[E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:52

Ik wil je even mijn paardje laten zien.

Als eerst op 3 jarige leeftijd. Een maandje aan het werk, voor de keuring
Afbeelding

En een jaar later:
Afbeelding

Conclusie:
Paarden kunnen in een jaar tijd wel behoorlijk groeien qua spieren.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:16

trudy de jong het verschil met jouw merrie als 3 jarige die ziet er fris uit en ook genoeg vlees. en in een jaar kan er behoorlijk wta spier aankomen maar met zo'n merrie asl de vos duurt dit veel langer en omdat ze nog zo jong is en er al niet goed uit ziet zal dit allemaal veel langer duren. en ik vind de lichamelijke conditie nog niet eens t belangrijkst. ze ziet er geestelijk afgemat uit. en een 3 jarige na het werk hoort er ook nog fris uit te zien. of je bent te ver gegaan of het dier is niet goed. in beide gevallen ben je verkeerd bezig.

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:25

Ik ben mee met anja gaan kijken naar dit paardje, en ze zag er echt helemaal niet dof of afgemat uit, het was een heel levendig paardje met een super karakter en heel aanhankelijk.
Ze heeft eerst los in de piste gelopen en gecrost en daar had ze echt niet veel aanmoedigingen voor nodig hoor, ze vond het super om te crossen en te spelen en een paar bokjes te laten zien.
Dit paardje is volgens mij heel correct behandeld en heel rustig zadelmak gemaakt.

De foto's geven ook een beetje een vertekend beeld weer en zijn zoizo anders dan wanneer je haar in het echt ziet.

Ze zag er ook al veel voller uit dan 2 weken geleden wanneer anja al eens was gaan kijken en ook een paar foto's had genomen.

Dus volgens mij komt het helemaal goed met dit paardje en kan het echt een toppertje gaan worden. Mits natuurlijk een rustige opbouw en door niets te overhaasten, wat ook logisch is bij een jong paard.

Dees

Berichten: 18945
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:49

In mijn ogen is het grote probleem dus wel dat minimale wat deze vosmerrie aan spieren heeft...

Bedenk het zo: wat krijg je als een heel dun iemand zonder zichtbare bespiering naar een sportschool gaat?
Echt geen dikke bolle spierballen - het blijft een gratige verschijning, met misschien iets meer 'toning'.

Bovenstaande 3 jarige (die bruine van Trudy) heeft een veel gunstiger uitgangspunt - die heeft al meer spieraanleg om mee te beginnen. En ja, DAN krijg je na een jaartje of 1 a 2 rijpen een gevuld, bespierd paard.
Daar gaat het nou net om: wat is er aan die vosmerrie om eraan te trainen en te rijpen, wat is je uitgangspunt.

Een graatmagere 3-jarige kan je met veel voeding er echt wel bijkrijgen - maar een 3-jarige met slechts hele arme bespiering zal nooit in de bovenlijn bijvullen, dat blijft dat 'gratige ding uit de sportschool'.


Ik weet niet helemaal goed hoe ik dit verschil onder woorden kan brengen.
Want natuurlijk zit een 3 jarige niet volop in de bespiering zoals bij een uitgegroeid sportpaard. Maar er is nog altijd een verschil tussen on-ontwikkelde bespiering die er wel zit, en arme, bijna holle bespiering die de vosmerrie toont.
Ga eens schuin voor die merrie staan - zie je dan een bolle vleespartij aan weerszijde van de ruggegraat ter hoogte van de flanken? En ga eens achter de staartwortel staan: zie je dan ook een bolle vleespartij bovenop de billen/heupen? Of lijkt de bips op een puntdakje?
De bespiering aan het dijbeen en de bovenarm kan je redelijk makkelijk erbij rijden, de halsbespiering lukt vaak ook nog wel een heel stuk. Maar een puntige kont en een holle lendenpartij... dat is heel lastig en mocht het lukken, dan nog duurt het járen.

En of je daaraan wilt beginnen is een keuze. Er zijn ook 3 jarigen te koop die kwa ontwikkeling gewoon al een heel stuk 'mee' hebben in dat opzicht.

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:32

Anjatjeuh, ik moet Dees voor een deel gelijk geven. Zo'n schraal bespierd dier en in zo'n magere toestand zal zéééééééééér veeeeeeeeeeeel tijd nodig hebben om bespiering te krijgen. Een 3-jarige die uit de wei geplukt wordt moet in veel zwaardere conditie staan. Vet bouwt nl makkelijker om in spieren dan gewoon bijna geen spieren hebben.

Misschien dat ik mijn mening zou bijschaven moest ik het dier zelf gezien hebben. Maar de afstamming bekijkend had ik toch wel een beter gebouwd dier verwacht. Dit dier is in deze conditie zeker geen hoge prijs waardig. Hopelijk valt de prijs mee voor dit dier.

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:52

Exterieurmatig vind ik alleen het kruis echt wat te kort, daardoor en doordat ze erg schraal is, lijkt ze misschien slap, in beweging vind ik haar helemaal niet slap en duf aandoen. Ik denk dus dat het een leuk paard kan worden. Soms moet je ergens doorheen kunnen kijken.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:18

Bedankt voor de uitleg iedereen.

Dees schreef:
Ga eens schuin voor die merrie staan - zie je dan een bolle vleespartij aan weerszijde van de ruggegraat ter hoogte van de flanken? En ga eens achter de staartwortel staan: zie je dan ook een bolle vleespartij bovenop de billen/heupen? Of lijkt de bips op een puntdakje?

Afbeelding
Afbeelding
Vind de bips toch zeker niet op een puntdakje lijken, maar flanken zijn dus wel wat hol.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:21

Dees schreef:
Bovenstaande 3 jarige (die bruine van Trudy) heeft een veel gunstiger uitgangspunt - die heeft al meer spieraanleg om mee te beginnen. En ja, DAN krijg je na een jaartje of 1 a 2 rijpen een gevuld, bespierd paard.
Daar gaat het nou net om: wat is er aan die vosmerrie om eraan te trainen en te rijpen, wat is je uitgangspunt.

Wat zou je kwa uitgangspunt van dit paard zeggen?
Afbeelding
(Paard is op dit punt 4 jaar oud)

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:16

Hoi Anja,

Jonge paarden veranderen nog heel erg als ze zo jong zijn. Misschien is jouw merrie een laatbloeier en zou het goed zijn als je haar nog een jaartje op de wei zet, zodat ze lekker wat door kan groeien. Mijn merrie was vorig jaar(toen was ze al 4!) ook nog wat iel en schaal. Ik heb haar lekker op de wei gezet en ze is nu met haar 5 jaar een mooi vol volwassen paardje geworden.

Vergeet niet dat de klik die je met een paard hebt eigenlijk nog veel belangrijker is. Samen moeten jullie er gaan komen en als je band met je paardje optimaal is beleef je er heel veel plezier mee. En ookal zou ze toch misschien niet helemaal vol worden, wat maakt dat uit? Je houdt toch van haar zoals ze is? Ik zou voor haar gaan, ik weet bijna wel zeker dat ze er over een jaar heel anders uit ziet.

Groetjes Linda.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:31

Dees schreef:
In mijn ogen is het grote probleem dus wel dat minimale wat deze vosmerrie aan spieren heeft...

Bedenk het zo: wat krijg je als een heel dun iemand zonder zichtbare bespiering naar een sportschool gaat?
Echt geen dikke bolle spierballen - het blijft een gratige verschijning, met misschien iets meer 'toning'.

Een graatmagere 3-jarige kan je met veel voeding er echt wel bijkrijgen - maar een 3-jarige met slechts hele arme bespiering zal nooit in de bovenlijn bijvullen, dat blijft dat 'gratige ding uit de sportschool'.


conclusie: uiteindelijk gaat het om een bepaald typ dat je wel of niet aanstaat Knipoog

troost je, dat gratige ding blijft 9 van de 10keer ook niet dat gratige ding, dat ding krijgt nl andere hormonen door bijv kinderen en leeftijd en zou dan graag weer een gratig ding willen zijn.

M.b.t. tot jouw foto's, ze valt me ook op die foto's helemaal niet tegen. Als jij er een goed gevoel bij hebt dan moet je ervoor gaan Pling

Marijkeeee
Berichten: 6307
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:31

Leuk paard hoor Haha! mooi papier Haha!

Je laat haar goed keuren door je eigen DA hij zal wel zeggen, dit kan of niet. Wacht eerst dat maar eens af.
Van mij mag er ook wel wat meer vlees aan.
Ben benieuwd wat je eigen DA van het paard vind Ja

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:53

Anjatjeuh je gevoel volgen, ze gewoon volledig laten keuren en idd ook een bloedproef doen, kan nooit kwaad!
Het is niet dat ze morgen een spierbundel hoeft te zijn, jullie hebben tijd genoeg om alles rustig aan te doen Ja

Elisa2

Berichten: 37677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:23

Mijne was ook zo iel toen ik hem kocht al 3.5 jr.,nu na 2 jaar is het een heel mooi bespierd paard geworden. Niemand keek er naar om als 3-jarige.Ik zou er gewoon voor gaan.De bewegingsfoto's staan mij erg aan.

Elisa2

Berichten: 37677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:30

Afbeelding
3.5 jr.
Nu:
Afbeelding
5 jr.

Dees

Berichten: 18945
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:52

Anjatjeuh schreef:
Wat zou je kwa uitgangspunt van dit paard zeggen?
[(Paard is op dit punt 4 jaar oud)
[/quote]


Ik heb gereageerd in het topic dat over dat bewuste paard gaat en volgens mij was dit niet jouw paard. Weet de eigenaar dat jij deze foto plaatst?

Die bruine is werkelijk een heeeeel ander type paard dan die vos die jij op het oog hebt. Dat is echt appels met peren vergelijken.

Mijn mening over de vos weet je. Ik heb geen idee wat de vraagprijs is, en dat moet in je beslissing zeker meewegen. Beestje mag in deze conditie absoluut niet duur zijn.

@Elisa2: sorry, maar ook jouw 3,5 jarige zat beter in de bespiering dan die vos hier en je paard als 5 jarige is heel niet zo veel veranderd, vind ik (bij een graaspose lijken ze altijd boller trouwens Haha! )

@ Rhea: een paard is geen mens. Wat jij suggereert over kindjes krijgen en zwaarder worden gaat voor mensen zeer zeker vaak op. Maar lang niet altijd voor paarden. Ik heb bewust met een merrie gefokt om haar iets breder te krijgen, maar zelfs in de ribbenpartij is er geen milimeter bij gekomen. Overigens: dracht maakt geen bespiering. Breed geribt is heel wat anders als bol bespierd.

Heee Anjatjuh... je moet het echt helemaal zelf weten. Jij bent degene die er gelukkig mee moet worden. En als je zelf tenger bent, kan je best een hele leuke combinatie met die vos worden. En het kan best hoor, dat het dier er over een maand of 12 er mooier voorstaat. Ik wil je alleen maar waarschuwen, zodat je weet waar je aan begint. Want dit diertje gaat nog heel veel tijd nodig hebben. Succes met je afwegingen.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:02

Dees schreef:
Ik heb gereageerd in het topic dat over dat bewuste paard gaat en volgens mij was dit niet jouw paard. Weet de eigenaar dat jij deze foto plaatst?

Ja, de eigenares van dit paard wist dat ik die foto plaatste, want is een erg goede vriendin van me. Knipoog

Wat zou jij dan op dit moment een eerlijke prijs vinden voor dit paard?

En ik weet wel dat je dit heus niet slecht bedoelt, stel je bedenkingen ook erg op prijs, het kan nooit kwaad om wat meer over dingen na te gaan denken hè, zorgt voor een goed overwogen keuze. Lachen En op die foto van het paard langs achter zie je mij naast haar staan, ben dus erg klein en van normaal postuur, dus de combinatie is niet echt een zorg, zelfs als ze zo tenger zou blijven zou het niet misstaan.

Elisa2

Berichten: 37677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:06

Mijne is wel veel bespierder geworden,zal nooit een hele zware worden en die vos ook niet.Maar het is gewoon een heel ander type paard dan bijvoorbeeld een rond dressuurmodel{die dat al vanaf 2.5 heeft} Ik vind de bewegingsfoto's erg goed van de vos,en zal hem zeker niet laten staan als ie niet al te duur is.Als ie uit de opfok komt met 10 anderen op 1 hectare en hij stond laag in de rangorde bv,dan vind ik het niet zo gek dat ie er zo uitziet nu.

Dees

Berichten: 18945
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:09

Ik heb hier drie fotos van mijn eigen 3-jarige.

Dit is mijn 3 jarige op stand, ze staat er hier in keurige conditie voor - niet te dik, niet te dun. Ongetraind dus de bespiering is zoals ze genetisch heeft meegekregen. Een 'weiland-driejarige' zal er dikker uitzien.
Afbeelding

Volgende opnames ten tijde van de NRPS keuring afgelopen juli. Een paar weken later dan de vorige opname. In de tussentijd is ze lichtjes gelongeerd, maar helaas was het zo warm en is ze ondanks goed bijvoeren toch wat afgevallen.. ik had haar graag iets voller voorgesteld.
Afbeelding

Afbeelding

Ik plaats deze fotos niet vanwege een eventueel oh-en-ah effect om mijn paard, maar zodat je kan zien hoe ongetrainde vulling er bij een 3 jarig paard minimaal hoort uit te zien. De jury vond ookmijn 3 jarige arm bespierd. Maar zie hoe de bilpartij wel bol staat, en zie hoe ze breder en vleziger is rond haar schoft in vergelijk tot die vos.
Laatst bijgewerkt door Dees op 04-09-06 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18945
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:13

Anjatjeuh schreef:
Wat zou jij dan op dit moment een eerlijke prijs vinden voor dit paard?
.


Dat is altijd een gevaarlijke vraag natuurlijk - want ik ben een krent en vind gauw iets te duur Haha!

Zou dit een paard uit Friesland zijn, dan zou het in mijn ogen een 3.000 euro waard kunnen zijn, puur vanwege het papier en het feit dat het een merrie is. Was dit een ruin, of zat er een minder deftig papier bij (bijv. een Iglesias x Elberton, ik noem zomaar een oninteressant voorbeeld), dan zou ik het met 2.500 euro duur betaalt vinden.

Ik heb geen idee hoe het prijsniveau in Belgie ligt.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:34

Dees schreef:
Ik heb geen idee hoe het prijsniveau in Belgie ligt.

Een stuk hoger dan in Nederland en Duitsland bij de dressuurpaarden. Omdat het BWP eigenlijk amper echte dressuurverervers heeft, zit België vol met springpaarden, en betaal je de dressuurpaarden hier dus erg duur. Zeker de Duitse afstammingen zijn hier erg duur, daarom ben ik ook eerst een keer naar Duitsland getrokken om naar paarden te kijken, en zocht ik vooral op marktplaats enzo, maarja, toen kreeg ik ineens een mail van deze en werd het er dus toch een in België. Tong uitsteken

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:43

Dees schreef:

@ Rhea: een paard is geen mens. Wat jij suggereert over kindjes krijgen en zwaarder worden gaat voor mensen zeer zeker vaak op. Maar lang niet altijd voor paarden. Ik heb bewust met een merrie gefokt om haar iets breder te krijgen, maar zelfs in de ribbenpartij is er geen milimeter bij gekomen. Overigens: dracht maakt geen bespiering. Breed geribt is heel wat anders als bol bespierd.



eentje Dees, eentje

overigens zeg je "Ik heb bewust" dus de gedachte dat het effect zou hebben zat in jouw hoofd. Was dat idee zomaar uit de lucht gegrepen? Of delen misschien meerdere dezelfde mening als ik. Alleen heeft dit in jouw geval dan misschien toevallig niet gedaan wat je gehoopt had.

Overigens vind ik een paard in "keuringsconditie" vergelijken met deze, ook als appels en peren. Ik hoop van harte dat ze de merrie koopt, alleen al om over een maand of twee nogmaals foto's te mogen bewonderen!!

Wat betreft de prijs, ik ben het niet met je eens Anja dat prijzen in Belgie hoger liggen. Je reizen overigens korter tot het hart van Nederland dan ik moet vanuit zuid limburg. Kijk dan eens in Brabant. Ook in Belgisch Limburg zitten goede dressuurfokkers met betaalbare prijzen.

Dees

Berichten: 18945
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:50

Sorry, kan het niet laten om te reageren na Rhea's reactie - ik proef een enigszins zure ondertoon daarin...

Ken meerdere fokmerries en slechts een enkeling is ooit breder geworden in de ribben van het fokken zelf. Ze werden bij meerdere veulens wel 'bodemdieper', maar niet bespierder of breder in de bovenlijn. Eerder armer.
Ik heb mijn veronderstelling (veulenen maakt paarden breder) toendertijd ook moeten bijschaven - ik had het verkeerd gezien. Toen.
Dus kan je nu ontzettend je best doen om mijn mening van nu te weerleggen, maar je kan ook van mijn ervaring (dus de correctie van mijn achteraf foutieve veronderstelling) 'leren'. Ik vertel je over mijn ervaring ter informatie, niet om gelijk te krijgen. Wat je met die informatie doet, is geheel aan jezelf.

Overigens Rhea - lezen blijkt moeilijk.
Mijn 3 jarige op de eerste foto is helemaal niet in keuringsconditie, die is gewoon zo zonder training of gerichte voeding. Zo is ze. Zo hoort een 3 jarige er kwa vlees en bespiering minimaal uit te zien voordat je er uberhaupt iets mee gaat beginnen.
3 Jarigen die je 'uit het land haalt' horen nog een stuk dikker te zijn ook. Maar goed, ik heb geen foto van een eigen te dikke 3 jarige, want dat overkomt mij niet.
Mijn 3 jarige heeft deze winter trouwens vrij - ik vind haar nog te weinig rijp om mee aan het werk te gaan.
De keuringsconditie die je aanhaalt, daarover is dus door ervaren paardenbeoordelers gesteld dat ook dat een arme bespiering is. Daarom laat ik de foto zien, zodat de TS het kan zien en vergelijken. De vos is van gelijke leeftijd en kwa training hebben beiden niet veel gedaan. Het is idd nogal een contrast.

Elk ander 3-jarig paard dat in gezonde conditie verkeert vergelijken met deze 3 jarige vos is gelijk aan 'appels en peren vergelijken'. Omdat de vos gewoon niet in de conditie verkeerd waarin het had horen te verkeren. En dat is iets wat de koper moet overwegen.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:54

@TS: ik snap dat sommigen negatief over dit dier zijn, het is duidelijk niet in keuringsconditie.
Wij hebben echter ervaring met zulke arm bespierde kale beestjes. Het zullen nooit gigantische stieren worden maar met goed voer en veel werk zal er veel veranderen.

Het model is niet van een stermerrie maar ze gebruikt het in beweging heel functioneel dus ik zie geen probleem.

Ik vind haar wel wat koehakkig. Niet ernstig maar ze zal wel in stap wat in de hakken draaien en dat is extra belasting.

De prijs moet er wel naar zijn, dit dier is natuurlijk altijd een gok.

Het enige nadeel van dit paard waardoor het niet mijn type zou zijn, is dat het dier het gouden draadje in uitstraling mist. Het kijkt niet fier de wereld in. Het is niet op en top attent. En dat zie ik graag. Maar het betekent vaak wel dat het diertje braaf is.

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:07

OOOOoohw, had ik maar foto's van mijn paard als 3 jarige...
Die was zo slungelig..
Echt een plank..
een hele smalle schouder partij en puntdakje als kontje..
en nu, het is net een buffel...
echt waar, niemand had dat achter haar gezocht!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Re: [E] 3-jarige Wolkentanz II x Florestan I merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 16:18

Ik heb besloten om mn hart te volgen en de merrie toch te kopen. Mijn lesgever was ook enthousiast over de filmpjes en foto's, en alle mensen die met me zijn meegeweest naar haar vonden het ook een erg leuk dier, en het belangrijkste: ik denk dat ik voor het eerst die "klik" gevoeld heb.

Het is een gok, maar ik hoop dat sommigen van jullie ongelijk gaan krijgen en andere net wel gelijk, maar dat zullen we pas binnen een tijd zien (en uiteraard hou ik iedereen op de hoogte met nieuwe foto's van haar vorderingen).

Door jullie advies ben ik nu wel serieus aan het denken om haar toch nog een half jaar of meer terug de wei op te gooien voor ik ze 2 maanden op training zet bij mn lesgever. Denk dat ze op dit moment inderdaad misschien nog veel te slungelig is, en zo een training dus wel te zwaar voor haar gaan zijn op dit moment.