als recreatiepaard, ook was er van de afstamming van dat paard niks bekend.

Mijn geval is een beetje vergelijkbaar want ook dit paard staat niet bepaald te koop maar mijn ervaring leert dat als je genoeg biedt bijna alles te koop is. Vandaar dat ik me eerst wil oriënteren op wat zo'n paard 'normaal' zou kosten.
Zelf heb ik zo'n vermoeden dat mochten ze het paard verkopen dat ik wel wat meer kwijt ben als 3000 euro. Met een bod van 1500 euro wordt ik zeker voor gek verklaard vrees ik Knipoog .

Alvast allemaal bedankt voor de reacties

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:47

Ik vindt het zeer goede en sterke paarden voordat ik die van mij had heb ik alleen maar gelderse paarden gehad en gereden in 1 woord ze zijn KEIHARD!
Echt super dieren ik vindt een prijs van €3000,00 niet gek na het lezen van je omschrijving je kan natuurlijk altijd beginnen met €2500,00 en zien waar dit naar toe gaat.

Ik wens je succes met je onderhandeling!

(jammer dat je geen foto kan plaatsen was wel benieuwd Tong uitsteken )

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:56

rappyjacky schreef:
Ik ken zelf wel iemand en die kocht zo rond 1999 een gelders paard van toen bijna 16. Hiervoor had hij 5000 gulden betaald. Het paard stond niet bepaald te koop, maar na overleg kon hij het paard kopen voor 5000 gulden. Echter dit paard had geen wedstrijdervaring en werd verkocht als recreatiepaard, ook was er van de afstamming van dat paard niks bekend.

Mijn geval is een beetje vergelijkbaar want ook dit paard staat niet bepaald te koop maar mijn ervaring leert dat als je genoeg biedt bijna alles te koop is. Vandaar dat ik me eerst wil oriënteren op wat zo'n paard 'normaal' zou kosten.
Zelf heb ik zo'n vermoeden dat mochten ze het paard verkopen dat ik wel wat meer kwijt ben als 3000 euro. Met een bod van 1500 euro wordt ik zeker voor gek verklaard vrees ik Knipoog .

Alvast allemaal bedankt voor de reacties


Tja, als je een paard wilt kopen dat niet te koop is, ga je gewoon de hoofdprijs betalen. Dan kun je beter je eigen bovengrens gaan bepalen, ben ik bang. Ik was helemaal verliefd op een 3-jarige Manhattan (net aan zadelmak, verder niets, ik was bovendien op zoek naar een dressuurpaard Bloos ) die niet te koop was, maar toen ze 13.000 euro vroegen was ik snel weer genezen... Succes in ieder geval! Laat je even weten of het wat is geworden?

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:55

rappyjacky schreef:
Ik ken zelf wel iemand en die kocht zo rond 1999 een gelders paard van toen bijna 16. Hiervoor had hij 5000 gulden betaald. Het paard stond niet bepaald te koop, maar na overleg kon hij het paard kopen voor 5000 gulden. Echter dit paard had geen wedstrijdervaring en werd verkocht als recreatiepaard, ook was er van de afstamming van dat paard niks bekend.

Mijn geval is een beetje vergelijkbaar want ook dit paard staat niet bepaald te koop maar mijn ervaring leert dat als je genoeg biedt bijna alles te koop is. Vandaar dat ik me eerst wil oriënteren op wat zo'n paard 'normaal' zou kosten.
Zelf heb ik zo'n vermoeden dat mochten ze het paard verkopen dat ik wel wat meer kwijt ben als 3000 euro. Met een bod van 1500 euro wordt ik zeker voor gek verklaard vrees ik Knipoog .

Alvast allemaal bedankt voor de reacties


Ik vind 5000 euro voor een recreatiepaard belachelijk geld!De slachtprijs plus 1000 euro komt eerder in de buurt en dan kom je toch weer op 1500 euro.
Het is net wat je er voor over hebt!Als je iets graag wilt hebben wordt het altijd duur en als de verkoper dit weet helemaal.Dit wil nog niet zeggen dat dat paard dat bedrag ook waard is.

rappyjacky

Berichten: 10
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 08:30

Het was 5000 gulden. Ongeveer 2400 euro Knipoog voor dat recreatiepaard. Dit was al in 1999.

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:37

Je hebt soms mensen die een gelders of tuigpaard te min vinden Gestoord
Nou als je al ziet wat voor een absurde prijzen ze vragen voor een veulen van 6mnd oud dan moet je je eigen gaan afvragen is dit wel normaal?
Maar goed het is en blijft vraag en aanbod..

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:16

eilander schreef:
Ik vind 5000 euro voor een recreatiepaard belachelijk geld!De slachtprijs plus 1000 euro komt eerder in de buurt en dan kom je toch weer op 1500 euro.Het is net wat je er voor over hebt!Als je iets graag wilt hebben wordt het altijd duur en als de verkoper dit weet helemaal.Dit wil nog niet zeggen dat dat paard dat bedrag ook waard is.


eh 1000 euro voor de slachtprijs??? Hoe weinig weegt die dan wel niet? maar daar gaat het nu verder niet om. Het is wat je ook al zegt, het is maar net wat je er voor overhebt.

zelf denk ik dat de eigenaren van het paard zien je al aan komen met een bod van 1500,-, vooral omdat hij nog niet te koop is. ik denk dat de prijs schatting van 3000,- niet gek is voor een reacreatie paard.

ik heb zelf ook een gelderlander, maar als er iemand komt die mijn nu onder de aankoopprijs bied, lach ik recht in het gezicht uit. Gelderse paarden zijn absoluut sterke, werkwillige, betrouwbare paarden. Helaas wordt dat vaak vergeten.

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:32

Sorry,ik had geen prijzen mogen noemen!Slecht over na gedacht.Nogmaals excuses!!!

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:35

Slachtprijs zit ommenabij de 500 euro voor een zwaar paard.

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:00

Sorry hoor Boos! de ts opent hier een topic over een paard waar ze helemaal wauw van is en het begint hierover slachtprijzen wordt dit niet een beetje CRU zo op deze manier!

Laten we het gewoon erover hebben waar om gevraagd wordt a.u.b.

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:23

Dat is niet negatief bedoeld maar als aanduiding.

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:34

Kan wel wezen maar ik zal het persoonlijk niet leuk vinden... Bloos
En ik vindt het vrij neerbuigend om te zeggen €1500,00 is genoeg kom nou gemiddeld paard ligt al rond de €3000,00 en dan hebben we het hier over gezonde paarden en geen slachtpaarden.

Mijn eerste eigen gelderse kocht ik als veulen van zes maanden voor €1300,00 omgerekend wat ik toen in guldens betaalde.{zo een 12jr geleden)

Dus om een start bod neer te zetten van €2500,00 is helemaal niet gek.

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [E][KWPN-Gelders type] prijsschatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:00

Ik denk dat een bod van E3000 nog helemaal niet zo belachelijk hoog is.