[E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miraketjuh
Berichten: 103
Geregistreerd: 16-08-06

[E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 15:11

Hey hai,

Ik zou graag willen weten wat jullie van dit voorste veulen vinden. Hieronder de link naar haar stamboom.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=142136

En kan iemand mij uitleggen wat nou beter weke of strake lendenen en hoe je dat ziet en of en schuine schouder beter is of een rechten of dat je dat zo niet kunt zeggen? Misschien dat jullie foto's erbij kunnen plaatsten waar goed het verschil op te zien is tussen die dingen schuin/recht schouder, week/strak lendenen, kort/ lang voorbeen, hoofd-hals verbinding zwaar/licht en meer van die dingen!

Afbeelding

En graag een prijsindicatie voor het veulen!

Groetjes Mira
Laatst bijgewerkt door gomir op 18-09-06 15:19, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:21

Een schuine schouder is beter, dit geeft een paard de mogelijkheid om het voorbeen goed te gebruiken.
Qua lendenen moet je er eigenlijk tussenin zitten. Week kan problemen geven, maar echt strak is ook niet ideaal.

Het veulen van de foto vind ik een mooi type, ik zie er niets verkeerds aan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:48

Wat wil je er mee gaan doen?
Als je fanatiek wil gaan dressuren maakt dat lange, rechte achterbeen het je er niet makkelijker op.

Miraketjuh
Berichten: 103
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 18:11

Hey hai,

Op de foto kun je moeilijk zijn achterbenen zien ik geloof dat ze hem iets gedraaid heeft. Ik heb ook nog geen betere foto op de comp staan maar deze was toen ze 3/4 weken was misschien dat je daar het acterbeen beter op kunt beoordelen?

Afbeelding

En hoe ziet naar jou mening een dressuur achterbeen eruit, foto? Ik wil er wel mee dressuur gaan rijden, ook wel springen. Ze is wel spring gefokt in iedergeval.

En wil iemand al een prijsindicatie geven?

Tx!

karijn

Berichten: 5422
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:23

Hoe oud is ze op de eerste foto? Dat van de achterhand kan vertekend zijn door de positie van de fotograaf en hoe ze zelf staat. Wat ik namelijk wel zie is dat ze voor nog steeds licht bokbenig is.

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re: [E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:54

ik zou dit veulen zo kunnen kopen maar wel voor een springcarriere! en dat je er eens mee dressuurt ja kan .... kan natuurlijk ook een dressuurtopper worden dan zou je eens moeten kijken naar nakomelingen van montreal...die zijn er alleen nog niet heel veel geloof ik!

Heartbreaker ja geeft absoluut goede springpaarden!

edit: vindt het wel een bezwaar dat de moeder niet echt groot is, heeft ze nog meer nakomelingen gehad?

Miraketjuh
Berichten: 103
Geregistreerd: 16-08-06

Re: [E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 22:12

Hallo!

Bok benig: Is mij nu niet meer opgevallen, ik zal er nog eens extra op letten, maar op die eerste foto is ze ruim 3 maanden, maar geloof dat dat ook weer vertekend, zal binnenkort even een nieuwe goede zijkant foto proberen te maken!

Moeder 1.57: Ja ze heeft nu 3 nakomelingen gehad 1 weet ik niet hoe groot die is maar was geloof ik wel een paard veulen en die andere is nu net onder het zadel en nu al dik 1.65. Dit veulen heeft de benen ook al groter dan de moeder dus word denk ik wel groter dan de moeder. De moeder fokt groot zegt de eigenaar, denk dat dit wel klopt.

Wat leuk dat je hem zo voor een springcarriere zou kopen wat voor prijs dacht je aan? En nog meer beoordelingen?

Groetjes!

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re: [E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:46

tussen de 2500 en 4000 euro, ofzo denk ik!

wat vragen ze voor dit veulen?

livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Re: [E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:48

Leuk veulen hoor! En interessant gefokt.. Is hij van jouzelf of wil je hem kopen?

Miraketjuh
Berichten: 103
Geregistreerd: 16-08-06

Re: [E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 20:31

Hallo!

Ja wil hem gaan kopen en vind het wel intressant wat jullie opmerken, zodat ik daar nog eens extra op kan letten en een prijsschatting vind ik ook erg intressant zodat ik een beetje inzicht krijg in of het een redelijke vraagprijs is. Dus graag nog meer exterieur beoordelingen en prijs schattingen!!

Groetjes!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [E][KWPN]Beoordeling veulen en prijsschatting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:40

als je het paard op papier koopt is het heel wat waard qua afstamming heel mooi bloed... wat ik op deze foto kan zien is dat er een mooie hals op staat veel lengtte in het lijf en benen richtprijs na 4 maanden: 3000

gr colette