Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
weule schreef:Denk dat flemmingh wel redelijk aan deze eisen voldoet..vooral wat betreft zijn front en nekpartij ook bewegen de meeste sterk bergop!... hoogbenig ook vaak wel... en is natuurlijk van oorsprong ook een duitse hengst.
liliputter schreef:ferro![]()
hoogbenig vind ik en kunnen zeer bergopwaarts bewegen.
galop vind ik bij de ferro,s ook erg goed en ze hebben een mooie hals.
ik denk dat ferro hier mooi op aanlsuit(maar dit is mijn mening)
Labine schreef:liliputter schreef:ferro![]()
hoogbenig vind ik en kunnen zeer bergopwaarts bewegen.
galop vind ik bij de ferro,s ook erg goed en ze hebben een mooie hals.
ik denk dat ferro hier mooi op aanlsuit(maar dit is mijn mening)
Ik zou ook eerder voor Ferro gaan of anders een jonge Ferro zoals Rousseou en ja dit i.v.m. de galop en dus de rug/lendepartij.
Ik ben zelf niet geneigd naar duitse hengsten omdat die vaak niet op de foto´s zijn geweest en gezondheid staat voorop, en wat een hoop duitse hengsten hebben is een traag achterbeen en daar kan ik niets mee als fokster.
Tolstoj schreef:Als de merrie voldoende bloed voert.
Montecristo
Dat is een hengst die een rayaal front heeft (en geeft) 3 zeer goede gangen met takt en draagkracht.
Bij mijn beknopte springmerrie heeft hij een langelijnt dressuurmodel gegeven met ruime taktmatige gangen.
Nadelen. Geeft juist vaak een wat strakkere rug en je moet van zijn wat klassieker model houden.
sandradeboer schreef:Ik ben op zoek naar een hengst die:
- beschikt over een royaal front
- hals niet diep uit de borst komt met mooie nekpartij
- super gallopade (wat hij ook vererft)
- hoogbenige veulens vererft
- bergop bewegende nakomelingen geeft
Ik heb een sterke voorkeur voor een duitse hengst. Uiteraard zijn KWPN aanbevelingen natuurlijk ook van harte welkom!
Ik hoor graag van julllie.
scheldemonde schreef:Ik weet niet wat je zoekt maar als je richting de springkant op wilt zou ik misschien wel cavalier kiezen! (moet je absoluut niet een dressuurpaard willen fokken)
Geeft nakomelingen met best veel bloed en de meeste die ik heb gezien staan hoog op de benen. Ook lopen de nakomelingen goed in de springsport.
We hebben er op het moment een veulen en een jaarling (nu al erg groot voor de leeftijd) van lopen uit twee verschillende moeders en zijn er zeer tevreden mee op
Ook stond er voor de training een vier jarige merrie die rond de 1.71 meet en een sjiek koppie had!
Hopelijk heb je hier wat aan ik weet natuurlijk niet hoe je merrie is heb je geen foto?
Geen springer dus. Overigens wel een hele mooi hengst, die Cavalier. scheldemonde schreef:ik tem trouwens even dit hoort hier niet!

scheldemonde schreef:o sorry had eingelijk je titel niet zo goed gelezen en als je temt dan verplaatst de een Mod je topic naar de goede afdeling!
Xox schreef:Laudabillis. V: Lauries Crusador xx x Warkant x Eiger I

Ricckkk schreef:Als de merrie genoeg rek heeft en achter sterk genoeg is zou ik zeggen Florestan.
Ricckkk schreef:Ricckkk schreef:Als de merrie genoeg rek heeft en achter sterk genoeg is zou ik zeggen Florestan.