Fokadvies Poker de Mariposa x Cavalier

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WillemienZ
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-05-24

Fokadvies Poker de Mariposa x Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 10:38

Afbeelding
Omdat het niet lukt om mijn 5 jarige merrie (vader Poker de Mariposa, moeder Vienna V Cavalier) verkocht te krijgen, heb ik besloten haar te dekken.
Het is een merrie die van geen enkele hindernis opkijkt, springt gemakkelijk, soepel en vlug. Maar de rijdbaarheid laat te wensen over. Ook mag een nakomeling wat meer maat hebben.
Ik heb gedacht aan Tangelo vd Zuuthoeve. We hebben daar een merrie van uit 2009. Geweldig rijdbaar en goede uitstraling en maat. Maar helaas heeft die Tangelo merrie dezelfde zwakke koten achter. Dus zie Tangelo toch niet zo zitten.

Heeft iemand een dekadvies voor de Poker merrie? Rijdbaarheid van nakomelingen vind ik het belangrijkste criterium.

Sita_xx

Berichten: 1633
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 11:57

Lamaze tn? Nijhof zei dat hij goede karakters geeft en lamaze is zelf ook fijn te rijden. En geeft maat.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Fokadvies Poker de Mariposa x Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:33

Cape coral schijnt ook hele fijne karakters te geven en hij is groot genoeg.

Impressive zou ook nog een optie kunnen zijn m.b.t. de maat, maar die hebben ook nog wel weer bloed genoeg als ik de jonge paarden zo zie op concours. Wel meewerkende paarden over het algemeen.

WillemienZ
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-05-24

Re: Fokadvies Poker de Mariposa x Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 20:59

We moesten onverwacht snel een keuze maken afgelopen week. Verschillende hengstenhouders gebeld en om advies gevraagd, uiteindelijk gekozen voor Cassini Gold. Vanwege zijn eigen prestaties en die van zijn nakomelingen, mooie maat en rijdbaarheid van nakomelingen.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Fokadvies Poker de Mariposa x Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:10

Die had ik bovenaan de lijst voor mijn merrie (om dezelfde redenen die jij noemt), maar daar is hij heel snel afgevallen toen ik hem in het echt zag op de hengstenshow. Je fokt er vast wel een goed springpaard mee, maar hij viel mij zo tegen in het fundament en beweging dat ik in plaats daarvan voor Cape Coral gegaan ben.

Hopelijk is je merrie drachtig!

WillemienZ
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-05-24

Re: Fokadvies Poker de Mariposa x Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 21:27

Oooh dat is jammer om te horen! Tja, vervelend genoeg is ons de tijd niet gegund om de hengsten goed te bekijken. Wat voor merrie heb je?

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:12

Dit ging om mijn elite sport merrie van Abke x Wellington. Zelf met 1.66m niet de grootste al toont ze groter. Verder galop en vermogen als aandachtspunten en merrie is enorm scherp en vererft dat ook dus daar hou ik ook altijd rekening mee.

Was onder de indruk van nafok van cassini gold en hij was terug in Nederland, maar ik hecht nog wel waarde aan een goede draf en wil dat niet uit mijn moederlijn fokken dus durfde het toch niet aan. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het voor jouw merrie niet een prima match kan zijn, waar je superleuk veulen mee gaat fokken!