_Zsazsa_ schreef:Houd wel rekening met dubbele verdunning (crcr) dat je wel een veulen fokt dat minder goed verkoopt en veel zorg nodig heeft.
Wij hebben hier cremello’s gehad en die hadden vaak last van de zon met hun blauwe ogen, dus continu knijpen bij fel licht en daardoor spooky worden. (Niet handig in een parcours)
Maar daarnaast was overdag buiten helemaal geen doen met heet weer. Verbranden huid rond ogen, neuzen, lippen en kootholtes. Zelfs ooit een verbrande kont gehad bij 1.
Die moest altijd in een pyjama en compleet ingesmeerd en met UV masker naar buiten. Ik zou het niet nog een keer willen.. iedere ochtend 20 min bezig voor hij naar buiten kon.
Ik zou eerder kijken naar een leuke voshengst die je merrie kan verbeteren, dan op kleur fokken.
Heel eerlijk gezegd hoop ik stiekem niet op eentje met een dubbele verdunning… al is t alleen al voor de kleur. Vind sommige echt prachtig maar dat ligt er maar net een beetje aan hoe het uitpakt. Wil daarom liever ook geen perlino of cremello hengst.