[E][Fries] Beoordeling van mijn 2 jarige ruin[v. Teeuwis]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

[E][Fries] Beoordeling van mijn 2 jarige ruin[v. Teeuwis]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 10:02

Ik zou graag mijn 2 jarige paard beoordeeld willen hebben. Hij is nog vrij tenger. nu wel al rond de 1.60-1.65 en in mei 2 geworden Ja Hij is ontzettend leergierig en al vrij mak. Zijn moeder is Ster.

Melle
* Ruin
* 2 jaar
* Vader: Teeuwis(v. Fetse x Anke van 't Leegmar)
* Moeder: Buterblom fan de Koldenhool(v. Lute x Pinksterfamke)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dressuurenzo

Re: [E][Fries] Beoordeling van mijn 2 jarige ruin[v. Teeuwis]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:10

Ik heb geen verstand van friezen. Maar van deze jammie!! Die mag zo bij mij thuis komen! Wat een lekker ding. Maar andere moeten maar op technisch vlak wat gaan zeggen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 12:11

joycie17 schreef:
Ik heb geen verstand van friezen. Maar van deze jammie!! Die mag zo bij mij thuis komen! Wat een lekker ding. Maar andere moeten maar op technisch vlak wat gaan zeggen.

kwa bouw is een Fries toch opzich niet heel veel anders als andere paarden zoals kwpn'ers. Ik denk dat dit voor iedereen met beetje verstand wel te beoordelen is Ja

Ik vind het ook een lekkerding! Lovers

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:20

Hij heeft mooi lange pijpen, lijkt me een beetje een luxe model, is erg gewild tegenwoordig.. Ik vind het wat minder dat luxe, maar das mijn mening..
De jury heeft tegenwoordig liever luxere Friezen.
Hij mag nog wel wat meer bespiering krijgen, maar hij is nog maar 2, dus dat komt hopelijk nog..
Behang/sokken mag hij ook wel wat meer krijgen, maar dat komt ook misschien nog..
Zijn front zit ook wel goed Lachen
Tip: Hou hem echt zo lang mogelijk hengst (als je dat al niet van plan was), dan krijgt hij echt de mooiste bespiering enz..
Op de eerste foto lijkt hij trouwens iets overbouwd, maar dat kan ook aan de foto liggen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 18:12

Hij is al sinds 1 jaar geen hengst meer. Omdat hij anders niet bij de merrie's meer in het land kon. Hij dekte toen hij 1 was dagelijks zijn half zus.

Behang is inderdaad wat jammer. Overbouwd komt doordat het land scheef is. hij is niet erg overbouwd. Bespiering komt inderdaad nog wel. Maar wil hem nog niet teveel belasten Lachen

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:42

.