Hoi, ik wil wel een poging wagen! Toegegeven: nooit een Letlander beoordeeld, dus ik weet niet goed welke eigenschappen karakteristiek zijn voor zijn ras....
Maar goed:
Ik vindt het een erg mooi paard. Opvallend is de vrij zware kaak-halsverbinding. Dit kan resulteren in moeite hebben met het nageven. Ws. zal hij in zijn ideale hoofdhouding wat meer vóór de loodlijn lopen, ipv. erachter. Mogelijk is hij wat zwaar in je hand/sterk met rijden...?
Ook oogt de halsaanzet, op het punt waar de hals uit de borst komt vrij zwaar/laag. Kan dit resulteren in moeite met oprichting? Dan loopt hij ws. liever wat lager ingesteld.
Tevens lijkt zijn linkervoorvoet iets naar buiten gedraaid. Dit kan mogelijk de beweging/gangen van het paard beinvloeden, hoeft niet.
Tot slot (ik denk dat dit bij het ras hoort???): ik vind dat hij een grof hoofd heeft, met een brave, maar weinig expressieve uitdrukking.
Terwijl ik dit schrijf, kom ik tot de conclusie dat eigenlijk de gehele voorhand iets zwaar op me overkomt. Niet in zo'n mate dat het storend is overigens. Ik vind het een mooi, harmonieus paard. Het enige dat mij persoonlijk minder aanspreekt, is het hoofd zelf.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt....
Groetjes, Irma