[E][KWPN] Beoordeling exterieur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

[E][KWPN] Beoordeling exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:01

Hai Haha!

Ik was wel benieuwd wat jullie van deze tweejarige merrie vinden.

Het betreft een Elegant x ster Zichem x ster Satteliet x preferent Natuur.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 30-07-06 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Sammie

Re: [KWPN] Beoordeling exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:40

Voor een tweejarige merrie vind ik deze toch aardig compleet. Waarom heeft ze al een hoofstel aan?

Lange hals die meer bespiering mocht hebben. Mocht voor het kwpn iets hoogbeniger zijn. Croupe lijkt kort, hoofd iets groot. schouder mocht schuiner

Het is niet de beste foto die je geplaatst hebt, lees viewtopic.php?f=159&t=623059 eens door.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:57

Sammie schreef:
Voor een tweejarige merrie vind ik deze toch aardig compleet. Waarom heeft ze al een hoofstel aan?

Lange hals die meer bespiering mocht hebben. Mocht voor het kwpn iets hoogbeniger zijn. Croupe lijkt kort, hoofd iets groot. schouder mocht schuiner

Het is niet de beste foto die je geplaatst hebt, lees viewtopic.php?f=159&t=623059 eens door.

Bedankt voor je reactie Lachen

Ik vraag me alleen af waarom dit geen beste foto is... heb het topic gelezen waar je de link van gaf, en daar hadden ze het over een foto van opzij genomen.. nou ja. Dat is deze Haha!

Wat betreft het hoofdstel: daar gaat mijn vraag niet over Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:07

Ik heb het idee dat het paard niet evenwijdig met fotograaf staat, maar er schuin vanaf.

En het mag je vraag niet zijn, het is wel de mijne!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:08

Dat kan wel zijn Sammie, dat dat jouw vraag is. Maar daar gaat dit hele topic niet om, vandaar dat ik er niet op in ga.

Ik ben geen prof-fotograaf en met een jong dier moet je snel klikken, want binnen 3 tellen staat ze er weer anders bij. Dit is de beste foto die ik heb, en volgens mij is deze goed genoeg om een beoordeling te kunnen geven.

Het is niet verplicht, als jij je er niet aan wilt wagen, dan doe je dat toch niet?

Sammie

Re: [E][KWPN] Beoordeling exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:48

Erm het is maar een opmerking hoor. Weinig nut om die teentjes zo lang te lang worden. En ik had me er al aangewaagd. Al blijft het bij 'waarschijnlijk' en het 'lijkt' omdat de foto niet best is. Slim

Snap best waarom je er geen antwoord op wilt geven. Je snapt wrs zelf ook wel het wordt afgekeurd... Vork

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 06:23

@Sammie: doe eens even niet zo flauw. Als ik mijn paard groen wil verven, bij wijze van, dan doe ik dat. Als ik haar een hoofdstel om wil doen, dan doe ik dat. Het is mijn paard en ik voel me niet verplicht jou daar een verklaring voor te geven.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:11

Sammie heeft wel gelijk Pletje123... de foto zou iets meer evenwijdig aan het paard kunnen, het lijkt wel of je met de foto maken iets meer richting de schouder stond. Bovendien vraag je zelf om een beoordeling Knipoog en het was geen rare vraag, dus je hoeft je niet zo aangevallen te voelen Ach gut .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:41

*kleine zucht*

Hoe had de foto dan genomen moeten worden?

Fionaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:58

Leuke merrie Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:11

Ik heb anders wel ergere standfoto's geplaatst zien worden, ik vind hier helemaal niets mis mee. Je kunt imo goed de merrie beoordelen en het blijft nou eenmaal moeilijk een goede foto te maken als het paard niet stil staat. Ben benieuwd hoe ze beweegt trouwens!
Verder sluit ik me aan bij Sammie wat betreft het exterieur commentaar die gegeven wordt bij je paard. En op normale vragen kunnen toch normale antwoorden gegeven worden?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:34

Dankje Fionaaa en VValar.

Ik vond de vraag over het hoofdstel niet thuis horen in dit topic. Om een discussie, die hier niet hoort, te voorkomen ga ik dus niet op die vraag in. Sammie gaf namelijk zelf al aan dat ze het er niet mee eens is.

Citaat:
Snap best waarom je er geen antwoord op wilt geven. Je snapt wrs zelf ook wel het wordt afgekeurd... Vork

Dus vandaar Knipoog

Ze beweegt overigens ruim met veel kracht/expressie en een snel, krachtig achterbeen. Als ze vertrekt gaat ze echt zitten en maakt ze zichzelf groot.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:40

Ah nee hoor. Toen ik die vraag voor het eerst vroeg was dat volkomen zonder vooroordelen. En was het iets waar ik echt benieuwd naar was. Aangezien jij er geen antwoord op wilt geven, zal ik mijn eigen conclusie moeten trekken en ja dan keur ik het idd af. (en ik vroeg het ook niet om een discussie op te starten)

Ik zeg trouwens niet dat dit een slechte foto is, maar ik vind het ook niet de beste. Ik vind het iig moeilijk om de croupe te beoordelen omdat deze van de camera af staat. Vandaar de tip om eens een betere te plaatsen, aangezien ik het zo al geen verkeerd paard vind.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:49

OK, nou sorry voor mijn felheid dan Bloos

Hier het antwoord op je vraag: ze is behoorlijk groot en soms wat onstuimig. Eerder liep ik wel eens kleine stukjes aan de hand met haar, en dan had ik met alleen een halster nauwelijks controle als ze eens druk deed. Ze is ook sterk, en ik wilde ongelukken voorkomen. Een touw door mond leek mij geen juiste oplossing en dus kwam het hoofdstel uit de kast. Daarbij kwam dat ik een boek had gelezen over de opvoeding van het jonge paard, waarin men schreef dat het goed is om het opleiden van een jong paard te spreiden over een wat langere tijd. Een tweejarige kan dus al een hoofdstel in, om em wat te laten wennen en straks niet in een korte tijd te overdonderen. Zamyra vindt het geen probleem om het hoofdstel om te hebben, ze is er nu min of meer aan gewend. Als ze rustig is, zit het touw ook niet aan het bit vast. Zij voelt dan dus ook geen sterke druk in haar mond, maar ze kan wel wennen aan het bitje en het af en aan doen van het hoofdstel.

In mijn ogen kan het geen kwaad. Je belast het paard er nauwelijks mee (geen spieren, pezen of wat dan ook) en ze leert wat nieuws, wat voor de toekomst belangrijk zal zijn. Ik heb liever een paard wat met het echte zadelmak maken rustig en vertrouwd met het tuig is, dan dat alles in 1 keer op hem/haar af komt stormen. Lachen

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:01

Pletje123 schreef:
OK, nou sorry voor mijn felheid dan Bloos

Hier het antwoord op je vraag: ze is behoorlijk groot en soms wat onstuimig. Eerder liep ik wel eens kleine stukjes aan de hand met haar, en dan had ik met alleen een halster nauwelijks controle als ze eens druk deed. Ze is ook sterk, en ik wilde ongelukken voorkomen. Een touw door mond leek mij geen juiste oplossing en dus kwam het hoofdstel uit de kast. Daarbij kwam dat ik een boek had gelezen over de opvoeding van het jonge paard, waarin men schreef dat het goed is om het opleiden van een jong paard te spreiden over een wat langere tijd. Een tweejarige kan dus al een hoofdstel in, om em wat te laten wennen en straks niet in een korte tijd te overdonderen. Zamyra vindt het geen probleem om het hoofdstel om te hebben, ze is er nu min of meer aan gewend. Als ze rustig is, zit het touw ook niet aan het bit vast. Zij voelt dan dus ook geen sterke druk in haar mond, maar ze kan wel wennen aan het bitje en het af en aan doen van het hoofdstel.

In mijn ogen kan het geen kwaad. Je belast het paard er nauwelijks mee (geen spieren, pezen of wat dan ook) en ze leert wat nieuws, wat voor de toekomst belangrijk zal zijn. Ik heb liever een paard wat met het echte zadelmak maken rustig en vertrouwd met het tuig is, dan dat alles in 1 keer op hem/haar af komt stormen. Lachen

mee eens, wij oefenen ook met hoofdstel op 2,5jarige leeftijd, even in en uit en een rondje lopen.

verder lijkt het een leuk paardje, maar zijn hoofd lijkt iets groot. maar dat trekt miss wel bij als hij verder groeit

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:03

Klopt, ze heeft wel een mooi sprekend hoofd, maar het is wel wat aan de grote kant. Ik verwijt het aan het feit dat ze 100% Gelders is Vork

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 09:07

Verder nog vrijwilligers? Haha!

nickvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:37

Leuke merrie zeer compleet!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:54

Dit is off-tpoic, maar die van mij is nu ook 2,5 jaar en die heeft ook al 1 of 2 keer een hofdstel ingehad. Gewoon speler der wijs aan laten wennen!

Als je paard soms wat onstuimig is kan je ook je halstertouw vastmaken aan de bovenaan van je halstertouw, aan de rechterkant, deze doorhalen door de ringen onder de kin en dan aan de linkerkant er weer uitkomen. Wanneer je paard trekt, trekt het halster samen en snapt je paard het wel. Langzamerhand kan je dat ook weer afbouwen en kan die op een gegeven moment netjes naast je lopen (uit eigen ervaring).

Even on-topic --> Ik denk dat als die dadelijk is uitgegroeid dat je hier een mooi basispaard aan hebt. Eentje om mee te dressuren en om mee te springen! Ik ben zelf ook steeds zo benieuwd hoe anderen die van mij vinden, maar ik snap dat het soms nog zo moeilijk is, omdat ze nog zo jong zijn!

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:47

Als ze zo fijn beweegt als dat jij schrijft,maakt t volgens mij niet meer uit hoe ze inelkaar zit ,dat t functiooneel is heeft ze dan al bewezen toch?

Mag ik vragen hoe je aan haar komt? een vriendin van mij is ook op zoek naar een gelderse maar wel een met voldoende maat.