[E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

[E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 23:12

Omdat ik wegens omdstandigheden niet de gelegenheid heb om met ons veulen naar een keuring te gaan, ben ik wel eens benieuwd wat kenners van hem vinden Lachen
Het is een hengstje, op de foto's 2 maand oud.
Hij is springgefokt, dit is z'n afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=127551
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij staat momenteel iets overbouwd, maar hij is ook hard aan het groeien dus daar maak ik me niet teveel zorgen om.

Je mag gerust kritisch zijn, maar onderbouw je mening, dan kan ik er ook wat uit leren!

Zelf (maar ik ben geen kenner) vind ik het een goed veulen, hij lijkt groot genoeg te zijn (merrie is maar 1m62). Hij mocht wel een iets luxer hoofd hebben, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door z'n geweldige bles Haha!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: [E] Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 23:17

Mooi langgelijnd veulen, hals lijkt er vrij horizontaal op te staan maar mist zo vanuit de foto te zien lengte in de hals. Verder zit er een mooie schouder in, evenals een goed gevormde croupe, veulen lijkt veel bot te hebben. Aansprekend koppie heeft hij! Verder zou ik wel nog een foto van de achterbenen willen zien waar hij recht op staat. Nu lijkt hij koehakkig van achteren.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: [E] Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 23:19

helemaal mijn smaak !

jammer dat zijn profiellijn wat bol is, maar dat kan aan de foto en de bles liggen?

ik ben helemaal fan van die gigantische billen,
hij is lekker breed gebouwt
zijn schouder is wat steil, maar dat maakt voor springen weinig uit.
hals is aan de zware kant, en de nek is wat kort, maar dat kan nog enorm bijtrekken.

zo in het geheel vind ik het een superleuk dier !

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re: [E] Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 23:30

Vvalar,volgens de da en onze smid staat hij correct op z'n benen, misschien ligt het aan de fotoo's. Hij probeert zich de hele tijd naar mij toe te draaien als ik 'm wil fotograferen, misschien daardoor... Ik zal er morgen eens extra op letten en proberen een foto te maken.

Crossmonster, z'n profiellijn is recht, maar door de bles vertekend het inderdaad wat. Z'n hoofd had wel wat mooier gemogen, maar dat is de Darco-invloed Knipoog Bol is het echter niet hoor.

Hij lijkt nu zwaar, maar dat was eerst helemaal niet. Volgens mijn DA staat hij in iets te rijke conditie, maar daar kan ik niets aan doen, hij krijgt niets bijgevoerd, de merrie geeft gewoon slagroom ipv melk Knipoog
Zo was hij voor ze naar de grote weide zijn gegaan (ongeveer 1 maand oud) Hier zie je ook de merrie op, maar hou er wel rekening mee dat ze al 18 is en de laatste 2 jaar alleen voor de fokkerij wordt gebruikt Lachen
Afbeelding

Bedankt voor jullie reacties!

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: [E] Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 02:14

Ik zou los van de zaken die tot nu toe aangegeven zijn eerder wat langer doorlopende bilspieren willen zien en iets langer in de rug maar dit is dus weer gebasseerd op de laatste foto.

Verder vindt ik er niets mis aan dus gezien de fokresultaten van de gemiddelde fokker/fokster denk ik dat je het zeker niet verkeerd doet.

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re: [E] Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:50

Labine schreef:
Verder vindt ik er niets mis aan dus gezien de fokresultaten van de gemiddelde fokker/fokster denk ik dat je het zeker niet verkeerd doet.
Bedankt!
Ik denk wel dat hij een fijn springpaard zal worden, hij heeft een goede galoppade en een heel fijn karakter. (natuurlijk op voorwaarde dat hij gezond blijft, de weg naar een 3-4 jarige is nog lang Lachen )
Gezien de prestaties van zijn moeder en haar eerdere nakomelingen hebben we toch wel vrij hoge verwachtingen van de veulens, maar het blijft natuurlijk afwachten Lachen

Dit is trouwens mijn 2e eigen fok-product Lachen We hebben de merrie trouwens weer van dezelfde hengst gedekt, dus volgend jaar komt er een vol broertje/zusje van deze.

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 11:48

Sorry voor het omhoog halen van mn eigen topic Vriendjes zijn?
Maar het veulen is nu 3 maand oud en ik ben benieuwd wat jullie van de verandering vinden?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij groeit vrij hard en staat nu weer flink overbouwd, dus we verwachten dat hij wel een pak groter wordt dan de merrie.

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:06

leuk beestje! leuk blesje..
verder niks echts slims toe te voegen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:57

deze is echt leuk mooi veulen zeg!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:24

had iets langer in de rug en schuiner in de schouder mogen zijn. Mooie nek hoofd aanzet. Ietwat stijl in het achterbeen..

gr colette

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:25

Wat een plaatje! Echt een mooi veulen, vond m eerst wat kort ik de rug, maar dat vind ik nu wel weer meevallen. Heel mooi diertje!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:20

Ik vind het een heel aansprekend dier aan het worden met een heel mooi front.

Anoniem

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:09

Ik vind het ook een erg leuk veulen, positief vind ik zijn mooie front en hij is mooi gelijnd, hij had idd alleen wel een wat langere croupe mogen hebben.
Ik vind het blesje wel apart!

suzieva
Berichten: 250
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: duitsland

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:41

het is een heel mooi springpaard... een echte Darco... Knipoog ben erg benieuwed hoe hij het in de sport gaat doen als hij ouder is... Ja

suzieva
Berichten: 250
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: duitsland

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:41

het is een heel mooi springpaard... een echte Darco... Knipoog ben erg benieuwed hoe hij het in de sport gaat doen als hij ouder is... Ja

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:36

Qua bouw ( ik weet niet wat voor bewegingen het veulen heeft) is hij een super springpaard, zoals het nu lijkt.
Hij is mooi grof gebouwd, mooie hals erop en mooie kont!

Ben beneiuwd wat voor springpaard dit worden gaat Haha!.

eilander

Berichten: 3247
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: [E][BWP]Beoordeling veulen (2 maand oud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:37

Ik vind het een mooi beestje enkel zijn hoofd/hals aanhechting vind ik wat zwaar .