[E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aisa

Berichten: 763
Geregistreerd: 01-10-04

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:20

heej,is dat de flemmingxferro x lector?

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 17:20

Hallo allemaal,
Ik ben vandaag weer wezen kijken en was nog steeds helemaal weg van haar! Op dit moment gaat het helaas niet door (prijskwestie) maar volgende week hoor ik meer, als er andere klanten zijn geweest.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:33

De meeste zaken zijn al verteld, daar ga ik helemaal in mee.
Zit je ver van het gevraagde bedrag af, van wat je kwijt wilt voor een paard?

Anoniem

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:38

Een mooi paard om te zien maar zoals meerdere al hebben aangegeven die benen zijn wel erg licht.
Je wil dressuur en dan doorstromen naar Z2 nivo, dan denk ik dat je toch wel een risico neemt.
Dat je het paard nog maals laat keuren is wijs en verstandig maar vertel daarbij ook op welk niveau je wilt gaan rijden in de sport.
kies je eigen DA en zorg dat je zelf bij de keuring aanwezig bent.

Een paard wat geschikt is voor de sport op B of L niveau is nog niet meteen ook geschikt voor Z niveau of hoger.
(Ervaring uit de praktijk waarbij een paard wel geschikt was voor B en L niveau wedstrijd sport maar niet voor het zwaardere werk)
En al loopt het paard nog zo goed zoals op de foto's te zien is, het paard is zoals je al aan geeft net ingereden.
Je kan dus nu nog niet zeggen dat het paard geen belemmeringen ondervind (wat betreft de fijne lichte benen) tijdens het voort bewegingen.

Ik wens je veel succes met de eventuele aankoop.

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:33

Fijn beenwerk hoeft absoluut geen belemmering te zijn voor het voortbewegen,kijk eens naar Sunrise,die heeft ook hele lichte voorbenen.En die loopt er GP mee. Bovendien kun je met ieder paard Z worden. Dus dat zal het probleem niet zijn,en daarna dat weet je toch nooit van te voren.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:35

Elisa2 schreef:
Bovendien kun je met ieder paard Z worden.
Dat is wel heel simpel gezegd. Elk paard behoort de Z te kunnen lopen. Er zijn er echter die het nooit zullen halen, vanwege verschillende redenen, waaronder blessures.

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 16:48

Ze heeft de eigenaar gesproken en er gaat definitief niks meer van af helaas..het is niet anders, als er mensen zijn die nog een goed paard weten te staan, dan hoor ik het heel graag!

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:24

Sammie schreef:
Elisa2 schreef:
Bovendien kun je met ieder paard Z worden.
Dat is wel heel simpel gezegd. Elk paard behoort de Z te kunnen lopen. Er zijn er echter die het nooit zullen halen, vanwege verschillende redenen, waaronder blessures.


Ja natuurlijk maar zo bedoel ik het niet,ik bedoel dat ieder gezond paard Z moet kunnen lopen. En dunne benen zijn niet minder gezond dan wat zwaardere benen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:26

Misschien niet minder gezond, maar wel kwetsbaarder. Haha! (100 kilo gecentriseerd op 5 bij 5cm of op 10 bij 10cm maakt toch een verschil)

Maar ts heeft besloten het paard niet te nemen. Ik weet niet wat ze ervoor vroegen, maar imo zal het wel veel te veel zijn. Zaten er nog predikaten in de moederlijn?

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 18:28

Volgens mij zaten er geen predikaten bij nee. Kijk anders even op paardenfokken.nl. Ze heet vera en is een flemmingh x ferro!

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:52

Ik heb ook dunnere botten dan andere mensen,maar ben zeker niet minder kwetsbaar.Maar goed,ze zullen het een keer moeten onderzoeken als je echt wilt weten hoe zoiets zit.
Asmila: wel een mooie combi is het

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 18:54

Ja, ik weet het, baal er ook erg van...ik hoop dat ze volgende week bellen dat ze zich hebben bedacht..maar daar ga ik niet van uit!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:15

Elisa2 schreef:
Ik heb ook dunnere botten dan andere mensen,

Ik geloof dat je toch niet helemaal begrijpt Het gaat niet om het geheel dun zijn, het gaat om het beenwerk wat voor de rest van het lichaam niet echt passend is. Bij dit paard doet het beenwerk wat weinig aan in vergelijking met de rest van het paard. Dat kun je in geen enkel geval vergelijken met een mens die in het geheel dunne(re) botten heeft Verward . Als deze merrie qua lichaam ook wat chiqueuer (dunner) was geweest, dan had het beenwerk ook geen opmerking gehad. Leg zelf maar eens een boek op een whiskyglas of op een borrelglasje en geeft er eens een tik op. Borrelglasje zal eerder omvallen.

Dus 100 kilo bij 25cm2 heeft per 1cm2 oppervlakte meer om te dragen dan dat die 100kg over 50cm2 wordt verdeeld.

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:56

Ik snap nog steeds wel wat je bedoelt,maar ik denk niet dat dunner ook zwakker is.Ookal staat er zo'n gewicht op. Maar goed zoals ik al zei,moeten ze daar eerst onderzoek naar doen.

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:57

Sammie schreef:
Elisa2 schreef:
Ik heb ook dunnere botten dan andere mensen,

Ik geloof dat je toch niet helemaal begrijpt Het gaat niet om het geheel dun zijn, het gaat om het beenwerk wat voor de rest van het lichaam niet echt passend is. Bij dit paard doet het beenwerk wat weinig aan in vergelijking met de rest van het paard. Dat kun je in geen enkel geval vergelijken met een mens die in het geheel dunne(re) botten heeft Verward . Als deze merrie qua lichaam ook wat chiqueuer (dunner) was geweest, dan had het beenwerk ook geen opmerking gehad. Leg zelf maar eens een boek op een whiskyglas of op een borrelglasje en geeft er eens een tik op. Borrelglasje zal eerder omvallen.

Dus 100 kilo bij 25cm2 heeft per 1cm2 oppervlakte meer om te dragen dan dat die 100kg over 50cm2 wordt verdeeld.


Sorry hoor even off-topic maar ik moest wel lachen na deze uitspraak en dan de reactie die er op komt door Sammie Afgod

Maar jammer dat het niet doorgaat waarschijnlijk ziet er goed uit!

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:30

Het gaat niet alleen om de dunnere botten maar het pezengestel is minstens zo belangrijk en daarbij de stand van de benen en daar gaat het commentaar toch over. Eerlijk gezegd zou ik toch mijn twijfels het meest plaatsen bij die hoefkraakbeenvervorming die is geconstateerd bij de keuring, want...ik citeer...no feet, no horse.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:12

Dunne benen zou ik zelf ook geen bezwaar tegen hebben, mits droog en gezond ogend.

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:01

Het paard staat niet meer op de site, dus zal wel verkocht zijn.. ik had stiekum nog een beetje hoop, maar ja, ik zoek rustig verder!

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [E][KWPN]exterieur beoordeling zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:29

Heel veel succes bij het zoeken naar een ander leuk paard.