Ik was wel benieuwd wat jullie van deze tweejarige merrie vinden.
Het betreft een Elegant x ster Zichem x ster Satteliet x preferent Natuur.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sammie schreef:Voor een tweejarige merrie vind ik deze toch aardig compleet. Waarom heeft ze al een hoofstel aan?
Lange hals die meer bespiering mocht hebben. Mocht voor het kwpn iets hoogbeniger zijn. Croupe lijkt kort, hoofd iets groot. schouder mocht schuiner
Het is niet de beste foto die je geplaatst hebt, lees viewtopic.php?f=159&t=623059 eens door.

en het was geen rare vraag, dus je hoeft je niet zo aangevallen te voelen
.
Citaat:Snap best waarom je er geen antwoord op wilt geven. Je snapt wrs zelf ook wel het wordt afgekeurd...![]()

Pletje123 schreef:OK, nou sorry voor mijn felheid dan
Hier het antwoord op je vraag: ze is behoorlijk groot en soms wat onstuimig. Eerder liep ik wel eens kleine stukjes aan de hand met haar, en dan had ik met alleen een halster nauwelijks controle als ze eens druk deed. Ze is ook sterk, en ik wilde ongelukken voorkomen. Een touw door mond leek mij geen juiste oplossing en dus kwam het hoofdstel uit de kast. Daarbij kwam dat ik een boek had gelezen over de opvoeding van het jonge paard, waarin men schreef dat het goed is om het opleiden van een jong paard te spreiden over een wat langere tijd. Een tweejarige kan dus al een hoofdstel in, om em wat te laten wennen en straks niet in een korte tijd te overdonderen. Zamyra vindt het geen probleem om het hoofdstel om te hebben, ze is er nu min of meer aan gewend. Als ze rustig is, zit het touw ook niet aan het bit vast. Zij voelt dan dus ook geen sterke druk in haar mond, maar ze kan wel wennen aan het bitje en het af en aan doen van het hoofdstel.
In mijn ogen kan het geen kwaad. Je belast het paard er nauwelijks mee (geen spieren, pezen of wat dan ook) en ze leert wat nieuws, wat voor de toekomst belangrijk zal zijn. Ik heb liever een paard wat met het echte zadelmak maken rustig en vertrouwd met het tuig is, dan dat alles in 1 keer op hem/haar af komt stormen.![]()