[paard] is een Allegro x Unicum x Oran x Oregon.
Ze heeft oud bloed maar ook een stroom hackney waar ik niet zo happy mee ben.
Het hackney bloed komt bij haar moeder weg en zit 4 generaties terug.
Ik vind de huidige Gelderse hengsten niet echt denderent en helaas moet ik ook mijn vaders mening mee laten tellen en die wil graag een zwarte hengst.
Haar moeder deed ook echt Gelders aan had vooral haar bouw aan mama's kant te danken.
Allegro is misschien wel een tuiger maar fokte niet tuigtypische van zichzelf maar meer veelzijdige nakomelingen.
Allegro was beter op zijn plek geweest bij de Gelderse, als je kijkt naar zijn bloedlijn kom je 4 generaties terug bij Brillant en dit was een zoon van Tamboer.
Tamboer is weer de opa van Baldewijn. Dus Groninger bloed.
Fortissimo was een echte treffer maar dit kwam vooral door de goede moeder.
Waarom zwart? mijn vader ment dubbelspan en 2 zwarten naast elkaar past nou eenmaal beter bij elkaar dan een vos paard naast een zwart paard.
Ik ben het helemaal eens met jullie dat kleur niet iets is waar ik percee op moet gaan selecteren.
Zelf men ik ook en het gaat mij vooral om het alround zijn van een paard dus voor de wagen, onder het zadel en dan zowel dressuur als springen kunnen.
Aan Walser heb ik gedacht, vind ik een mooie hengst maar is te nauw verwant.
Ahoy vind ik ook mooi maar lijkt weer fijner van type dan mijn merrie, bovendien wil ik proberen om een Hoogheid bloed vrije hengst te kiezen.
Rubus b is eigenlijk het zelfde vind ik wel mooi maar erg hoog op de benen staan.
WV Saron is idd geen klassieke hengst....het leek mij een mooie hengst maar of ik voor hem kies weet ik niet, want hij lijkt mij ook wat te fijn.
Ferro is een mooie hengst met ook nog eens een scheut Gelders bloed in de aderen maar ik geef Janne gelijk deze hengst leeft niet meer en aangezien ik alleen via ET een veulen fokken kan word mij dat net allemaal iets te prijzig.
Vind het wel een geweldige mooie hengst.
Koss weet ik eigenlijk weinig van zit wel Amor bloed in en daar ben ik geen favoriet van, schrijf de hengst niet meteen af als papa paard, iemand nou duidelijke foto's van hem?
Orbaldo is idd een optie vind mijn vader ook een mooie zwarte hengst, hij staat op de lijst van favorieten.
Wat betreft klassiek en daarmee bedoel ik vooral het type en als het kan ook de bloedlijn.
Kijk bijvoorbeeld naar dit paard, het is geen tuiger maar een echte klassieke Gelderse!!!!!

Het hoofd van [paard] vind ik nou juist heel sprekend maar ik hoor vaker van mensen dat ze haar hoofd niet mooi vinden.
Ik zal kijken of ik nog een oude foto van [paard] heb waar ze nog jong was zodat jullie kunnen oordelen of haar rug idd toen al gezonken lijkt.
Eliene; het gaat mij juist om een nakomeling van [paard], daarom zal ik niet een gaan aankopen. En wat die kleur betreft zie boven.
Ik ga of voor een zwarte hengst of voor een bruine hengst die ook zwart door fokt.
Ik vind het trouwens echt ontzettend tof dat jullie zo mee denken, ik was al bijna bang dat [paard] een wereld vreemd paard is.