[E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:08

Dier is ziek en heeft een wond, moet nog gecastreerd. Voor je hem opgeknapt en gecastreerd hebt ben je ook nogal wat euri's verder, kun je ook even verder kijken. Plus dat je niet weet wat er nog achter weg komt. Hoeft niet perse, maar een gezond paard kopen lijkt mij een betere 'garantie' dan deze.
Ik zou liever een gezond paard kopen bij een vertrouwd adres.

karijn

Berichten: 5423
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:14

Voor staat hij wijd op de benen, achter heel nauw. Het kan een momentopname zijn.
Daarnaast zou ik bij een paard met een snotneus toch even willen weten hoe hij eraan gekomen is. Dat geldt ook voor de wond, maar ja, dan kan gewoon even lompigheid geweest zijn, het hoeft niets te betekenen. Die snotneus vind ik erger.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:20


Anoniem

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:37

Is geen vergelijk met het paard op de foto, die staat achter gewoon bodemnauw. Maar daar is een keuring voor en hoeft niet beoordeeld vanaf een foto. Ik vind het dier gewoon niet een gezonde indruk maken, dan nog meegenomen dat hij nog hengst is en niet zadelmak, tik eens apaloosa in op marktplaats, staan betere optie's.

SprinT_

Berichten: 660
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: in myn dorpjéé

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:42

kun je doen

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:57

[***] schreef:
Is geen vergelijk met het paard op de foto, die staat achter gewoon bodemnauw. Maar daar is een keuring voor en hoeft niet beoordeeld vanaf een foto. Ik vind het dier gewoon niet een gezonde indruk maken, dan nog meegenomen dat hij nog hengst is en niet zadelmak, tik eens apaloosa in op marktplaats, staan betere optie's.


Ik wilde het verschil laten zien tussen twee totaal andere foto's.
Ik denk dat de foto's van de TS slechte momentopename zijn. Een keuring zou ikzelf sowieso laten doen.
Sjah, paarden worden nu eenmaal niet zadelmak- en sommige zelfs als hengst geboren Haha! lol.
Het is toch aan iemand dat op te lossen en waarom niet aan de TS. Ligt er helemaal aan of de prijs er ook naar is natuurlijk.

Anoniem

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:00

Dat heb ik er in mijn vorige post er ook bijgezet, ik hoop dat het een koopje is, anders kun je hem beter laten staan. Maar aanschafprijs is eenmalig en ziektekosten kunnen aardig in de papieren lopen, dus nogmaals, ik liet hem staan.

TS vraagt een mening kopen of niet, reacties als Wat leuk een appie heeft ze denk ik weinig aan, ik hoop dat ze wat aan mijn mening heeft.

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:08

Gaaf paardje hoor, laat 'm in ieder geval door een VA nakijken en evt keuren. Deze Ap is zo te zien een NAPP, ofwel Ned. Appaloosa. Jammer dat er geen papieren bijzitten al is dat natuurlijk niet noodzakelijk maar wel leuk om te zien wie en wat erin zit. Dit paardje moet je de tijd geven en als je m zou kopen lekker eerst grondwerk meedoen. En het zal best een pittig manneke zijn maar dat maakt ook leuk Knipoog .
Heb zelf een Ap, een USA gefokte, maar das ook 1 met een karakter hoor, achja je leert ermee leven Haha! .

Suc6 met je beslissing en laat t effe weten of je dit paard wel/niet gekocht hebt Doei!

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:25

Leuk dier hoor! En inderdaad wat maakt het uit dat hij geen papieren heeft. Maar een dierenerts er naar laten kijken kan natuurlijk nooit kwaad. En om het snot neusje na de inspanning zou ik mij niet zo druk maken. En hoe hij staat? Ik vind het allemaal een beetje overtroffen. Laat er even naar kijken en je weet het.

Maar mensen zonder hengsten hadden jullie geen paarden, dus wat is daar mis mee? (hengstenvrouw)

Hij ziet er goed uit!

Anoniem

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:28

TS zegt toch dat ze op stal niet welkom is met een hengst, dus wat heeft dat er nou mee te maken? Een heel klein deel van de hengsten is maar bestemd voor fokkerij.
Als je denkt dat die snotneus op de foto er één is van inspanning dan moet je even beter kijken.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:32

ik zou hem ook laten staan, zeker omdat het verhaal gewoon niet klopt over zijn afkomst... Zo meteen is hij gestolen!

Chip, paspoort, entingen? zijn die allemaal wel bekent of is hij zo ergens weggetrokken en in de verkoop gegooid? Hoe kunnen de mensen dan aannemelijk maken dat ze eigenaar zijn?

Ziek en een wond, plus idd nog hengst...Een appie is heel erg leuk, maar je moet door het uiterlijk heenkijken en voor degelijkheid gaan!

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:36

Ik ben het niet met jullie eens, waarom zou dit paard geen kans mogen krijgen? Omdat iedereen maar voor degelijk moet gaan?

Ik koop een paard wanneer ik erop val en ja na laten kijken zou nooit kwaad kunnen..... Maar voor sommige mensen is de afstamming en dergelijke niet zo belangrijk als voor andere. Of moeten alle paarden die geen papieren hebben en waar de vorige eigenaren niet bekend van zijn maar gewoon naar de slager? Rare redenatie hoor!

En Janne, je mag het best niet met mij eens zijn maar aan een snotje aan zijn neus kun jij niet zien of het dier gezond is of niet en of ze hem wel of niet zou moeten nemen....

Anoniem

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:40

Het maakt in dit geval niet uit of het dier papieren heeft of niet, maar je moet het topic eerst even goed doorlezen en de foto's bekijken Binkydenice. Anders heeft de TS niks aan je reactie, integendeel. Als jij dit een eruit vind zien als een gezond paard mag je even laten zien hoe die van jou er bijstaan.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:44

Hij ziet er echt leuk uit. Maar ookal koop je em voor lol met je knol zou ik em toch even klinisch laten keuren !!

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:44

Ga jij maar lekker door met je beledigingen maak je vrienden mee! Zeker nog onder de 15 jaar oud?

Ik wil wel eens zien hoe jou paard eruit ziet en vooral hoe hij zich gedraagd met zo'n baas kan het weinig zijn...

Ze vraagd om een mening en daarbij staat dat je door de wond en door de snotneus heen moet kijken..... Ik moet beter lezen?

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:51

Op zich een leuke appie om te zien qua tekening!

Toch zou ik idd hem wel even goed laten nakijken door de DA (je eigen DA!), zodat je precies weet wat de gevolgen zijn van de wond en waardoor de snotneus komt. In principe kun je wel wat zien aan een snotneus: redelijk helder snot is van (normale) inspanning), geel of groen snot is duidelijk van verkoudheid of infectie en moet behandeld worden. Ook moet je even kijken of ie niet hoest bij inspanning.

Dat er geen papieren bij zitten maakt voor je plezier echt niet uit. Kijk gewoon of ie bij een "betrouwbare" ( Knipoog ) handelaar staat. je kunt altijd voor je eigen zekerheid eens checken of ie bij gestolen paarden is vermeld, maar echt niet elk paard zonder papieren is gestolen of deugt niet!

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:52

Dank je wel simodi!

Anoniem

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:59

Binckydenice schreef:
Ga jij maar lekker door met je beledigingen maak je vrienden mee! Zeker nog onder de 15 jaar oud?


Binckydenice schreef:
Ik wil wel eens zien hoe jou paard eruit ziet en vooral hoe hij zich gedraagd met zo'n baas kan het weinig zijn...


I rest my case...

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:00

Yeah Wright!

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:15

Meissie, volg gewoon je "eigen ikkie", een paar tips is nooit weg maar deze beslissing zul je toch zelf moeten nemen. Doe dat echter wel met verstand en haal een VA erbij en doe er een keuring aan vast. En dan maar afwachten wat eruit komt. Ik zal voor je duimen.

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:19

Enne..... jou hondje Diever... Is dat een Sloughi of een Galgo/Greyhound ??
Mooi dier hoor Vingers aflikken

Dit ff geheel terzijde Haha!

dyaco

Berichten: 1438
Geregistreerd: 22-01-04

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:20

Ik denk dat mrie qau de bouw een heel goed zicht op heeft dus daar zal ik me geen zorgen om maken zeker het benen gebied niet(hahaha zou je moeten verwachten van een hoefsmid)dus ik ben er van overtuigd dat het moment opnamens zijn van de are stand achter (anders had ik dat ook wel vermeld in mijn vorige antwoord).

@ janne je mening geven word er gevraagd en ik vind het een en ander dat je wel gelijk hebt maar je moet niet proberen van een ander te verwachten dat hub die mening ook delen want ook hun hebben goede punten er in zitten.
Hoop snel iets tehoren hoe het verhaal verder af loopt ?

Anoniem

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:19

dyaco: ik snap best wel dat er mogelijkheden bij dit dier zitten, maar voor iemand reageerd met waarom het geen hengst mag zijn en dat het een snotneusje van inspanning is mag diegene eerst het topic wel eens goed doorlezen.

Ik zou het paard niet eerder kopen dan dat het helemaal beter is. Maar ik vind het wel vreemde verkopers, je laat toch geen kopers komen als het dier ziek is en een wond heeft?

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:25

Volgens mij moet iemand anders het topic even goed doorlezen want er wordt gevraagd om het niet over de snotneus en de wond te hebben, dat is het enige waar jij op loopt te hameren....

montiej
Berichten: 794
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Hengelo

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:32

TS Dat paard staat bij jansen van den hout in brabant ofniet
bij ons op stal doen wij daar heel veel zaken mee
wij hebben echt hele goede paard daarvandaan
en dat verkouden komt omdat hij lang op vrachtwagen heeft gestaan
hebben de paarden ook bij ons wel
1 ding is zeker als je paard niet bevalt wou je hem wel terug kunnen doen
maar bart en dirk zijn zulke lijpe mensen Tong uitsteken
Dat paard is echt wel een leuke
heet hij toevallig picasso???
want dan heb ik hem op de site gezien
mja als je meer wilt weten hoe het daar gaat kun je mij wel even pb'en
nouja hoor mischien nog wel van je