Al een tijdje denk ik erover mijn zwarte 8 jarige merrie te laten dekken.
Ik heb al reeds een nakomeling van haar maar die heb ik gewoon bij haar vorige eigenaar gekocht.
Zelf een veulen fokken lijkt mij erg leuk en vandaar dus dat ik haar volgend jaar laat dekken.
Haar 1e veulen is een wolfgang. Wolfgang ben ik erg gek op en ik had altijd gedacht de merrie opnieuw te dekken met wolfgang , helaas nu het er van gaat komen is wolfgang overleden.
Nu vraag ik me dus af wat erop te zetten.
Wat informatie over de merrie zelf (ik weet helaas niet hoe foto's te plaatsen)
De merrie is 1,75m en een merrie in een hengsten lichaam , stevige dame dus met een mooie royale nek met een echte hengstenboog erop. Ze is dus zwart met een bles en vier witte lage beentjes.
De merrie is niet erg regelamtig van karakter en ook niet zo werkwillig. Ik vindt haar iets lang. Het kwpn vindt haar perfect en een super merrie voor de fok omdat er lichamelijk niets veranderd hoeft te worden en er dus iedere hengst op kan. Ik ben zelf dressuuramazone (handig twee spring gefokte paarden) en wil dus ook een veulen voor de dressuur.
De merrie heeft ruime gangen en een krachtige achterhand. De wolfgang nakomeling heeft nog betere gangen maar mist maat en body.
Het soort hengst dat ik zoek is dus:
Zwart
Dressuurbloed
Maat zeker 1.70 of groter
Goede gangen
En het allerbelangrijkst een zeer goed karakter , daar de merrie best lastig is.
Ik zat zelf te denken aan ooseven , osmium , weltino ect.
Over ooseven lees ik hier echter dat er soms wat luchtzuigers tussen zitten en met oog op het karakter van de merrie is dat niet handig.
Alle goede ideeen over eventuele hengsten zijn welkom.
Alvast bedankt.
) Al ben ik met een merrieveulen net zo gelukkig.