[H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hhhh
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-09-06

[H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 21:45

Welke hengst denken jullie dat past op ericiona.

Ze is nu al 1m68 en groeit nog. ( 2,6 jaar oud) wordt in het voorjaar gedekt. Graag had ik de draf beter gezien.

Zij is een ricione(rubinstein)*ekalinka ( weltmeyer*accent 2)
Afbeelding

Afbeelding


Toch nog even melden welke richting ik uit zou willen:

Dressuur-zwart-niet te veel maat-rittigkeit een 10-

wie zoekt die....

Enkele voorstellen?

Wat dachten jullie van VOICE?

Wie heeft er hier veulens van?
Laatst bijgewerkt door gomir op 20-09-06 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel + alle info in eerste post gezet en overtollige reacties verwijderd

hhhh
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 17:13

Polansky vind ik ook leuk?

AUB tips.

Elisa2

Berichten: 37561
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:52

Wat had je graag beter gezien in de draf? En hoe is de galop/stap? Ze is nog niet uitgegroeid en dat kun je duidelijk zien op de foto.

hhhh
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:21

graag had ik meer knieactie gezien en wat ruimer draven. Ze is zeker nog in volle groei en dat hindert natuurlijk ook in de beweging. De nu hoge achterhand zet veel druk op de voorbenen. Maar toch een hengst met een goede draf zou welkom zijn. Hare stap is echt super. Ze stapt ruim over en beweegt heel mooi mee met een lenige rug. Gallop is matig, heel ruim. Zou graag een hengst onder de 1m70 zoeken en zwart.

Alvast bedankt voor je reactie,

hhhh
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 22:14

zou graag enige reactie hebben.

Wat vinden jullie van paited Black?

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:29

Kijk uit met te korte voorpootjes. Weet niet hoe de merrie verder is maar een hengst als Special D of Negro lijkt me dat punt niet verbeteren. Rhodium & Rousseau lijken Ferro's die de langere voorbenen doorgeven. Lange voorbenen, knietje in de draf. Ik denk meteen aan Krack of een nakomeling, houd er dan wel rekening mee dat het fundanment dan in orde moet zijn. Jazz is ook een optie, maar dan moet de merrie ijverig en bewerkbaar genoeg zijn/lijken. Denk aan de galop Knipoog is nog altijd een belangrijke basisgang, evenals het stappen.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 01:14

Sorry maar de echte lopen altijd, dat wil zeggen als het erop zit dan komt het natuurlijk zommaar.

De kleur zwart zegt mij in zoverre niets dat ik allen maar kan aanfgeven dat ik ben doorgeslagen naar schimmels en vossen met veel wit (ik vertoon dius heel duidelijk een allergie voor zwart)

Waarom zwart? is dat omdat we denken dat de jury dat leuk vindt?
Nou laat ik het zo brengen de meeste jury´s zijn die stomme zwarte paarden hardstikke beu maar zeggen er heel braaf maar niets over.
Dat wil zeggen dat de jury´s ook onderhand zitten te wachten op een staaltje kwaliteit ipv kleur.
Durf nu eens te komen met een paard wat niet dat is wat wij denken dat een jury qua kleur leuk vindt, maar rijdt zo´n paard maar eens rond zoals het hoort en dan eens kijken wie er boven aan staat DIE LEUKE ZWARTE MET EEN COMMERCIELE BLOEDVOERING OF DAT PAARD WAT MOGELIJKHEDEN HEEFT MET EEN JUISTE BESTUURDER EROP.
Enja heel vervelend het blijft een jurysport.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:53

harenmolen schreef:
zou graag enige reactie hebben.

Wat vinden jullie van paited Black?


Die is/geeft ook vlak in het voorbeen.

Ik denk dat je toch een concessie moet doen op 1 van de drie: knie/maat/kleur

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:25

Samsam schreef:
Die is/geeft ook vlak in het voorbeen.

Ik denk dat je toch een concessie moet doen op 1 van de drie: knie/maat/kleur


Verstandigste is de laatste te laten varen Bloos

Met Ferrobloed zal je het achterbeen en het front wel gaan verbeteren, maar niet het voorbeen.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:24

denk ik ook, als je bruin erbij pakt heb je al meer keuze!

ikzelf zou toch nog eens naar Tuschinski kijken, die heeft echt goede veulens laten zien!

hhhh
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 14:02

Ik ben er nog lang niet uit. We hebben hier een Furst Heinrichje lopen, superlenig , mooie draf ect.... maar vos.

Ik wacht nog op de prins met het zwarte paard, met mooie voorbenen en liefst niet te groot.

Hoe zijn de karaktertjes van Krack C. Welke zijn gegeerde zonen om mee te fokken?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:08

Geef mij dan maar zo'n vos in plaats van een zwarte die niet kan lopen Nagelbijten / Gniffelen

Krack C strooit met de maat, en ook die kan vossen geven Lachen
Karakter is zover ik weet wel goed.

Je kan ook bij duits bloed kijken eventueel, dan blijf je een beetje bij hetzelfde bloed Lachen

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:16

tja, mijn eigen favoriet.. Welt Hit II, is 1.72, donkerbruin en heeft wel een fijn knietje, achterhand is wat minder, en ook in de maat van de nakomelingen zit nogal wat verschil.. maar wel een mooie imponerende hengst met toch goede nakomelingen met veel aanleg tot passage/piaffe.

hhhh
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 14:21

Ja, qua Duitse bloedlijnen ben ik favoriet van de Donnerhall-lijn , maar 'k heb geen idee of die op deze merrie past?

hhhh
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 14:25

Welt Hit II heeft Weltmeyer vader de en de moeder van deze merrie is ook Weltmeyer. Dus dat gaat ook niet.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:26

harenmolen schreef:
Ik ben er nog lang niet uit. We hebben hier een Furst Heinrichje lopen, superlenig , mooie draf ect.... maar vos.

Ik wacht nog op de prins met het zwarte paard, met mooie voorbenen en liefst niet te groot.

Hoe zijn de karaktertjes van Krack C. Welke zijn gegeerde zonen om mee te fokken?


Krack geeft fijne karakters! ik zou dus vooral naar Tuschinski kijken.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:27

ohjaa, sorry had ik even over het hoofd gezien..
de eerste die me in de donnerhall lijn in me op kont is Dayano (v. Dolany ) leuk beest, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat hij qua beweging doet. heb wel tot nu toe alleen nog maar positieve geluiden gehoort.

edit: Samsam, we weten nu wel dat jij vooral naar tuschinski zou kijken, maar de ts doet dat duidelijk niet, hengst moet donkerbruin/zwart zijn. misschien dat het verstandig zou zijn dat je eens een andere hengst aanbrengt..??

birken187
Berichten: 74
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:35

harenmolen schreef:
Ja, qua Duitse bloedlijnen ben ik favoriet van de Donnerhall-lijn , maar 'k heb geen idee of die op deze merrie past?


Je hebt een merrie met Duits bloed. Een hengst uit de Donnerhall-lijn kan goed passen. His Higness was ik zelf gecharmeerd van bij de keuring. HohensteinxDonnerhall. Zwart en met een goede beweging. Was sieger bij de keuring en heeft zijn Hengstleistungsprufung ook goed gedaan.

http://www.jens-meyer.com/cms/front_con ... &idart=127


Er zijn genoeg Donnerhall (klein)kinderen die je kunt gebruiken als je niet alleen naar zwarte hengsten kijkt.

Persoonlijk ben ik niet zo'n liefhebber van kwpn dressuurhengsten. Als dit mijn merrie zou zijn, zou ik toch een duitse hengst gebruiken.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:37

je moet dan de knie wel in de gaten houden, veel duitse hengsten hebben toch een beetje een vlak voobeen.

hhhh
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-09-06

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 14:50

His Higness, amai wat een paard!!! De maat, kleur en bloedlijnen vallen mee( zijn SUPER). Ga op zoek naar punten van draf en rittigkeit. Kende hem nog niet, bedankt voor de tip!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:18

DresslOver schreef:
tja, mijn eigen favoriet.. Welt Hit II, is 1.72, donkerbruin en heeft wel een fijn knietje, achterhand is wat minder, en ook in de maat van de nakomelingen zit nogal wat verschil.. maar wel een mooie imponerende hengst met toch goede nakomelingen met veel aanleg tot passage/piaffe.


Zou ik niet doen. Weltmeyer geeft niet echt een heel fijn achterbeen mee, daarbij zit dat er bij deze merrie al in, dat zou ik niet willen verankeren. Lachen

His Highness vind ik idd ook geen verkeerde idd
Laatst bijgewerkt door youngster op 25-09-06 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:20

DresslOver schreef:
ohjaa, sorry had ik even over het hoofd gezien..
de eerste die me in de donnerhall lijn in me op kont is Dayano (v. Dolany ) leuk beest, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat hij qua beweging doet. heb wel tot nu toe alleen nog maar positieve geluiden gehoort.

edit: Samsam, we weten nu wel dat jij vooral naar tuschinski zou kijken, maar de ts doet dat duidelijk niet, hengst moet donkerbruin/zwart zijn. misschien dat het verstandig zou zijn dat je eens een andere hengst aanbrengt..??


Voor zover ik weet is Tuschinski toch echt donkerbruin Knipoog

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:46

donkerder als tuschinski in ieder geval Knipoog heeft hij al een paar keer aangegeven. Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:50

DresslOver schreef:
donkerder als tuschinski in ieder geval Knipoog heeft hij al een paar keer aangegeven. Knipoog

De kleur is niet het belangrijkste. Is mooi meegenomen, maar als je met een donkerbruine dekt ben je alsnog niet zeker van een donkerbruin veulen Lachen

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: [H][wb]rendez-vous gezocht voor ericiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:04

ja vind ik ook youngster, maar de TS is het daar duidelijk niet mee eens, het gaat niet om wat wij vinden over de hengst/kleur het gaat erom wat de ts vind, persoonlijk boeit mij de kleur ook niet zo veel, een goed paard heeft geen kleur maar de ts is het duidelijk niet met ons eens, en daar gaat het nu over : de ts, niet over ons.