[E] Mijn kruising Quarab x Singlefooter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

[E] Mijn kruising Quarab x Singlefooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 13:55

Ik was wel eens nieuwsgierig naar wat jullie vinden van de bouw van mijn E-pony.
Ik heb daar zelf geen verstand van en zou jullie plussen en minnen graag eens willen horen.

Sterre is nu net 3 jaar en een kruising Quarab x Singlefooter (QuarterXArabier X Rocky Mountain HorseXTennessee Walker). Haar vader is dus een gangenpaard, maar zelf is haar voorkeursgang draf en heeft nog geen laterale gangen laten zien. Ze is nu bijna 1,48 m en zal nog wel wat groeien.
Let niet op de dikke buik, ze staat lekker 24/7 op het land.

Ruim 2 jaar oud.
Afbeelding

Afbeelding

3 jaar oud.

Afbeelding

In draf:
Afbeelding

En een filmpje (10 mb):
Filmpje

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes
Nienke

kylah

Re: [E] Mijn kruising Quarab x Singlefooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:57

welke singlefooter hengst is de vader?
tango toevallig?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 13:58

kylah schreef:
welke singlefooter hengst is de vader?
tango toevallig?

Ja Haha!

Vader is inderdaad Tango. Equinox Midnight Tango van www.singlefooter.nl

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:21

dan heb ik jou pony op haar site als veulentje gezien. een vriendin van mij heeft ook een nakomeling van tango ( hengst van 2 jaar) en er lopen nu een aantal jonge hengsten van sietske bij haar.
merk je al wat van die extra gang?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 15:42

kylah schreef:
dan heb ik jou pony op haar site als veulentje gezien. een vriendin van mij heeft ook een nakomeling van tango ( hengst van 2 jaar) en er lopen nu een aantal jonge hengsten van sietske bij haar.
merk je al wat van die extra gang?

Leuk dat je de foto al had gezien op de site. Meer foto's vindt je in mijn fotoalbum op Sterre's website http://sterre.2savvy.com

Haar voorkeursgang is voorlopig nog draf. Af en toe denk ik wel eens iets te voelen, maar heb er zelf geen verstand van. Sietske had me al aangeboden te helpen met intolten in de toekomst.
Ik heb in ieder geval zo in vrijheid nog geen aparte gangen gezien.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:49

het is ook niet 100% dat ze het krijgt toch?
Je hebt er wel een leuk paardje aan over gehouden Knipoog

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 16:21

kylah schreef:
het is ook niet 100% dat ze het krijgt toch?
Je hebt er wel een leuk paardje aan over gehouden Knipoog

Nee het is zeker niet 100 % zeker dat ze het krijgt, maar qua bouw heeft ze toch wel erg veel van haar pa. Volgens Sietske kun je niks uitsluiten tot ze goed bespierd is. ik was ook niet op zoek naar een gangenpaardje, ik vond Sterre gewoon heel erg leuk. Ze heeft wel hele vlakke gangen en dat was wel iets waar ik naar op zoek was.

Ik ga haar nu eerst verder inrijden en pas als dat allemaal goed zit gaan we eens een poging wagen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:23

Leuk paardje, moet idd nog bespiering op komen. Mocht ze geen telgang of toelt laten zien, ga je gewoon dressuren of western met haar rijden?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 16:33

Cassidy schreef:
Leuk paardje, moet idd nog bespiering op komen. Mocht ze geen telgang of toelt laten zien, ga je gewoon dressuren of western met haar rijden?

Ik heb haar in de eerste plaats gekocht voor recreatie en met het oog op endurance in de toekomst.
Verder doe ik Parelli natural horsemanship met haar en wil ik straks western lessen gaan volgen.
Het lijkt me ook erg leuk om straks grondwerk oefeningen te doen gericht op klassieke dressuur omdat ik gymnatiseren erg belangrijk vind.

Niet allemaal tegelijk uiteraard, maar ik hoop haar dan ook nog heel veel jaren bij me te hebben. Tot de dood ons scheidt Knipoog
Belangrijkste is gezondheid en plezier voor beiden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:15

Ze is net 3 jaar en je hebt nog niks gevoelt? Goh.. wat raar.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:08

Sammie schreef:

Nee dat is inderdaad niet raar als je echt net begonnen bent met inrijden en met name gestapt hebt.

Bedankt voor je nuttige bijdrage Doei!

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:37

waardeloze opmerking.
ze kunnen de gang ook al laten zien als ze jong zijn.
het ligt er dan aan hoe ze ingereden worden of ze die gang behouden of dat het er 'uitgereden wordt'.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 15:41

kylah schreef:
waardeloze opmerking.
ze kunnen de gang ook al laten zien als ze jong zijn.
het ligt er dan aan hoe ze ingereden worden of ze die gang behouden of dat het er 'uitgereden wordt'.

Tja en de andere kant op kan ook, dat je het nooit gemerkt hebt en er als ze gespierder zijn er ineens wel wat uitkomt.
Ach ja ik laat me verassen Haha!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 15:42

Zijn er ook nog mensen die iets te melden hebben over haar exterieur, want daar wil ik eigenlijk wat meer over leren/weten?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 17:31

Echt niemand?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:00

CrazyCat schreef:
Sammie schreef:

Nee dat is inderdaad niet raar als je echt net begonnen bent met inrijden en met name gestapt hebt.

Bedankt voor je nuttige bijdrage Doei!

Ik denk dat deze bijdrage te maken heeft met de grammatica (dus gevoeld i.p.v. gevoelt).
Weet ik ook alleen omdat ik een mierenneuker ben maar meestal houd ik me stil.
@ Sammie: moet je ook eens proberen, het is makkelijker dan je denkt.

Ik zal proberen nog wat nuttige opmerkingen te plaatsen, maar ik ben geen expert, dus neem het met een korrel zout. Knipoog Haha!
Het hoofd vind ik mooi, op de tweede foto lijkt het wel wat lang. Ik heb geen verstand van singlefooters maar weet dat het voor een Arabisch hoofd nog wat meer expressie zou mogen hebben. Haar keellijn is minder grof dan je vaak bij Quarters ziet (vind ik een pluspunt, maar smaken verschillen Lachen ).
Haar hals lijkt me wat diep uit de hals te komen en is daarbij vrij horizontaal en nog niet erg bespierd, maar aan dat laatste kun je natuurlijk nog heel veel doen.
Als ik het goed zie heeft ze een beetje een lage schoft.
Verder durf ik er eigenlijk weinig van te zeggen, omdat ik er gewoon niet genoeg van weet. Wat me nog wel opvalt is dat het lijkt alsof de voorbenen een beetje schuin staan, misschien ligt het ook aan de foto's, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Als ze met haar voeten verder naar voren zou staan zou het heel anders lijken.
Ik hoop dat ik niet al te negatief overkom, want ik vind het een hartstikke leuk paardje om te zien. Bij het beoordelen van het exterieur is het vaak makkelijker om negatieve dingen te zien dan de positieve. Mensen die hier echt goed in zijn zien positieve én negatieve dingen bij elk paard. Waarom ga je niet een keer met haar naar een keuring?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:39

Gaaaap

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:41

Kan het weer op een constructieve manier on topic gaan? Bedankt. Lachen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 15:46

mgoeree schreef:

Ik denk dat deze bijdrage te maken heeft met de grammatica (dus gevoeld i.p.v. gevoelt).
Weet ik ook alleen omdat ik een mierenneuker ben maar meestal houd ik me stil.
@ Sammie: moet je ook eens proberen, het is makkelijker dan je denkt.

Ik zal proberen nog wat nuttige opmerkingen te plaatsen, maar ik ben geen expert, dus neem het met een korrel zout. Knipoog Haha!
Het hoofd vind ik mooi, op de tweede foto lijkt het wel wat lang. Ik heb geen verstand van singlefooters maar weet dat het voor een Arabisch hoofd nog wat meer expressie zou mogen hebben. Haar keellijn is minder grof dan je vaak bij Quarters ziet (vind ik een pluspunt, maar smaken verschillen Lachen ).
Haar hals lijkt me wat diep uit de hals te komen en is daarbij vrij horizontaal en nog niet erg bespierd, maar aan dat laatste kun je natuurlijk nog heel veel doen.
Als ik het goed zie heeft ze een beetje een lage schoft.
Verder durf ik er eigenlijk weinig van te zeggen, omdat ik er gewoon niet genoeg van weet. Wat me nog wel opvalt is dat het lijkt alsof de voorbenen een beetje schuin staan, misschien ligt het ook aan de foto's, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Als ze met haar voeten verder naar voren zou staan zou het heel anders lijken.
Ik hoop dat ik niet al te negatief overkom, want ik vind het een hartstikke leuk paardje om te zien. Bij het beoordelen van het exterieur is het vaak makkelijker om negatieve dingen te zien dan de positieve. Mensen die hier echt goed in zijn zien positieve én negatieve dingen bij elk paard. Waarom ga je niet een keer met haar naar een keuring?

O oeps m'n spelling Bloos Haha!

Bedankt voor je poging je weet er in ieder geval meer vanaf dan ik.
Ik zie nu ik naar de foto's kijk met jouw commentaar erbij, dat ik ook wel handigere foto's had kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld foto's waar niet haar manen voor hangen...hahaha.

Het is me wel duidelijk dat ik t.z.t als ze wat meer bespierd is ik betere foto's moet maken en dan post ik de vraag nog een keer.
Afbeelding

Haar vader is dus een gangenpaard en die hebben wel een iets andere bouw.
Afbeelding

En dit haar moeder
Afbeelding

Ik heb dan ook geen dressuur ambities, buiten dat wat je nodig hebt om je paard te gymnastiseren voor zijn gezondheid. Haha!
Ik heb haar puur gekocht als recreatiepaardje en we zien wel wat de toekomst ons brengt.

Maar een keuring kun je daar wel naartoe met zo'n mix als dit?
Ik heb veel verstand van katten showen op tentoonstellingen, maar paarden Verward

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:05

Leuk om haar vader er ook bij te zien, ik zie wel wat overeenkomsten! Lachen Op die foto van haar in de bak met dat zonnetje erop heeft ze trouwens precies dezelfde kleur op m'n verzorgpony, die heeft ook van dat diepe rood in de staart. Pling

Over de keuringen, zit er een papier bij of iets waarmee je kunt aantonen wie de ouders zijn? Ook het percentage Arabisch bloed is van belang, dus ik weet niet of die Quarab 50/50 is of misschien een andere verhouding? Haha! Uit m'n hoofd moet je voor het NRPS minimaal 12,5% Arabisch bloed hebben en voor het EASP 25%. Als de afstamming onbekend is, wat natuurlijk niet zo is, maar onbewezen is onbekend, kun je volgens mij sowieso bij het hulpstamboek van beide stamboeken terecht. Eventuele veulens kunnen dan wel weer in het hoofdstamboek worden opgenomen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 17:26

Hier nog een van pa.
Afbeelding

Ze is 25 % arabier, haar moeder is inderdaad 50/50, maar op haar KNHS paspoort staan niet de vader en moeder op. Moet toch eens navragen of de fokker nog wat op papier heeft staan. Neem aan sowieso een dekbewijs van de vader.
Ik heb nog zeer regelmatig contact met haar dus zal niet zo'n probleem zijn om een en ander op papier te krijgen.