Wat betreft de springfoto's, dit zijn nog lage hindernissen. Ze springt met ongelijke voorbenen en open. Vandaar die opmerking over het springen. Heb je ook echt springles? Wat zegt je springintstructeur(m/v) ervan?
Wat betreft het andere commentaar van andere mensen: Kijk, iemand gaat niet jouw paard tot in de grond toe afbranden, dat is ook helemaal niet nodig maar als je erbij staat en dan geven ze nooit een volledig objectief beschrijving van je merrie. Ze willen je immers niet kwetsen of laten denken dat ze jouw paard niet leuk vinden. Ik ken jouw paard verder helemaal niet, ik kan hier objectief mijn mening geven. Het is en blijft natuurlijk een mening. Wilt niet zeggen dat ik je paard niet leuk vindt of dat het een slecht paard is, maar ik heb er verder geen baat bij om je paard ofwel de hemel in te prijzen ofwel de grond in te stampen. Je vraagt om een advies voor een veulen later te fokken. Daar ik aanneem dat je een verbetering van de merrie/hengst wilt waar je later wat leuks mee wilt doen, geef ik dus mijn eerlijke mening. (ik hoop dat het een beetje overkomt wat ik duidelijk probeer te maken) Een mening die trouwens op slechte foto's is gebaseerd
. Als je andere foto's (lees: betere) kan je merrie heel anders overkomen.
Met groot bedoel ik trouwens niet de hoogte, maar d'r hele bouw. Het Gelderse zie je er duidelijk in terug.
D'r hals vind ik eerlijk gezegd zo iel nog niet, hij is horizontaal aangezet. Meer bespiering kun je wel in fokken. Wil je er bij de merrie iets aan bespiering op krijgen dan zou je d'r rond en laag moeten rijden (en bij elkaar) zodat ze de hele spier over d'r rug en hals moet gebruiken. (Doe dit wel met goed lesnemen
) Ook die hals vind ik toch typisch iets 'lucky boy' achtigs. Of het is toeval
Ik heb ook een lucky boy kleindochter (via een zoon van LB) en hier en daar herken ik toch wel bepaalde dingen. Alleen die van mij is een stuk beknopter.